Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

image.jpg
Hilton Prag
Riktigt trevligt hotell detta också

Det gamla eller nya? Har en boknung där senare i år. Återkom gärna med vad du tyckte, tack :)
Jag vet inte vilket som är nya eller gamla, har bott på Hilton i Old Town och personligen tycker jag att det är ett av de bästa Hilton jag bott på. Vi hade bokat 5 rum 9 personer alla fick uppgradering tack vare mitt HHD så det. Loungen hade jätte trevlig personal, en av de anställda en ung kille var så på hela tiden med att servera drinkar och tilltugg, fick ca 500 SEK i dricks av oss i koruna efter ha gjort två oförglömliga kvällar för oss, han sa att vet ni om att detta är nästan 60 $ det är du värd sa vi.
Har en bokning i augusti och en bokning i september. Tre dagar efter bokningen så fick jag ett mail och de hälsade mig välkommen tillbaka, och om jag hade några önskemål inför min vistelse så var jag välkommen att höra av mig!

Jag vet inte vilket som är nya eller gamla, har bott på Hilton i Old Town och personligen tycker jag att det är ett av de bästa Hilton jag bott på. Vi hade bokat 5 rum 9 personer alla fick uppgradering tack vare mitt HHD så det. Loungen hade jätte trevlig personal, en av de anställda en ung kille var så på hela tiden med att servera drinkar och tilltugg, fick ca 500 SEK i dricks av oss i koruna efter ha gjort två oförglömliga kvällar för oss, han sa att vet ni om att detta är nästan 60 $ det är du värd sa vi.
Har en bokning i augusti och en bokning i september. Tre dagar efter bokningen så fick jag ett mail och de hälsade mig välkommen tillbaka, och om jag hade några önskemål inför min vistelse så var jag välkommen att höra av mig!
Perfekt info Har bokat 2 rum 8-11/7 ska bli trevligt att vandra runt i stan. Det är vårt första besök i Prag.

Best Western Plus DFW Airport Suites. Direkt utsikt över flygplatsen från mitt rum, fast hotellet är en bit från flygplatsen och terminalerna. Lokaltågen passerar också framför mitt fönster, men de kör i praktiken tomma. Det är ju TX och inte NY. :p

DSC04740.jpg

Scandic Grand Central i Stockholm - superior værelse på 5 etage. Desværre ikke et af dem med balkon. Ellers meget fint og hyggeligt indrettet værelse som passer fint til en enkelt eller et par overnatninger.

Det er også her i Stockholm, at sommeren ser ud til at gemme sig! Jeg skal dog retur til Malmö igen senere i dag...

Scandic Grand Central.jpg

Det gamla eller nya? Har en boknung där senare i år. Återkom gärna med vad du tyckte, tack :)

Detta skall vara det gamla. Det nya heter Hilton Prag Old Town.
Kanonhotell. Service och vänlighet från det att vi körde in bilen framför entrén. I ett naffs hade man tagit hand om bagaget som levererades in i rummet. Vid incheckningen när man fick höra att det var första gången i Prag, tog det mindre än en minut innan vi fått en karta med viktigaste sevärdheter och vägarna dit utmarkerade.
Om det var standard med frukt, vatten och drinkvouchers på rummet har jag ingen aning om, men trevligt är det.
Äggkock som gjorde en omelette som platsar bland mina hotell top 2.

Skall någon negativt sägas är det att man fläskar på lite väl mycket för pilsnern på hotellet. 3 ggr upp mot staden i övrigt.

Får nog lägga detta som det främsta (renodlade) Hilton jag bott på. Curio Reichshof, Hamburg var dock snäppet bättre ( fri ginprovning i baren :) )
Hit kommer vi tillbaka fler gånger

Toppen