Senaste nytt

Preclearance på Arlanda?

Alf

Medlem
Alldeles utmärkt, skulle vara skönt att slippa denna sega del i USA när man kommer fram och är trött. Jag struntar fullständigt i vem som betalar för detta bara det blir av.
 

pst

Medlem
Någon som vet vad Minimum connecting time för Europa > USA är på Dublins flygplats och hur mycket längre är denna jämfört med exvis Europa > Asien?
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet vad Minimum connecting time för Europa > USA är på Dublins flygplats och hur mycket längre är denna jämfört med exvis Europa > Asien?

Dublin flygplats har MCT 45 minuter i vanliga fall men det ser ut som att det tar lite längre tid när man byter till USA flyg.

Kod:
Minimum Connect Times

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE    .45   .45   .45   .45
OFFLINE   .45   .45   .45   .45
** OR * ARE ALL
VY-VY DD SUP   
AA-AA DD SUP   FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099 
BE-BE DD  1.30 
EI-EI DD  1.00 TRM 2  - 2  
AF-UX DD   .45 
BA-EI DD  1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL  TRM 2  - 2  
EI-BA DD  1.00 ALL  - FLT 5800 - 5999 TRM 2  - 2  
**-BE DD  1.00 
**-DY DD  2.00 
**-FR DD  2.00 
BE-** DD  1.00 
DY-** DD  2.00 
FR-** DD  2.00 
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1  - 1  
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2  - 1  
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1  - 2  
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2  - 2  
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1  - 1  
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2  - 1  
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1  - 2  
UA-UA DI SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2  - 2  
UA-UA DI  1.50 ALL  - FLT    1 - 2119 TRM 2  - 2  
  ALL - UNITED STATES  
UA-UA DI  1.00 ALL  - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 1  
  ALL - UNITED STATES  
UA-UA DI  1.15 ALL  - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES  
AA-AA DI SUP   FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099 
AA-AA DI  2.00 
BA-BA DI  2.00 FLT 5800 - 5999 - FLT 1500 - 1610 
BE-BE DI  1.00 
EI-EI DI  2.00 ALL  - FLT 6995 
EI-EI DI  1.10 TRM 2  - 2  ALL - CANADA  
EI-EI DI  1.15 TRM 2  - 2  ALL - UNITED STATES  
EI-EI DI  1.00 TRM 2  - ** ALL - CANADA  
EI-EI DI  1.00 TRM 2  - 2  
EY-EY DI  1.15 FLT   40 -   49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 1  
EY-EY DI  1.15 FLT   40 -   49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 2  
EY-EY DI  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT   40 -   49 TRM 1  - 2  
EY-EY DI  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT   40 -   49 TRM 2  - 2  
EY-EY DI   .50 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1  - 1  
EY-EY DI  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 1  
EY-EY DI  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1  - 2  
EY-EY DI  1.15 FLT 7100 - 7149 - ALL  
VY-VY DI SUP   
AA-BA DI  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
AF-UX DI   .45 
BA-EI DI  1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL  TRM 2  - 2  
BA-UA DI   .50 ALL  - FLT 7624 - 7668 
BE-AA DI  2.00 
BE-BA DI  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
DY-AA DI  2.00 
DY-BA DI  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
EI-AA DI  2.00 
EI-AC DI  1.30 TRM 2  - 1  
EI-BA DI  1.00 ALL  - FLT 5800 - 5999 TRM 2  - 2  
