Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

ekf

Medlem
Såg att det är eSIM vilket jag inte har hårdvara för. Men tack för tipset!
Aha, vad synd. Jag har kört med Gigskys esim tidigare när jag varit på resande fot, de har fungerat bra och har haft ett likvärdigt erbjudande... De har även fysiska sim, men de måste man köpa, de länkar själva hit: Amazon.com: GigSky 4G LTE/3G Data SIM Card with Pay As You Go Data Plans for USA, Canada, Mexico, Europe, Asia, Middle East, and Africa for Unlocked iPhone, iPad, Android Phones, Hotspots and Tablets : Cell Phones & Accessories
 

Rickard_O

Medlem
GigSky var ju sjukt smidigt! Bara att ladda ner och betala. Appen sköter installationen av esim och inställningarna i telefonen.
Såg orimligt dyrt ut?
Thailand verkade gå loss på $49,99 för 5gb data, kan ju inte kosta mer än 100:- att köpa ett simkort på BKK innan man drar in mot stan.
Absolut blir det ju smidigare med e-sim, men för dom pengarna är jag hellre okontaktbar på telefon så jag slipper telefonförsäljare under min semester.
Blir ändå alltid kontaktad via andra nätverk.
 

chazzie

Medlem
Med strejken ur världen planeras nu de sista detaljerna för USA-resan i augusti, men vad skall man ha för SIM-kort för 14/15 dagar? Jag har mitt ordinarie abonnemang på eSim (Telia) och har inte riktigt greppat om det går att ha fler abonnemang parallellt som eSim, annars finnes en nano-plats i iPhone 12 också vad jag förstår.

Någon av årets USA-resenärer som har några tips?
 

ekf

Medlem
Med strejken ur världen planeras nu de sista detaljerna för USA-resan i augusti, men vad skall man ha för SIM-kort för 14/15 dagar? Jag har mitt ordinarie abonnemang på eSim (Telia) och har inte riktigt greppat om det går att ha fler abonnemang parallellt som eSim, annars finnes en nano-plats i iPhone 12 också vad jag förstår.

Någon av årets USA-resenärer som har några tips?
Det är först from 13-serien som du kan ha två aktiva esim samtidigt. Så du är så illa tvungen att skaffa ett nanosim om du vill att ditt Teliaabonnemang ska vara aktivt när du är i USA…
 

Qraze

Medlem
Med strejken ur världen planeras nu de sista detaljerna för USA-resan i augusti, men vad skall man ha för SIM-kort för 14/15 dagar? Jag har mitt ordinarie abonnemang på eSim (Telia) och har inte riktigt greppat om det går att ha fler abonnemang parallellt som eSim, annars finnes en nano-plats i iPhone 12 också vad jag förstår.

Någon av årets USA-resenärer som har några tips?

Kanske skaffa Ultra Mobile Unlimited på första bästa Walmart? ~$40 för en månad. Då har du fria lokalsamtal/sms och obegränsad data 5G (sänkt hastighet efter 40GB). Av 40GB kan du även dela 15GB via mobil hotspot.
 

chazzie

Medlem
Det är först from 13-serien som du kan ha två aktiva esim samtidigt. Så du är så illa tvungen att skaffa ett nanosim om du vill att ditt Teliaabonnemang ska vara aktivt när du är i USA…
Det ante mig. Jag har visst behov att låta Telia-abonnemanget finnas ingång för voice, men data vill jag gärna köra över en lokal leverantör (förvisso finns ju Telia semestervecka, men man får inte så mycket för den slanten).

Kanske skaffa Ultra Mobile Unlimited på första bästa Walmart? ~$40 för en månad. Då har du fria lokalsamtal/sms och obegränsad data 5G (sänkt hastighet efter 40GB). Av 40GB kan du även dela 15GB via mobil hotspot.
Det låter som ett alternativ! Walmart måste ju ändå besökas även om man inte skall ha något, bara för att :) Fria lokalsamtal är alltid smidigt när man skall boka något, ringa AirBnB-hostar mm. också.
 

ssh9721

Medlem
Körde på AT&T, dock kostade det $50 för en månad och obegränsad data som hastigheten ströps för vid 22GB. Tipset ovan om Ultra skulle jag klart kolla upp om jag skulle resa till USA igen.
 

chazzie

Medlem
Det verkar som man även kan köpa Ultra på diverse affärer på O'Hare (där undertecknad landar), men annars förefaller Walmart's finnas utströdda likt strössel på sommarens mjukglass också.
 
Toppen