Dreamliner
Medlem
Ja. Allas förhoppningen är väl att de jämför EBD med Platinum och ger EBD under 10år platinum for life.Relevans för EBD?
Ja. Allas förhoppningen är väl att de jämför EBD med Platinum och ger EBD under 10år platinum for life.Relevans för EBD?
Det pratas ju mycket om det men vad blir egentligen stora skillnaden mot idag? Vad finns att plocka bort? Toronto möjligtvis men tror den är i farozonen hursomhelst framförallt nu när Air Canada skall börja flyga. Chicago har de ju tagit bort lågsäsong, kan iof tas bort permanent men inte omöjligt att den bara ersätts med en flygning till Atlanta istället. NY bär sig säkert mycket bra så finns ingen anledning att ta bort oavsett ägare/strategi. Absolut att nysatsningar kan utebli men verkar som att Stockholm och long haul är ett större problem än vilja.Jag var otydlig. För interkontinentala flygningar blir SAS matarbolag. Man kan säker få behålla en del Europeiska direktlinjer.
Förstår ditt nickJa. Allas förhoppningen är väl att de jämför EBD med Platinum och ger EBD under 10år platinum for life.
Schipol må ikke udvide flyvninger til/fra Amsterdam, så Skandinavien er oplagt for ekspandering? Orly bliver nedlagt for udenrigs læste jeg nogetsteds, men kan CDG klare hele presset? Næppe..Det är väl rimligt att anta att schiphol på sikt blir longhaulhub för nederländerna+skandinavien, upptagningsområde för +35 miljoner människor är nog inte är helt obetydligt för AFKLM…
Jag killgissar snarare på CPH som ytterligare hub. Rotterdam/Haag saknar kapacitet och ingen hub. Transavia har begränsat verksamhet från Eindhoven (och Rotterdam i andra hand). Groningen är nästintill död som trafikflygplats, för långt bort från större städerna och nya järnvägen dröjer.Med den bakgrunden så verkar snacket om att SAS blir matarbolag till AMS vara på ganska svag grund. Blir Haag eller Groningen nya hubar, eller låter man SAS köra vidare med CPH (och ARN/OSL?) som nordiska hubar för nordiska pax?
Och hotade med att USA skulle slå tillbaka mot KLM inte minsrt, skulle jag gissa.Vet ej om ni sett denna men det blir ingen begränsning på AMS. Holländska regeringen backade. Hårt tryck antar jag från olika håll i världen och hot om färre destinationer och bolag som flyttar blev för mycket.
Amsterdam Schiphol Airport Suspends 2024 Flight Cap Plans
Amsterdam Schiphol Airport won't be introducing a flight cap after all in the summer of 2024. Here's the latest update in this saga.onemileatatime.com
Fast trycket kommer inte skifta bara för att regeringen skjuter upp det. Låter mer som en kompromiss så att regeringen inte tappar ansiktet, dvs. skjuter upp det på obestämd tid istället för att säga nej.Och hotade med att USA skulle slå tillbaka mot KLM inte minsrt, skulle jag gissa.
Dock bör man notera att det inte blir någon begränsning *2024*. Utöver den begränsning som redan finns (men den skulle ju sänkas). Man har bara pausat sänkningen, inte plockat bort den helt, så att säga. Så som operatör på Ams lär man fortsatt behöva ha en plan för om/när den kommer tillbaka. Det kan ju mycket väl tex bli "som med Bromma" att det blir ändrade besked stup i kvarten.