EI-BA DI  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
EI-EY DI  1.15 TRM 2  - 2  
EI-UA DI  1.50 ALL  - FLT    1 - 2119 TRM 2  - 2  
  ALL - UNITED STATES  
EI-UA DI  1.15 ALL  - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES  
EI-US DI  2.00 
FR-AA DI  2.00 
FR-BA DI  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
**-AA DI  2.00 ALL  - FLT    1 - 2499 
**-AF DI  2.00 TRM 2  - 1  
**-AF DI  2.00 TRM 1  - 2  
**-AY DI  2.00 ALL - UNITED STATES  30JAN15-INF     
**-BA DI  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
**-BA DI  2.00 ALL  - FLT 2290 - 2369 
**-BE DI  1.00 
**-DL DI  2.00 TRM 2  - 1  
**-DL DI  2.00 TRM 1  - 2  
**-DY DI  2.00 
**-EI DI  2.00 TRM 1  - 2  
**-EI DI  2.00 TRM 2  - 2  
**-FR DI  2.00 
**-KL DI  2.00 TRM 2  - 1  
**-KL DI  2.00 TRM 1  - 2  
**-SK DI  1.00 
**-US DI  2.00 
BE-** DI  1.00 
DY-** DI  2.00 
EI-** DI  2.00 TRM 2  - 1  
EI-** DI  2.00 TRM 2  - 2  
FR-** DI  2.00 
UA-UA ID SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 1  
UA-UA ID SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 1  
UA-UA ID SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 2  
UA-UA ID SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 2  
UA-UA ID SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 1  
UA-UA ID SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 1  
UA-UA ID SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 2  
UA-UA ID SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 2  
AA-AA ID SUP   FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099 
AA-AA ID  2.00 
BA-BA ID  2.00 TRM 1  - 2  ALL - UNITED STATES  
BE-BE ID  1.00 
EI-EI ID  2.00 FLT 6994 - ALL  
EI-EI ID  1.00 TRM 2  - 2  
EY-EY ID  1.15 FLT   40 -   49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 1  
EY-EY ID  1.15 FLT   40 -   49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 2  
EY-EY ID  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT   40 -   49 TRM 1  - 2  
EY-EY ID  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT   40 -   49 TRM 2  - 2  
EY-EY ID   .50 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1  - 1  
EY-EY ID  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 1  
EY-EY ID  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1  - 2  
EY-EY ID  1.15 ALL  - FLT 7100 - 7149 
VY-VY ID SUP   
AC-EI ID  1.30 TRM 1  - 2  
AF-UX ID   .45 
BA-AA ID  2.00 TRM 1  - 2  ALL - UNITED STATES  
BA-EI ID  1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL  TRM 2  - 2  
BA-IB ID  2.00 TRM 1  - 2  ALL - UNITED STATES  
EI-BA ID  1.00 ALL  - FLT 5800 - 5999 TRM 2  - 2  
EY-EI ID  1.15 TRM 2  - 2  
US-AA ID  2.00 
US-BA ID  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
WS-AA ID SUP   
WS-US ID SUP   
**-BE ID  1.00 
**-DY ID  2.00 
**-EI ID  2.00 TRM 1  - 2  
**-EI ID  2.00 TRM 2  - 2  
**-FR ID  2.00 
AF-** ID  2.00 TRM 2  - 1  
AF-** ID  2.00 TRM 1  - 2  
BA-** ID  2.00 FLT 2290 - 2369 - ALL  
BE-** ID  1.00 
DL-** ID  2.00 TRM 2  - 1  
DL-** ID  2.00 TRM 1  - 2  
DY-** ID  2.00 
FR-** ID  2.00 
KL-** ID  2.00 TRM 2  - 1  
KL-** ID  2.00 TRM 1  - 2  
SK-** ID  1.00 
US-** ID  2.00 
UA-UA II  1.30 FLT 6974 - 7073 - FLT    1 - 2119 
  ALL - UNITED STATES  
UA-UA II  1.15 FLT 7624 - 7668 - FLT 7624 - 7668 
  ALL - UNITED STATES  
UA-UA II SUP   FLT    1 - 9999 - FLT    1 - 9999 
  ALL - KOREA DEM PEOPLES RE  
UA-UA II SUP   FLT    1 - 9999 - FLT    1 - 9999 ALL - SYRIA  
