Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Nikolas skrev:Bonusprogram: SAS EuroBonusFlygbolag: SASKabinklass: SAS Plus, BusinessAvreseort: GöteborgDestination: New YorkEnkelresa eller Tur&retur: T/RAntal poäng (per person): Totalt 100 000 p (50 000 p.p) AMEX 2-4-1Skatter&avgifter (per person): 990SEK ( 495 p.p)När: juli 2016Bokad: maj 2016GOT-CPH A321 / SAS PlusCPH-EWR A330-300 BusinessEWR-ARN A330-300 BusinessARN-GOT B737-700 SAS Plushttp://www.gcmap.com/mapui?P=GOT-CPH-EWR-ARN-GOT&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...

Förresten, om jag ändrar till LH First, är det någon som vet hur många poäng mer det dras? På Star Alliance så kallad "chart" blir det 50,000 p mer om jag inte är ute och cyklar...

Nikolas skrev:Förresten, om jag ändrar till LH First, är det någon som vet hur många poäng mer det dras? På Star Alliance så kallad "chart" blir det 50,000 p mer om jag inte är ute och cyklar...Klicka för att utvidga...
SAS Award är 100k poäng i business.

Star Alliance award i First är 150k poäng. Det blir med andra ord 25k extra poäng per person med en 2-4-1 voucher.

Dr. Miles skrev:Du skriver Open Jaw men du samtidigt visar att du flyger mellan Hong Kong-Denpasar direkt.Om det är bonusresor (vilket denna tråd handlar om), vilket bonusprograms poäng du har använt för denna sträcka?Klicka för att utvidga...

nybörjarmisstag, sorry..... hong kong-denpasar får vi fixa själva....den ingår inte i bonusresan...

Bonusprogram: SAS EuroBonus

Flygbolag: Lufthansa, ANA, Thai

Kabinklass: First och business

Avreseort: Göteborg

Destination: Bangkok

Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur

Antal poäng (per person): 95000 (AmEx 2-4-1)

Skatter&avgifter (per person): 3036 SEK

När: October 2016

Bokad: Juni 2016

GOT-FRA LH C

FRA-HND ANA F

HND-BKK TG F

BKK-FRA TG F

FRA-GOT LH C

Mer jordnær og mindre eksotisk, men likevel et kunststykke:

Bonusprogram: EB

Selskap: SAS

Routing: OSL-AGP

Klasse: I/X

Ikke spes. unikt, men det som er unikt er at jeg fikk 4 pax i juli (høysesong), bestilt i april(!)

TheEagle skrev:Bonusprogram: SAS EuroBonusFlygbolag: SAS, Lufthansa, ANA, AsianaKabinklass: First och businessAvreseort: KöpenhamnDestination: TokyoEnkelresa eller Tur&retur: Tur&returAntal poäng (per person): 190000 för två (AmEx 2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 3239 SEKNär: Juni 2016Bokad: Juni 2016CPH-HAM SK SASPlus ATRHAM-FRA LH Business 320FRA-SIN LH First 380SIN-NRT NH First 77WNRT-ICN OZ Business 74EICN-MUC LH First 346MUC-CPH LHBusiness E95http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-ham-fra-sin-nrt-icn-muc-cph&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...

Mycket like på denna! Hade nog kunnat tänka mig att byta resan till Tokyo mot FRA-SIN-NRT men vet inte om jag har tid att dra ut på restiden på ditresan.

Johanna skrev:Nu två veckor kvar och jag har ändrat bokningen så jag flyger LH First från FRA till Haneda. Så nu ser den ut så här.Bonusprogram:SAS EuroBonusFlygbolag: Lufthansa, ANAKabinklass: Business, First, BusinessAvreseort: StockholmDestination: TokyoEnkelresa eller Tur&retur: T/RAntal poäng (per person): 95 000 (AMEX 2-4-1Skatter&avgifter (per person): ca 3000När: juni 2016Bokad: juni 2016FlygerARN-FRA LH CFRA-HND LH F (dagen efter, så jag har hela dagen i FCL men med ett antal Skypemöten) Fick tydligen den sista biljetten i F men vet inte om det är sista bonusbiljetten eller sista totalt.HND-FRA ANA FFRA-ARN LH CKlicka för att utvidga...

Mycket bra kombo: LH F och NH F!! Är det NH203 eller NH223?

Johanna skrev:NH223tack, jag hoppas det blir bra. Gillar att jag har en hel dag i loungen även om jag behöver jobba ett par timmar under dagen.Klicka för att utvidga...

