Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

chazzie

Medlem
20160703_100101.jpg

Sokos Kimmel Hotel, Joensuu, Karelen, Finland

20160703_162334.jpg

Skandic Oulu, Uleåborg, Finland
 

chazzie

Medlem
Jobbar du i gruvindustrin eller? :)

Hur ska jag förklara detta med äran i behåll? :eek:
Det var så att jag var på Springsteen-konserterna i Göteborg och den naturliga vägen hem till Höga Kusten är väl via Finland? :D

Jag hittade en resa med TallinkSilja från Värtahamnen till Åbo för 350 svenska kronor inklusive bil, gubbe och hytt (dagstur), en kollega till mig befann sig i sin mors lägenhet i Raseborg (Raasepori) och vi har pratat om att sitta på balkongen och dricka Lonkero (Long Drinks) vilket passade då han var där i samma veva som jag var på väg hem från konsterterna. Sagt och gjort så besökte jag kollegan, drack Lonkero och eftersom jag hade ungefär två bonusnätter på hotels.com att ta ut och semester 1½ vecka tänkte jag att varför inte åka runt med bilen hem? Förslag kom att åka till Ukko-Koli (Finlands "nationallandskap") och ta en titt. Det ligger ca. 7 mil norr om Joensuu (den staden på Karelen, inte utanför Helsingfors) och ett naturligt stopp (roligare än Haparanda) blev då Uleåborg (Oulu) som till min stora förvåning har 190.000 invånare.

End of OT och förhoppningsvis kan detta härledas till någon form av BC.se-syndrom :D
 

jerixon

Medlem
14680649912061539934125.jpg
Radisson Blu Warsawa centrum.
Nato toppmöte så alla höjdare bor här med extra passkontroll av militären.
Alla högre rumskategorier uppbokade men de kompenserade mig med gratis frukost för båda rummen jag bokat :)
För drygt 200kr natten kan jag inte klaga!
 
Toppen