Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS, AF, Saudia, KLM
Kabinklass: Business, Eco
Avreseort: ARN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: Tor
Antal poäng (per person): 52500p
Skatter&avgifter (per person): Ca 4000kr per person tror jag, har inte full koll på det men tror det var dyrt att passera CDG.
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mars 2025
Bokad: Dit jan 25 och hem feb 25
Hur hittades tillgänglighet: sas.se + Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3st för att få till feeder flight DXB-RUH

ARN - CPH SAS Plus A320neo (Feeder flight)
CPH - CDG SAS Plus Embraer 195
CDG- DXB AF Business Boeing 777-300 ER

DXB - RUH Saudia Ekonomi A320 (Feeder flight)
RUH - AMS med stopp i DMM KLM Business A330-200
AMS - ARN KLM Business A321neo

Fått ihop en veckoresa till Dubai i mars men fick boka i flera steg.

Först hittades resan CPH-CDG-DXB. Fick sen lägga till feeder flight ARN-CPH. Inga problem med det.

Hoppades kunna boka business med Saudia hem men finns bara 1 businessplats på deras flighter. Härom dagen dök hemresa med KLM RUH-DMM-AMS-ARN upp så den tog jag även om den känns osmidig med ett timmes långt stopp i Dammam.

La sen till feeder flight DXB-RUH vilket krävde några samtal för att få till det. Kanske budar på uppgradering där, lägsta bud är 394 USD per person just nu. Ordinare pris för business samma Saudia flyg är 16 528kr per person enl Google flights. Budnivån trots allt inte mycket högre än vad billigaste businessplats med bolaget flynas kostar enl Google flights.
Har i sista minuten fått tag i en som jag tycker bättre hemresa, inte utan problem dock.

Ny hemresa:
DXB - AMS KLM Business 777-300 ER
AMS - CPH KLM Business KLM Cityhopper
CPH - ARN SAS Business A320neo

Ordnade ombokningen i söndags på telefon, ingen biljettering sker, ringer in igen kl 7.30 i morse, väntetid 5 min max, och kundtjänstmedarbetaren gör om allt men kan inte avsluta då hon behöver en verifieringskod från frun (hennes 241 används) som naturligtvis inte går att nå före lunch. Ringer igen kl11, väntar 58 min innan svar och blir sen omedelbart bortkopplad. Shit, ringer igen kl 14 då jag stämt av med frun att hon är tillgänglig kl 15 och får svar från kundtjänst ungefär då.

Aj, aj tyvärr är resan som jag vill byta till cancelled idag kl 11 eftersom det gått för lång tid från när den las in i söndags. Ok, vad finns då, jo en ekonomi med Virgin och SAS via London. Får duga, boka den tack sa jag. Medan kundtjänstmedarbetaren går igenom allt och säkerställer tittar jag lite slött vidare i Awardfares och på SAS eurobonuspartner bokningssida och till min stora förvåning finns nu ursprungsresan bokningsbar igen vilket den inte gjorde i början av samtalet. Besked till kundtjänstmedarbetaren: boka tack. Sen gick det fint med biljetteringen som gjordes bums. Då kan man andas ut.

Bra med förändringen:
som jag tolkar det en modernare businesskabin
får en heldag till i Dubai då det är nattflyg
slipper flyga till Riyadh för byte
slipper mellanstopp i Dammam på flygningen till Amsterdam

Mindre bra:
5 timmar mellanlandning i Amsterdam och 6 timmar i Köpenhamn.

Ursäkta lång inlägg och det kanske passar bättre nån annanstans men jag tänkte det kunde vara intressant att dela erfarenheten av att inte ge sig även om det är typ två dagar innan nerresan sker. Och hur viktigt det är att bevaka biljetteringen.

Skam den som ger sig, i morse dök det upp en ny möjlighet med dagflyg. Sämre plan men slipper de långa bytena. Och frun får åka Virgin som hon hela tiden velat

Ny hemresa:
DXB - LHR Virgin Business 787
LHR - ARN SAS Business A320neo

Flygbolag: AF, Korean Air
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: HND (mellanlandning ICN > GMP > HND)
Enkelresa eller Tur&retur: Tor (hem från HKG)
Antal poäng (per person): 82500p m voucher
Skatter&avgifter (per person): Ca 2000kr per person

När (avresans tidpunkt): September 2025
Bokad: Dit oktober 24 / hem december 24
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 2st för att få till feeder flight CPH-CDG / CDG-CPH

Outbound
CPH - CDG Business AF A220-300(Feeder flight)
CDG – ICN Business AF A350-900
GMP – HND Business Korean Air A330-300

Inbound
HKG – CDG Business AF A350-900

CDG – CPH Business AF A220-300

Flygbolag: Air France, Kenya Airways, KLM
Avreseort: GOT
Destination: SIN / BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 93750 med 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2000 SEK
När (avresans tidpunkt): feb 2026
Bokad: mars 2025

