johan_fbg
Medlem
Det är ju nörderi på hög nivå, men kunde Swedavia inte valt en bättre bild till pressmeddelandet![]()
De använde dessutom samma bild för ett pressutskick för ett halvår sedan. Fortsatt positiv resenärsutveckling för flyget - Swedavia
Det är ju nörderi på hög nivå, men kunde Swedavia inte valt en bättre bild till pressmeddelandet![]()
Någon som vet vad Minimum connecting time för Europa > USA är på Dublins flygplats och hur mycket längre är denna jämfört med exvis Europa > Asien?
Minimum Connect Times
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .45 .45 .45 .45
OFFLINE .45 .45 .45 .45
** OR * ARE ALL
VY-VY DD SUP
AA-AA DD SUP FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099
BE-BE DD 1.30
EI-EI DD 1.00 TRM 2 - 2
AF-UX DD .45
BA-EI DD 1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL TRM 2 - 2
EI-BA DD 1.00 ALL - FLT 5800 - 5999 TRM 2 - 2
**-BE DD 1.00
**-DY DD 2.00
**-FR DD 2.00
BE-** DD 1.00
DY-** DD 2.00
FR-** DD 2.00
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1 - 1
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2 - 1
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1 - 2
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2 - 2
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1 - 1
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2 - 1
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1 - 2
UA-UA DI SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2 - 2
UA-UA DI 1.50 ALL - FLT 1 - 2119 TRM 2 - 2
ALL - UNITED STATES
UA-UA DI 1.00 ALL - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 1
ALL - UNITED STATES
UA-UA DI 1.15 ALL - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES
AA-AA DI SUP FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099
AA-AA DI 2.00
BA-BA DI 2.00 FLT 5800 - 5999 - FLT 1500 - 1610
BE-BE DI 1.00
EI-EI DI 2.00 ALL - FLT 6995
EI-EI DI 1.10 TRM 2 - 2 ALL - CANADA
EI-EI DI 1.15 TRM 2 - 2 ALL - UNITED STATES
EI-EI DI 1.00 TRM 2 - ** ALL - CANADA
EI-EI DI 1.00 TRM 2 - 2
EY-EY DI 1.15 FLT 40 - 49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 1
EY-EY DI 1.15 FLT 40 - 49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 2
EY-EY DI 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 40 - 49 TRM 1 - 2
EY-EY DI 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 40 - 49 TRM 2 - 2
EY-EY DI .50 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1 - 1
EY-EY DI 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 1
EY-EY DI 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1 - 2
EY-EY DI 1.15 FLT 7100 - 7149 - ALL
VY-VY DI SUP
AA-BA DI 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
AF-UX DI .45
BA-EI DI 1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL TRM 2 - 2
BA-UA DI .50 ALL - FLT 7624 - 7668
BE-AA DI 2.00
BE-BA DI 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
DY-AA DI 2.00
DY-BA DI 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
EI-AA DI 2.00
EI-AC DI 1.30 TRM 2 - 1
EI-BA DI 1.00 ALL - FLT 5800 - 5999 TRM 2 - 2
EI-BA DI 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
EI-EY DI 1.15 TRM 2 - 2
EI-UA DI 1.50 ALL - FLT 1 - 2119 TRM 2 - 2
ALL - UNITED STATES
EI-UA DI 1.15 ALL - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES
EI-US DI 2.00
FR-AA DI 2.00
FR-BA DI 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
