Senaste nytt

Preclearance på Arlanda?

Troligtvis mindre pga större MCT på Arlanda...
Då är väl kanske frågan snarare om det öppnar upp för lägre MCT i USA som gör att man kan sy ihop en tightare resa...
Bytet T4->T5 är ju halvroligt som det är idag så det behöver verkligen bli kortare MCT i USA för att det skall vara värt längre MCT på ARN...

Vill inte vara den som är den men så var det det här med förkortningar.. :) vad betyder MCT?

Jag förstår inte, trodde det var ett typo av @jumbooze. om Köpenhamn och Arlanda har pre-clearance; varför skulle man flyga Malmö-Arlanda-Köpenhamn-USA? Känns som två timmars omväg?
När poängen är poängen så fattar du poängen med mitt inlägg :D

Behöver man segment i en Challenge eller för status eller liknande så är 900 kr ingen stor skillnad, dessutom så kan det dessutom vara billigare från MMX.

Screen Shot 2015-05-27 at 09.46.24.png Screen Shot 2015-05-27 at 09.44.59.png

Last edited:
Tänkte att generellt sett lär det inte finnas nån poäng.. men som du säger, skulle vara segmenten då om en råkar ha ett specifikt behov just då, tänkte inte på det. Annars känns fem timmar extra restid och 700 kr extra för 1300 EuroBonuspoäng rätt ovärt ;)

@Ricci: Det framgick nog inte men det jag försökte säga med mitt inlägg var att det inte känns så realistiskt med något asiatiskt bolag som skall flyga via Arlanda till USA enbart för att klara av pre clearance här. Vi har inte riktigt den geografiskt perfekta platsen för det. Kanske tyvärr.

Ja, amerikansk personal med amerikansk myndighetsutövning (på svensk mark). Vet inte hur det fungerar med beväpning på deras pre clearance faciliteter men det fröekommer beväpnad personal i USA i dessa zoner så jag antar att det finns krav/önskemål om det även utomlands.

Då tycker jag att det kan kvitta! Jag reser ofta dit och anser att de kan göra vad de anser vara rätt på "hemmaplan". Jag har inget intresse av att föra hit dessa procedurer.

Toppen