UA-UA II SUP   FLT    1 - 9999 - FLT    1 - 9999 
  KOREA DEM PEOPLES RE - ALL   
UA-UA II SUP   FLT    1 - 9999 - FLT    1 - 9999 
  SYRIA - ALL   
UA-UA II SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 2  
UA-UA II SUP   FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 2  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1  - 2  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2  - 2  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1  - 2  
UA-UA II SUP   FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2  - 2  
UA-UA II SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 1  
UA-UA II SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1  - 2  
UA-UA II SUP   FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2  - 2  
UA-UA II  1.00 FLT 7624 - 7668 - FLT 7624 - 7668 
AA-AA II SUP   FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099 
AA-AA II  2.00 FLT 9055 - 9099 - ALL  ALL - UNITED STATES  
AA-AA II  1.00 ALL  - FLT 6125 - 6779 UNITED STATES - ALL   
AA-AA II  1.20 ALL  - FLT 9055 - 9099 UNITED STATES - ALL   
AC-AC II  1.30 ALL  - FLT 6900 - 6924 TRM 1  - 2  
AC-AC II  1.30 FLT 6900 - 6924 - ALL  TRM 2  - 1  
AF-AF II  1.30 
BA-BA II  2.00 FLT 1500 - 1610 - FLT 5800 - 5999 TRM 2  - 2  
BA-BA II  1.00 FLT 1500 - 1610 - FLT 5800 - 5999 
BA-BA II  2.00 FLT 5800 - 5999 - FLT 1500 - 1610 
BA-BA II  2.00 TRM 1  - 2  ALL - UNITED STATES  
BE-BE II  1.30 
EI-EI II   .55 FLT  128 - FLT  362 TRM 2  - 2  
EI-EI II   .55 FLT  128 - FLT  592 TRM 2  - 2  
EI-EI II   .55 FLT  128 - FLT 3290 TRM 2  - 2  
EI-EI II   .55 FLT  138 - FLT  232 TRM 2  - 2  
EI-EI II   .55 FLT  138 - FLT 3302 TRM 2  - 2  
EI-EI II  1.10 ALL  - FLT  105 BRS - ALL TRM 2  - 2  
EI-EI II  1.10 ALL  - FLT  105 LBA - ALL TRM 2  - 2  
EI-EI II  1.10 ALL  - FLT  105 NCL - ALL TRM 2  - 2  
EI-EI II  2.00 ALL  - FLT 6995 
EI-EI II  2.00 FLT 6994 - ALL  
EI-EI II  1.40 EXT - ORD TRM 1  - 2  
EI-EI II  1.40 INV - MCO TRM 1  - 2  
EI-EI II  1.40 INV - YYZ TRM 1  - 2  
EI-EI II  1.40 SEN - MCO TRM 1  - 2  
EI-EI II  1.40 SEN - YYZ TRM 1  - 2  
EI-EI II  2.00 TRM 2  - 2   GROUP3 - GROUP3
EI-EI II  1.10 TRM 2  - 2  ALL - CANADA  
EI-EI II  1.15 TRM 2  - 2  ALL - UNITED STATES  
EI-EI II  1.00 TRM 2  - ** ALL - CANADA  
EI-EI II  1.00 TRM 2  - 2  
EY-EY II  1.15 FLT   40 -   49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 1  
EY-EY II  1.15 FLT   40 -   49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 2  
EY-EY II  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT   40 -   49 TRM 1  - 2  
EY-EY II  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT   40 -   49 TRM 2  - 2  
EY-EY II   .50 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1  - 1  
EY-EY II  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 2  - 1  
EY-EY II  1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1  - 2  
EY-EY II  1.20 FLT 7000 - 7049 - ALL  TRM 2  - 2  
EY-EY II  2.00 ALL  - FLT 3000 - 3999 
EY-EY II  1.15 ALL  - FLT 7100 - 7149 
EY-EY II  1.20 FLT 3000 - 3999 - ALL  
EY-EY II  1.15 FLT 7100 - 7149 - ALL  
VY-VY II SUP   
AA-BA II SUP   FLT    1 - 2499 - FLT 5800 - 5999 
AA-EY II  1.20 
AC-EI II  1.30 TRM 1  - 2  
AF-UX II   .45 
BA-AA II  1.10 FLT 1500 - 1610 - FLT 9055 - 9099 
  UNITED STATES - ALL   
BA-AA II SUP   FLT 5800 - 5999 - FLT    1 - 2499 
BA-AA II  2.00 TRM 1  - 2  ALL - UNITED STATES  
BA-EI II  1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL  TRM 2  - 2  
