Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Inlägg från: http://www.businessclass.se/forum/t...ar-giltig-till-2016-jul-04.32958/#post-491465
Jag kommer åka till Japan 31/12-9/1.

Några tips här på var jag får tag på bra SIM-kort ifall wifi inte känns tillräckligt?
iPhone 5s
Japan Travel SIM från IIJmio passar bäst för ditt behov.
30 dagar / 1 GB surf kostar ca 2.700 JPY.
JAPAN TRAVEL SIM powered by IIJmio

De har testat deras SIM kort på iPhone 5s så det bör fungera.
List of Tested Devices | JAPAN TRAVEL SIM powered by IIJmio

Ska uppehålla mig i södra Californien i ett par dagar den här veckan och tänkte stoppa in ett lokalt sim-kort i en av mina mobiler så att jag kan vara uppkopplad (beställa Uber etc). Vad rekommenderas och hur införskaffar jag det på plats?

Ska uppehålla mig i södra Californien i ett par dagar den här veckan och tänkte stoppa in ett lokalt sim-kort i en av mina mobiler så att jag kan vara uppkopplad (beställa Uber etc). Vad rekommenderas och hur införskaffar jag det på plats?

Är det bara några dagar och inte gäller jättestora datamängder så skulle jag nog köra med mitt svenska abbonnemang. Jag har Telia som tar 79 kr/dygn för upp till 50 MB, eller tjänsten "semestervecka" med 2 GB i en vecka för 299 kronor. Misstänker att övriga operatörer har liknande.
Visst kan man kanske spara några kronor på att köra lokalt SIM, men det blir ju en del krångel också med att byta kort.

• Gilla
Reactions: jsn
Jag har köpt kort från zipsim och fick just ett mail om att de nu har free shipping och att man kan få det till sitt hotell i USA. Det skulle kunna vara något för dig @Cristoffer Cedergren

Jag skulle nog säga att zimsim har spelat ut en del av sin roll nu när T-mobile (vars nät zipsim kör i) har en eget turistplan till lägre pris. Nackdelen är förstås att man måste hitta en t-mobile-butik.

Prepaid International Tourist Plan | Sign-up & Get Free SIM | T-Mobile

Jag skulle nog säga att zimsim har spelat ut en del av sin roll nu när T-mobile (vars nät zipsim kör i) har en eget turistplan till lägre pris. Nackdelen är förstås att man måste hitta en t-mobile-butik.

Prepaid International Tourist Plan | Sign-up & Get Free SIM | T-Mobile

När jag var i Chicago för några veckor sedan så fick man nästan vänta i 1 timme för att köpa ett prepaid SIM. Man hade önskat att de kunde ordna en snabbare process.

Är det bara några dagar och inte gäller jättestora datamängder så skulle jag nog köra med mitt svenska abbonnemang. Jag har Telia som tar 79 kr/dygn för upp till 50 MB, eller tjänsten "semestervecka" med 2 GB i en vecka för 299 kronor. Misstänker att övriga operatörer har liknande.
Visst kan man kanske spara några kronor på att köra lokalt SIM, men det blir ju en del krångel också med att byta kort.
Nä, jag har två telefoner och vill köpa ett simkort. Min svenska operatör har alls bra priser utanför EU.

Så det går inte att köpa ett sådär bara på plats?

Toppen