**-AA DI 2.00 ALL - FLT 1 - 2499
**-AF DI 2.00 TRM 2 - 1
**-AF DI 2.00 TRM 1 - 2
**-AY DI 2.00 ALL - UNITED STATES 30JAN15-INF
**-BA DI 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
**-BA DI 2.00 ALL - FLT 2290 - 2369
**-BE DI 1.00
**-DL DI 2.00 TRM 2 - 1
**-DL DI 2.00 TRM 1 - 2
**-DY DI 2.00
**-EI DI 2.00 TRM 1 - 2
**-EI DI 2.00 TRM 2 - 2
**-FR DI 2.00
**-KL DI 2.00 TRM 2 - 1
**-KL DI 2.00 TRM 1 - 2
**-SK DI 1.00
**-US DI 2.00
BE-** DI 1.00
DY-** DI 2.00
EI-** DI 2.00 TRM 2 - 1
EI-** DI 2.00 TRM 2 - 2
FR-** DI 2.00
UA-UA ID SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 1
UA-UA ID SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 1
UA-UA ID SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 2
UA-UA ID SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 2
UA-UA ID SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 1
UA-UA ID SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 1
UA-UA ID SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 2
UA-UA ID SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 2
AA-AA ID SUP FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099
AA-AA ID 2.00
BA-BA ID 2.00 TRM 1 - 2 ALL - UNITED STATES
BE-BE ID 1.00
EI-EI ID 2.00 FLT 6994 - ALL
EI-EI ID 1.00 TRM 2 - 2
EY-EY ID 1.15 FLT 40 - 49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 1
EY-EY ID 1.15 FLT 40 - 49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 2
EY-EY ID 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 40 - 49 TRM 1 - 2
EY-EY ID 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 40 - 49 TRM 2 - 2
EY-EY ID .50 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1 - 1
EY-EY ID 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 1
EY-EY ID 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1 - 2
EY-EY ID 1.15 ALL - FLT 7100 - 7149
VY-VY ID SUP
AC-EI ID 1.30 TRM 1 - 2
AF-UX ID .45
BA-AA ID 2.00 TRM 1 - 2 ALL - UNITED STATES
BA-EI ID 1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL TRM 2 - 2
BA-IB ID 2.00 TRM 1 - 2 ALL - UNITED STATES
EI-BA ID 1.00 ALL - FLT 5800 - 5999 TRM 2 - 2
EY-EI ID 1.15 TRM 2 - 2
US-AA ID 2.00
US-BA ID 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
WS-AA ID SUP
WS-US ID SUP
**-BE ID 1.00
**-DY ID 2.00
**-EI ID 2.00 TRM 1 - 2
**-EI ID 2.00 TRM 2 - 2
**-FR ID 2.00
AF-** ID 2.00 TRM 2 - 1
AF-** ID 2.00 TRM 1 - 2
BA-** ID 2.00 FLT 2290 - 2369 - ALL
BE-** ID 1.00
DL-** ID 2.00 TRM 2 - 1
DL-** ID 2.00 TRM 1 - 2
DY-** ID 2.00
FR-** ID 2.00
KL-** ID 2.00 TRM 2 - 1
KL-** ID 2.00 TRM 1 - 2
SK-** ID 1.00
US-** ID 2.00
UA-UA II 1.30 FLT 6974 - 7073 - FLT 1 - 2119
ALL - UNITED STATES
UA-UA II 1.15 FLT 7624 - 7668 - FLT 7624 - 7668
ALL - UNITED STATES
UA-UA II SUP FLT 1 - 9999 - FLT 1 - 9999
ALL - KOREA DEM PEOPLES RE
UA-UA II SUP FLT 1 - 9999 - FLT 1 - 9999 ALL - SYRIA
UA-UA II SUP FLT 1 - 9999 - FLT 1 - 9999
KOREA DEM PEOPLES RE - ALL
UA-UA II SUP FLT 1 - 9999 - FLT 1 - 9999
SYRIA - ALL
UA-UA II SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 1
UA-UA II SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 1
UA-UA II SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 2
UA-UA II SUP FLT 6549 - 7623 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 2
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1 - 1
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2 - 1
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 1 - 2
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 6549 - 7623 TRM 2 - 2
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1 - 1
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2 - 1
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 1 - 2
