Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Kollade med min operatör nu och jag betalar 149kr för 200MB data per dygn så inte så farligt eftersom jag bara är där 2 dygn varav större delen kommer vara inom WiFi område.

För er som bor i USA kan detta abonnemang vara ett alternativ om ni reser mycket i världen.

USA:

T-Mobile: Simple Choice plan

Detta abonnemang tillåter fri dataroaming i över 140 länder.
Datamängden av fri dataroaming hänger på vilken abonnemangsnivå du väljer.

Tariff:

För mobiler:
  • 2 GB: 50 USD per månad
  • 6 GB: 65 USD per månad
  • 10 GB: 80 USD per månad
  • Obegränsad: 95 USD per månad

För surfplattor:
  • 2 GB: 20 USD per månad
  • 6 GB: 35 USD per månad
  • 10 GB: 50 USD per månad
  • 14 GB: 65 USD per månad
  • 18 GB: 80 USD per månad

OBS:
  • Du måste vara registrerad boende i USA och använder detta primärt i USA.
  • Tethering är inte tillåten på detta abonnemang.
  • Standardhastighet: ca 128 Kbps.
  • Enheten måste användas i T-Mobiles nätverk i USA först innan den användas utomlands.

T-Mobile skrev:
Outside the U.S., Mexico, and Canada

Our Simple Choice plan. It travels well.
Only from T-Mobile, our Simple Choice Plan makes it simple for you to stay in touch while you explore the world. Now get unlimited data and texting in 95% of the places you travel most—140+ countries and destinations around the globe. Oh, and calls? They’re just 20 cents a minute.

Visst är det så att det börjar gälla när jag aktiverar det? Så jag kan köpa redan nu ett kort för att använda i november?

Så tolkar jag det utifrån svaret i deras KB: How do I activate my ZIP SIM? : Support
START YOUR PLAN
  1. Insert your ZIP SIM into your unlocked device.
  2. Send a text with your US ZIP code to 7850.
  3. Change your device APN settings to wholesale. (Text “apn” to 7850 in the USA for instructions.)

I kombination med ett annat svar i deras KB: What happens to my number after my ZIP SIM expires? : Support
Once you activate, the timer will start counting down until your plan ends. Don't worry we'll send you a text message with the exact end date and time. When your plan ends, the SIM will be deactivated and the number will be recycled. Simply grab another ZIP SIM, activate and go.

Din plan gäller tills du aktiverar den vilket görs enligt första svaret.

Skyroaming Hotspot:
Det här är en Mobil Wifi Router med som erbjuder prepaid datasurf i 60 länder för 10 USD per 24 timmar.​

Jag fick upp ögonen för denna pryl via en annons och den verkar ha fått hyggliga recensioner. Bra med pris per dag för oss som inte reser varje dag. Är det någon som testat? Finns det några konkurrenter med liknande koncept?

Skyroam Hotspot | WiFi Wherever You Travel

EDIT: Läste på lite mer och beställde en för att testa. Återkommer med recension. Fick även en kod som ger nya kunder 30$ rabatt på ordern (och lite kickback á la Uber), PM:a om intresse finns.

Last edited:
Inlägg från: http://www.businessclass.se/forum/t...ar-giltig-till-2016-jul-04.32958/#post-491458
Jag ankommer tyvärr samma dag det går ut, men jag kör också en dual sim mobil så det är ett värdefullt tips.
Var kan jag enklast få tag på ett Freetel sim? Finns dom på Haneda?
Jag svarar i den här tråden eftersom man inte får ha diskussion i Marknadsplatsen.

Det går att köpa Freetel SIM kort på bl a Yodobashi Camera.

Det finns en lista av vilka SIM kort man kan köpa på Tokyo Haneda utrikesterminal här. Dock endast på japanska.
羽田空港で買えるプリペイドSIMカードまとめ!年末年始に日本に一時帰国する人や訪日外国人など向け――24時間営業のコンビニでも購入可能 - S-MAX

Toppen