BA-EY II  1.20 FLT 1500 - 1610 - ALL  
BA-IB II  2.00 TRM 1  - 2  ALL - UNITED STATES  
BA-WS II  1.45 TRM 1  - 1  
BE-AA II  2.00 
BE-BA II  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
BE-EI II  1.40 EXT - ORD TRM 1  - 2  
BE-EI II  1.40 INV - MCO TRM 1  - 2  
BE-EI II  1.40 INV - YYZ TRM 1  - 2  
BE-EI II  1.40 SEN - MCO TRM 1  - 2  
BE-EI II  1.40 SEN - YYZ TRM 1  - 2  
BE-EY II  1.20 TRM 2  - 2  
BT-AA II  3.00 
BT-BA II  3.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
DY-AA II  2.00 
DY-BA II  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
EI-AA II  2.00 
EI-AC II  1.30 TRM 2  - 1  
EI-BA II  1.00 ALL  - FLT 5800 - 5999 TRM 2  - 2  
EI-BA II  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
EI-EY II  1.15 TRM 2  - 2  
EI-UA II  1.15 ALL  - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES  
EI-US II  2.00 
EY-AA II  2.00 
EY-BA II  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
EY-EI II  1.15 TRM 2  - 2  
FR-AA II  2.00 
FR-BA II  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
SK-AA II  2.00 
SK-BA II  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
SK-UA II  1.30 ALL  - FLT    1 - 2119 ALL - UNITED STATES  
UA-EI II  1.15 TRM 2  - 2  UNITED KINGDOM - UNITED STATES  
WS-AA II SUP   
WS-BA II  1.45 TRM 1  - 1  
WS-US II SUP   
**-AA II  2.00 
**-AF II  1.30 TRM 1  - 1  
**-AF II  2.00 TRM 2  - 1  
**-AF II  2.00 TRM 1  - 2  
**-AF II  1.30 TRM 2  - 2  
**-AY II  2.00 ALL - UNITED STATES  
**-BA II  2.00 ALL  - FLT 1500 - 1610 
**-BA II  2.00 ALL  - FLT 2290 - 2369 
**-BA II  2.00 ALL - UNITED STATES  
**-BE II  2.00 
**-DL II  1.30 TRM 1  - 1  
**-DL II  2.00 TRM 2  - 1  
**-DL II  2.00 TRM 1  - 2  
**-DL II  1.30 TRM 2  - 2  
**-DY II  2.00 
**-EI II  2.00 TRM 1  - 2  
**-EI II  2.00 TRM 2  - 2  
**-FR II  2.00 
**-KL II  1.30 TRM 1  - 1  
**-KL II  2.00 TRM 2  - 1  
**-KL II  2.00 TRM 1  - 2  
**-KL II  1.30 TRM 2  - 2  
**-LH II   .50 ALL  - FLT 7440 - 9415 ALL - UNITED STATES  
**-SK II  1.30 
**-UA II  2.00 ALL  - FLT    1 - 2119 ALL - UNITED STATES  
**-UA II  2.00 ALL  - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES  
**-UA II SUP   ALL  - FLT    1 - 9999 
  ALL - KOREA DEM PEOPLES RE  
**-UA II SUP   ALL  - FLT    1 - 9999 ALL - SYRIA  
**-UA II SUP   ALL  - FLT    1 - 9999 
  KOREA DEM PEOPLES RE - ALL   
**-UA II SUP   ALL  - FLT    1 - 9999 SYRIA - ALL   
**-US II  2.00 
AA-** II  1.00 FLT    1 - 2499 - ALL  
AF-** II  1.30 TRM 1  - 1  
AF-** II  2.00 TRM 2  - 1  
AF-** II  2.00 TRM 1  - 2  
AF-** II  1.30 TRM 2  - 2  
BA-** II  1.00 FLT 1500 - 1610 - ALL  
BA-** II  2.00 FLT 2290 - 2369 - ALL  
BE-** II  2.00 
BT-** II  1.45 ALL - UNITED STATES  
DL-** II  1.30 TRM 1  - 1  
DL-** II  2.00 TRM 2  - 1  
DL-** II  2.00 TRM 1  - 2  
DL-** II  1.30 TRM 2  - 2  
DY-** II  2.00 
EI-** II  2.00 ALL - UNITED STATES  
EI-** II  2.00 TRM 2  - 1  
EI-** II  2.00 TRM 2  - 2  
FR-** II  2.00 
KL-** II  1.30 TRM 1  - 1  
KL-** II  2.00 TRM 2  - 1  
KL-** II  2.00 TRM 1  - 2  
KL-** II  1.30 TRM 2  - 2  
LH-** II  1.00 FLT 6729 - ALL  ALL - UNITED STATES  
SK-** II  1.30 
TK-** II  1.15 
UA-** II SUP   FLT    1 - 9999 - ALL  
  ALL - KOREA DEM PEOPLES RE  
UA-** II SUP   FLT    1 - 9999 - ALL  ALL - SYRIA  
UA-** II SUP   FLT    1 - 9999 - ALL  
  KOREA DEM PEOPLES RE - ALL   
UA-** II SUP   FLT    1 - 9999 - ALL  SYRIA - ALL   
US-** II  2.00 
USE T*GRPN FOR CITIES IN A GROUP.  WHERE N IS THE GRP NUMBER.
 

