Senaste nytt

Presentkort på Nordic Choice Hotel med 20% rabatt till 14/2

palmen

Moderator
Fick bli ett presentkort för att täcka de bokade stays jag har framöver.
Ca 475 kronor natten på Hobo är det bara att tacka och ta emot för, räknar man även av kupongen i baren/restaurangen så blir ju priset 350 kronor för en natt för två personer, inklusive frukost. Det priset är rätt svårslaget i centrala Stockholm måste jag säga.
 

Doctor-X

Medlem
Trevligt och omtänksamt av dig!

Handlar du presentkortet och betalar med Nordic Choice Mastercard så kommer du nästan garanterat få fel poäng på köpet. Du kommer mest sannolikt få 10p per 100kr och borde få 30p per 100 kr.

När du fått in fel poängsumma på ditt Nordic Choice konto - ring eller skriv till deras kundtjänst, de fixar rätt poäng till dig i efterhand.

Samma här!

Hade fått vanliga intjäningen (10p/100kr med NCC MC) på SeaU (betalat i appen) och ett presentkort köp. Ringde till kundtjänst igår fm och idag är det fixat så det är 30p/100kr på båda köpen. Grymt fixat av NCC-kundtjänst. Varje poäng räknas och man är lite närmare lifetime :)
 
Jodå det får du - dels som sagts ovan; poäng på köpet. Samt de ”vanliga” poäng/tot spenderad krona.
Det står på deras sida att bonuspoäng inte fås om vistelsen betalas med presentkort. Gäller det ”andra” presentkort än detta?

Edit: hittar bara den informationen under efterregistrera poäng. Inget i villkoren för presentkorten.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Det står på deras sida att bonuspoäng inte fås om vistelsen betalas med presentkort. Gäller det ”andra” presentkort än detta?

Edit: hittar bara den informationen under efterregistrera poäng. Inget i villkoren för presentkorten.
Så har det inte varit tidigare. Har gjort 6 nätter betalda med presentkort utan problem. Få rätt poäng för själva presentkorten var enda problemet
 

intuition

Medlem
Jag kände mig tvungen att leta upp texten du nämner. Det står så här under efterregistrera:
Bokningar som inte ger bonuspoäng

Bokningar som har gjorts via en nätbaserad resebyrå (till exempel booking.com, hotels.com eller expedia.com) berättigar tyvärr inte till kvalificerande nätter eller bonuspoäng. För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), presentkort, samt vid “Complimentary”-rum, ges heller inga bonuspoäng.

Jag tror att detta syftar på den typen av presentkort som NC då och då av olika anledningar utfärdar. Det kan tex vara till vissa inbjudna gäster, vid "service failure recovery" et.c. och är att jämställa med "complimentary" rum.

De presentkort den här tråden talar om har i min och allas erfarenhet gett poäng som om de vore kontanter. Det står väl också så i köpvillkoren vill jag minnas.
 
Jag kände mig tvungen att leta upp texten du nämner. Det står så här under efterregistrera:


Jag tror att detta syftar på den typen av presentkort som NC då och då av olika anledningar utfärdar. Det kan tex vara till vissa inbjudna gäster, vid "service failure recovery" et.c. och är att jämställa med "complimentary" rum.

De presentkort den här tråden talar om har i min och allas erfarenhet gett poäng som om de vore kontanter. Det står väl också så i köpvillkoren vill jag minnas.
Tack för svar. Jag bara råkade se detta när jag skulle kolla om poängen för gårdagens boende dykt upp. Men det är skönt att få bekräftelse från andra att man inte köpt nåt som inte ger poäng :)
 
Toppen