Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Nu mindre än tre veckor kvar till USA-resan och kanske det kommer hända denna gången efter ett flertal uppskjutna resor. Jag har börjat titta på det här med e-sim. Jag är inte helt tekniskt obegåvad, så jag tänker att själva installationen kan inte vara så svår, däremot undrar jag om det finns någon som har något att rekommendera. Hamnade tex på Holafly's hemsida som tar 34 dollar för unlimited data under 10 dagar, vilket jag tycker låter helt ok. Några andra tips?
 

Mr Carter

Medlem
Nu mindre än tre veckor kvar till USA-resan och kanske det kommer hända denna gången efter ett flertal uppskjutna resor. Jag har börjat titta på det här med e-sim. Jag är inte helt tekniskt obegåvad, så jag tänker att själva installationen kan inte vara så svår, däremot undrar jag om det finns någon som har något att rekommendera. Hamnade tex på Holafly's hemsida som tar 34 dollar för unlimited data under 10 dagar, vilket jag tycker låter helt ok. Några andra tips?
Jag har vid ett flertal tillfällen använt Airalo. Där kan du välja 1GB / 7 dagar / USD 4,50 eller upp till 10GB / 30 dagar / USD 26. Det har fungerat bra för mig alla gånger och det går att fylla på också om behov skulle uppstå.
 

mha321

Medlem
Nu mindre än tre veckor kvar till USA-resan och kanske det kommer hända denna gången efter ett flertal uppskjutna resor. Jag har börjat titta på det här med e-sim. Jag är inte helt tekniskt obegåvad, så jag tänker att själva installationen kan inte vara så svår, däremot undrar jag om det finns någon som har något att rekommendera. Hamnade tex på Holafly's hemsida som tar 34 dollar för unlimited data under 10 dagar, vilket jag tycker låter helt ok. Några andra tips?

Jag har kört ubigi ett par gånger på sistone. 3Gb USA under 30 dagar för €14. Eller 10Gb för 29. Har funkat bra.
 

ssh9721

Medlem
Har en resa till Thailand i tankarna, vad finns det för alternativ där om vi har Telia eller Tele2 som operatörer här hemma, främst med tanke på surf? Kan ju köpa semestervecka etc., men rätt dyrt för inte så mycket data?
 

micke99

Medlem
Brukar åka 1 månad till thailand så har thai simkort. De har jag haft i över 10 år men skulle tro ett sim kostar ca 70sek.

Jag använder ais. Nu i juli när jag var nere så köpte jag ett data paket 4g. 100gb 30dagar för 300baht så ca 85sek. 4g hastigheten var bra där jag befann mig.
 

Xpressen

Medlem
Har en resa till Thailand i tankarna, vad finns det för alternativ där om vi har Telia eller Tele2 som operatörer här hemma, främst med tanke på surf? Kan ju köpa semestervecka etc., men rätt dyrt för inte så mycket data?

Tele2 kan du bara uppgradera till något av deras 2 dyraste obegränsade abonnemang under perioden du är bort och därigenom få 40 alt 50gb per månad i bland annat Thailand.
 
Toppen