Xilan

Medlem
"Swedavia bedömer att byggprocessen, efter ett eventuellt godkännande, uppgår till omkring två år."

Var tror ni att det skulle hamna på Arlanda rent fysiskt? Rimligen måste det vara någonstans på T5.
Hur ser det ut i Shannon? Är det ett speciellt område med gate/gater som inte används av några andra flyg?
 

Jonas H

Medlem
Nu är det ju inte bara fördelar med pre-clearance eftersom nivån på service kan komma att bli lidande. Jämför Ottawa och Toronto exempelvis, där Ottawa kan vara en pina när det blir en försening eftersom det inte finns någon lounge medan Toronto är bättre i det avseendet. Det gäller att man fixar sånt också för att det skall bli full pott.
 

speedwing

Medlem
Detta är ju en gammal idé, när Janne Carlsson var på topp för ca 20 år sedan så var detta en av de nya idéer han pushade...tyvärr åkte han ut innan han kunde implementera det i praktiken.

Så antingen var Janne långt före sin tid eller så är branschen väldigt trög...
 

Jonas C

Medlem
"Swedavia bedömer att byggprocessen, efter ett eventuellt godkännande, uppgår till omkring två år."

Var tror ni att det skulle hamna på Arlanda rent fysiskt? Rimligen måste det vara någonstans på T5.
Hur ser det ut i Shannon? Är det ett speciellt område med gate/gater som inte används av några andra flyg?
Det är ett speciellt område med dedicerade gater. Rimligast blir nog gate 18, 19 piren som United och TK idag använder. Alternativt längst ut på F-piren.
 

Nemo

Medlem
Detta är ju en gammal idé, när Janne Carlsson var på topp för ca 20 år sedan så var detta en av de nya idéer han pushade...tyvärr åkte han ut innan han kunde implementera det i praktiken.
Så antingen var Janne långt före sin tid eller så är branschen väldigt trög...
Jag förstår inte. Den hårda inrikeskontrollen till USA infördes efter 2001, dvs mindre än 14 år sedan. Menar du att Mr SAS förutsåg 11 sept?
 

johhenrik

Medlem
Jag förstår inte. Den hårda inrikeskontrollen till USA infördes efter 2001, dvs mindre än 14 år sedan. Menar du att Mr SAS förutsåg 11 sept?
Nu har jag ingen aning om vad Janne C föreslog, men med tanke på vad tråden handlar om så lär det ju vara att man skulle sköta US immigrations redan på Arlanda. Även innan 11 september var ju hela passkontrollen etc jobbig. Så vad 11 september har med detta att göra förstår inte jag. :)
 
Toppen