UA-UA II SUP FLT 7624 - 7668 - FLT 7669 - 9998 TRM 2 - 2
UA-UA II SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 1
UA-UA II SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 1
UA-UA II SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 1 - 2
UA-UA II SUP FLT 7669 - 9998 - FLT 7624 - 7668 TRM 2 - 2
UA-UA II 1.00 FLT 7624 - 7668 - FLT 7624 - 7668
AA-AA II SUP FLT 5980 - 9099 - FLT 5980 - 9099
AA-AA II 2.00 FLT 9055 - 9099 - ALL ALL - UNITED STATES
AA-AA II 1.00 ALL - FLT 6125 - 6779 UNITED STATES - ALL
AA-AA II 1.20 ALL - FLT 9055 - 9099 UNITED STATES - ALL
AC-AC II 1.30 ALL - FLT 6900 - 6924 TRM 1 - 2
AC-AC II 1.30 FLT 6900 - 6924 - ALL TRM 2 - 1
AF-AF II 1.30
BA-BA II 2.00 FLT 1500 - 1610 - FLT 5800 - 5999 TRM 2 - 2
BA-BA II 1.00 FLT 1500 - 1610 - FLT 5800 - 5999
BA-BA II 2.00 FLT 5800 - 5999 - FLT 1500 - 1610
BA-BA II 2.00 TRM 1 - 2 ALL - UNITED STATES
BE-BE II 1.30
EI-EI II .55 FLT 128 - FLT 362 TRM 2 - 2
EI-EI II .55 FLT 128 - FLT 592 TRM 2 - 2
EI-EI II .55 FLT 128 - FLT 3290 TRM 2 - 2
EI-EI II .55 FLT 138 - FLT 232 TRM 2 - 2
EI-EI II .55 FLT 138 - FLT 3302 TRM 2 - 2
EI-EI II 1.10 ALL - FLT 105 BRS - ALL TRM 2 - 2
EI-EI II 1.10 ALL - FLT 105 LBA - ALL TRM 2 - 2
EI-EI II 1.10 ALL - FLT 105 NCL - ALL TRM 2 - 2
EI-EI II 2.00 ALL - FLT 6995
EI-EI II 2.00 FLT 6994 - ALL
EI-EI II 1.40 EXT - ORD TRM 1 - 2
EI-EI II 1.40 INV - MCO TRM 1 - 2
EI-EI II 1.40 INV - YYZ TRM 1 - 2
EI-EI II 1.40 SEN - MCO TRM 1 - 2
EI-EI II 1.40 SEN - YYZ TRM 1 - 2
EI-EI II 2.00 TRM 2 - 2 GROUP3 - GROUP3
EI-EI II 1.10 TRM 2 - 2 ALL - CANADA
EI-EI II 1.15 TRM 2 - 2 ALL - UNITED STATES
EI-EI II 1.00 TRM 2 - ** ALL - CANADA
EI-EI II 1.00 TRM 2 - 2
EY-EY II 1.15 FLT 40 - 49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 1
EY-EY II 1.15 FLT 40 - 49 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 2
EY-EY II 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 40 - 49 TRM 1 - 2
EY-EY II 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 40 - 49 TRM 2 - 2
EY-EY II .50 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1 - 1
EY-EY II 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 2 - 1
EY-EY II 1.15 FLT 7880 - 7999 - FLT 7880 - 7999 TRM 1 - 2
EY-EY II 1.20 FLT 7000 - 7049 - ALL TRM 2 - 2
EY-EY II 2.00 ALL - FLT 3000 - 3999
EY-EY II 1.15 ALL - FLT 7100 - 7149
EY-EY II 1.20 FLT 3000 - 3999 - ALL
EY-EY II 1.15 FLT 7100 - 7149 - ALL
VY-VY II SUP
AA-BA II SUP FLT 1 - 2499 - FLT 5800 - 5999
AA-EY II 1.20
AC-EI II 1.30 TRM 1 - 2
AF-UX II .45
BA-AA II 1.10 FLT 1500 - 1610 - FLT 9055 - 9099
UNITED STATES - ALL
BA-AA II SUP FLT 5800 - 5999 - FLT 1 - 2499
BA-AA II 2.00 TRM 1 - 2 ALL - UNITED STATES
BA-EI II 1.00 FLT 5800 - 5999 - ALL TRM 2 - 2
BA-EY II 1.20 FLT 1500 - 1610 - ALL
BA-IB II 2.00 TRM 1 - 2 ALL - UNITED STATES
BA-WS II 1.45 TRM 1 - 1
BE-AA II 2.00
BE-BA II 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
BE-EI II 1.40 EXT - ORD TRM 1 - 2
BE-EI II 1.40 INV - MCO TRM 1 - 2
BE-EI II 1.40 INV - YYZ TRM 1 - 2
BE-EI II 1.40 SEN - MCO TRM 1 - 2
BE-EI II 1.40 SEN - YYZ TRM 1 - 2
BE-EY II 1.20 TRM 2 - 2
BT-AA II 3.00
BT-BA II 3.00 ALL - FLT 1500 - 1610
DY-AA II 2.00
DY-BA II 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
EI-AA II 2.00
EI-AC II 1.30 TRM 2 - 1
EI-BA II 1.00 ALL - FLT 5800 - 5999 TRM 2 - 2
EI-BA II 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
EI-EY II 1.15 TRM 2 - 2
EI-UA II 1.15 ALL - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES
EI-US II 2.00
EY-AA II 2.00
EY-BA II 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