Bokade GOT-SIN när det trillade in tillgång på AF för några dagar sen. La till hemresa nu. Bokningen är för polarna, får se hur nöjda dom blir med Kenya Airways...
Agenten föreslog först en resa med China Eastern BKK-PVG, jag sa "kan du verkligen boka den?", då märkte hon att det strulade. Hon såg också PVG-CDG med AF, som inte syns hos SAS online.
Sen frågar jag om status för F, hon säger att hon bokade det för några dagar sen (!!), mindes inte vad. Jag försökte hjälpa minnet på traven, finns ju inte så många alternativ precis, men blev inget. Sa att det "ska" komma info om MU och F inom kort. Vi får väl se.

map.gif

Flygbolag: SAS, Air France
Avreseort: GOT via CPH och CDG
Destination: SXM (st Maarten)
Antal poäng (per person): 73 750 x 3 (221 250) med två 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1930 + 450 service avgift + ombokningsavgift
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Mars 2025
Bokad: Mars 2025

Den mest omständliga eurobonus bokningen hittills.
Ursprungsflight bokad CPH - CDG - SXM.
Behövde dela upp bokningen på två olika bokningsnummer för att kunna använda två 2-4-1 för tre personer och tanken var att ta sig ner till CPH för att börja resan där.
Såg i början av veckan att bonusplatser med SAS släppts från GOT och kundtjänst-äventyret började. Ringde till kundtjänst för att lägga till leg och kom fram en timma senare, fick efter 1 timma bekräftat ändringen, men blev kort därefter uppringd med information om att det enbart var möjligt att lägga till på en av bokningarna. Ställde mig frågande till det och fick luren slängd i örat.
Ringde upp igen och kom efter en ny timma av jazz musik fram och fick hjälp med att lägga till GOT-CPH och allting såg bra ut.
Två dagar senare så är tillagt leg borttaget på en av bokningarna, ringer igen och får det tillagt och garanterat att allting ser bra ut och är bekräftat.

Vaknar upp dagen vid incheckning av att tillagt leg nu är borttaget igen och det är 25 timmar kvar till avresa, ringer direkt på morgonen och får det tillagt en tredje gång med ny garanti att allt ser bra ut. Två timmar senare är det borttaget igen.
Fjärde gången gillt, lyckas komma fram till sannolikt den enda tillräckligt kunniga medarbetaren som förstår att tillagt ändring är lagd i fel kö och således auto-cancellerats, och lyckas till slut lägga in det i rätt kö så ändringen äntligen kan gå igenom, GOT-CPH-CDG-SXM.

Flygbolag: SAS, KLM
Avreseort: SFT (Skellefteå)
Destination: MNL (Manila)
Antal poäng (per person): 93 750. Totalt 375000 + två 2-4-1 vouchers
Skatter&avgifter (per person): 1601 + 450 service avgift
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Januari 2026

SFT-ARN // SAS
ARN-AMS // KLM
AMS-TPE-MNL // KLM (tekniskt stopp i TPE)

Resplan: https://awardplanner.se/sharemytrip/?code=zsGyk9DhOOz1xwBA59S9sbf2D

621ec6142aea39cf7db8b2e5eb8310fc.jpg

Flygbolag: Air France
Avreseort: CDG
Destination: PTP (Guadeloupe)
Antal poäng (per person): 73750
Inkl två 2-4-1 vouchers
Skatter&avgifter (per person): 1946 + 450 service avgift
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Dec 2025

CDG - PTP // AF
PTP - CAY // AF (tekniskt stopp FDF)
CAY - CDG // AF

Fick toppensupport av en agent med den andra bokningen (1 pax) då jag fick felmeddelande på SAS Star team bokningssidan, efter att lyckats med den första (2 pax) online. Kom fram nästan direkt och fick biljetterna under samtalet. Dock är jag nu skraj att inte lyckas hitta lämpliga feeder flights CPH - CDG efter att ha förstått att det inte kommer funka med något från AF eller KLM. Frågan är om man skall bita ihop och köpa revenue, eller våga hoppas på att SAS släpper något senare.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: MMX
Destination: VNO
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 5625 (kampanj, 25% rabatt)
Skatter&avgifter (per person): 473:-
Antal resenärer: 2 (en vuxen och ett barn)
När (avresans tidpunkt): mars
Bokad: mars
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): n/a

MMX-ARN ATR72
ARN-CPH 320n
CPH - VNO Embraer 195

Allsvensk premiär och detta var billigaste sättet att ta sig Malmö-3Arena-Köpenhamn över dagen.

Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag:  KLM + Air France
Avreseort:  ARN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 52 500 (2st Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): cirka 1700kr (efter lite ändringar)
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt):  Februari 2026 (sportlov)
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares + SAS
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt:  ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4 efter ändringar och påtryckningar för biljettering

ARN-AMS E195
AMS-DXB B787-10

DXB-CDG B777-200
CDG-ARN A220-300

Väntade med att publicera denna tills award bonanzan var över för denna gång. Galet tryck på kundtjänst men slutet gott. Hade gett upp hoppet på business och var helt inställd på att få nöja mig med ekonomi för sportlovsresan - men så small det till i mailkorgen från awardfares :)

Toppen