Perfekt!

Jag tycker att man får bättre upplevelse på NH's dag flyg!

TheEagle skrev:Bonusprogram: SAS EuroBonusFlygbolag: SAS, Lufthansa, ANA, AsianaKabinklass: First och businessAvreseort: KöpenhamnDestination: TokyoEnkelresa eller Tur&retur: Tur&returAntal poäng (per person): 190000 för två (AmEx 2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 3239 SEKNär: Juni 2016Bokad: Juni 2016CPH-HAM SK SASPlus ATRHAM-FRA LH Business 320FRA-SIN LH First 380SIN-NRT NH First 77WNRT-ICN OZ Business 74EICN-MUC LH First 346MUC-CPH LHBusiness E95http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-ham-fra-sin-nrt-icn-muc-cph&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...

Kör ni en natt i BKK och tar NH802 morgonen efter? Sitter och letar lite (nej jag ska (nog) inte ändra) men hittar inga bra connections till NRT/HND från SIN på kvällen då LH ankommer.

kedja skrev:nybörjarmisstag, sorry..... hong kong-denpasar får vi fixa själva....den ingår inte i bonusresan...Klicka för att utvidga...
Tips för framtiden: Dela upp segmenten med ett "," så slipper du få en rutt där det ser ut som att du flyger hela vägen. Tex

arn-fra-muc-arn

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-muc-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

vs

arn-fra,muc-arn

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra, muc-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper.

Efter fyra år på BC så är första bonusresan med Star Alliance ett faktum - som jag har längtat!

Bonusprogram: Eurobonus

Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Singapore, Thai

Kabinklass: C / F

Avreseort: Stockholm

Destination: Denpasar (Bali)

Enkelresa eller tur & retur: t/r

Antal poäng: 95.000 x 2 (AmEx 2-4-1)

Skatter&avgifter: 2952:- p/p

När: mars 2017

Bokad: juni 2016

ARN-FRA LH803 C A321 - seats 2 D/F

FRA-ICN OZ542 F B747 - seats 4 E/F

ICN-SIN SQ609 C A333 - seats 12 H/K

- layover -

SIN-DPS SQ948 C A333 - seats 12 H/K

- destination -

DPS-BKK TG432 C B787 - seats 12 A/B

BKK-MUC TG924 F B747 - seats 1 A/K

MUC-ARN LH2414 C A320 - seats 2 D/F

Ifall jag bör försöka få till andra platser så får nån gärna säga till.

Kommer försöka byta till Lufthansa F (till ICN eller SIN) på ditvägen.

Grymt och grattis!

När jag letade award med LH i F märkte jag att det var svårt att hitta till SIN. ICN, TYO, HKG, PEK, PVG var enklare. Fanns i stort sett till alla de destinationerna när vi flög i måndags.

Impendill skrev:Grymt och grattis!När jag letade award med LH i F märkte jag att det var svårt att hitta till SIN. ICN, TYO, HKG, PEK, PVG var enklare. Fanns i stort sett till alla de destinationerna när vi flög i måndags.Klicka för att utvidga...

Hörde det. Men det var nån som lyckades med två platser häromdan så jag fick upp hoppet lite. Men jag tar nog vilken som om det dyker upp nåt. Ville helst komma så nära DPS som möjligt för att slippa en längre flight i regional C, men kan såklart leva med det också.

Vaniljvodka skrev:Hörde det. Men det var nån som lyckades med två platser häromdan så jag fick upp hoppet lite. Men jag tar nog vilken som om det dyker upp nåt. Ville helst komma så nära DPS som möjligt för att slippa en längre flight i regional C, men kan såklart leva med det också.Klicka för att utvidga...

Har aldrig provat Asiana, men kan rekommendera TG i deras A380 till BKK annars.

Impendill skrev:Har aldrig provat Asiana, men kan rekommendera TG i deras A380 till BKK annars.Klicka för att utvidga...

Fanns inga platser i A380:n mellan BKK och FRA på vägen hem på våra datum så det fick bli B747 till MUC istället.

På vägen dit ville jag ha möjlighet att kunna ändra till LH F så därför ville jag inte routa via BKK och störa för mycket i planeringen eftersom inte LH har F till Bangkok.

Vaniljvodka skrev:Ifall jag bör försöka få till andra platser så får nån gärna säga till.Klicka för att utvidga...
Rådande trenden på bc.se är ju

LH F till TYO

NH F till SIN

SQ F till CGK

Blir iofs ett extra stopp och ni får ta er från Jakarta till Bali på egen hand.

Back