EY-EI II 1.15 TRM 2 - 2
FR-AA II 2.00
FR-BA II 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
SK-AA II 2.00
SK-BA II 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
SK-UA II 1.30 ALL - FLT 1 - 2119 ALL - UNITED STATES
UA-EI II 1.15 TRM 2 - 2 UNITED KINGDOM - UNITED STATES
WS-AA II SUP
WS-BA II 1.45 TRM 1 - 1
WS-US II SUP
**-AA II 2.00
**-AF II 1.30 TRM 1 - 1
**-AF II 2.00 TRM 2 - 1
**-AF II 2.00 TRM 1 - 2
**-AF II 1.30 TRM 2 - 2
**-AY II 2.00 ALL - UNITED STATES
**-BA II 2.00 ALL - FLT 1500 - 1610
**-BA II 2.00 ALL - FLT 2290 - 2369
**-BA II 2.00 ALL - UNITED STATES
**-BE II 2.00
**-DL II 1.30 TRM 1 - 1
**-DL II 2.00 TRM 2 - 1
**-DL II 2.00 TRM 1 - 2
**-DL II 1.30 TRM 2 - 2
**-DY II 2.00
**-EI II 2.00 TRM 1 - 2
**-EI II 2.00 TRM 2 - 2
**-FR II 2.00
**-KL II 1.30 TRM 1 - 1
**-KL II 2.00 TRM 2 - 1
**-KL II 2.00 TRM 1 - 2
**-KL II 1.30 TRM 2 - 2
**-LH II .50 ALL - FLT 7440 - 9415 ALL - UNITED STATES
**-SK II 1.30
**-UA II 2.00 ALL - FLT 1 - 2119 ALL - UNITED STATES
**-UA II 2.00 ALL - FLT 7624 - 7668 ALL - UNITED STATES
**-UA II SUP ALL - FLT 1 - 9999
ALL - KOREA DEM PEOPLES RE
**-UA II SUP ALL - FLT 1 - 9999 ALL - SYRIA
**-UA II SUP ALL - FLT 1 - 9999
KOREA DEM PEOPLES RE - ALL
**-UA II SUP ALL - FLT 1 - 9999 SYRIA - ALL
**-US II 2.00
AA-** II 1.00 FLT 1 - 2499 - ALL
AF-** II 1.30 TRM 1 - 1
AF-** II 2.00 TRM 2 - 1
AF-** II 2.00 TRM 1 - 2
AF-** II 1.30 TRM 2 - 2
BA-** II 1.00 FLT 1500 - 1610 - ALL
BA-** II 2.00 FLT 2290 - 2369 - ALL
BE-** II 2.00
BT-** II 1.45 ALL - UNITED STATES
DL-** II 1.30 TRM 1 - 1
DL-** II 2.00 TRM 2 - 1
DL-** II 2.00 TRM 1 - 2
DL-** II 1.30 TRM 2 - 2
DY-** II 2.00
EI-** II 2.00 ALL - UNITED STATES
EI-** II 2.00 TRM 2 - 1
EI-** II 2.00 TRM 2 - 2
FR-** II 2.00
KL-** II 1.30 TRM 1 - 1
KL-** II 2.00 TRM 2 - 1
KL-** II 2.00 TRM 1 - 2
KL-** II 1.30 TRM 2 - 2
LH-** II 1.00 FLT 6729 - ALL ALL - UNITED STATES
SK-** II 1.30
TK-** II 1.15
UA-** II SUP FLT 1 - 9999 - ALL
ALL - KOREA DEM PEOPLES RE
UA-** II SUP FLT 1 - 9999 - ALL ALL - SYRIA
UA-** II SUP FLT 1 - 9999 - ALL
KOREA DEM PEOPLES RE - ALL
UA-** II SUP FLT 1 - 9999 - ALL SYRIA - ALL
US-** II 2.00
USE T*GRPN FOR CITIES IN A GROUP. WHERE N IS THE GRP NUMBER.
Det är ett speciellt område med dedicerade gater. Rimligast blir nog gate 18, 19 piren som United och TK idag använder. Alternativt längst ut på F-piren."Swedavia bedömer att byggprocessen, efter ett eventuellt godkännande, uppgår till omkring två år."
Var tror ni att det skulle hamna på Arlanda rent fysiskt? Rimligen måste det vara någonstans på T5.
Hur ser det ut i Shannon? Är det ett speciellt område med gate/gater som inte används av några andra flyg?
Jag förstår inte. Den hårda inrikeskontrollen till USA infördes efter 2001, dvs mindre än 14 år sedan. Menar du att Mr SAS förutsåg 11 sept?Detta är ju en gammal idé, när Janne Carlsson var på topp för ca 20 år sedan så var detta en av de nya idéer han pushade...tyvärr åkte han ut innan han kunde implementera det i praktiken.
Så antingen var Janne långt före sin tid eller så är branschen väldigt trög...
Nu har jag ingen aning om vad Janne C föreslog, men med tanke på vad tråden handlar om så lär det ju vara att man skulle sköta US immigrations redan på Arlanda. Även innan 11 september var ju hela passkontrollen etc jobbig. Så vad 11 september har med detta att göra förstår inte jag.Jag förstår inte. Den hårda inrikeskontrollen till USA infördes efter 2001, dvs mindre än 14 år sedan. Menar du att Mr SAS förutsåg 11 sept?