Kan mycket väl ha varit Tallinn som drog priset för en Business award, vilket händer rätt ofta.Ja, men med F på en sträcka borde det således kosta 114 000 poäng.
Jepp och då kanske det är smartast att inte göra några ändringar på biljetten då det kan skapa en reprice, väl?Kan mycket väl ha varit Tallinn som drog priset för en Business award, vilket händer rätt ofta.
Behöver göra en ändring, för jag tänker ta Lufthansa F på utresan men har inte tillräckligt poäng nu. Har bränt för mycket poäng på uppgradering då jag pendla mellan Stockholm - Tokyo. Tanken att sitta i SAS Go i 20-24 timmar varannan vecka i SAS gamla kabin kändes inte särskilt bra.Ja, men med F på en sträcka borde det således kosta 114 000 poäng.
Förstår inte riktigt. Men jag gissar att biljetten inte är med F just nu för 84 000 EB poäng.Behöver göra en ändring, för jag tänker ta Lufthansa F på utresan men har inte tillräckligt poäng nu. Har bränt för mycket poäng på uppgradering då jag pendla mellan Stockholm - Tokyo. Tanken att sitta i SAS Go i 20-24 timmar varannan vecka i SAS gamla kabin kändes inte särskilt bra.
Kommer ha 190000+ poäng efter en lång weekend i Hongkong i september.
Som jag sa i förra inlägget. Ibland glömmer de att dra mellanskillnaden till F när man uppgraderar sin biljett. Man får biljetten utställd med F segment och det är inga problem att resa på en sån biljett.Förstår inte riktigt. Men jag gissar att biljetten inte är med F just nu för 84 000 EB poäng.
Tror inte du ska räkna med att kunna åka ORD-YVR-MUC, det är rejäl backtracking och ska normalt sätt inte gå att bokaChicago resan ombokad till Lufthansa First (!) med Boeing 747-8, stort tack till @Jonas C för alla tips. Blir att boka om returen till Lufthansa First när det närmar sig.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Turkish Airlines
Kabinklass: F, C
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Chicago
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 75 000 poäng x 2 pax (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2893 kr x 2 pax
När: juni 2016
Bokad: juni 2016
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Har även bokat Porschen för €99 (försäkring och bränsle ingår, självrisk €1500) som finns tillgänglig för HON Circle och First Class passagerare (gick inte att lägga in länken av någon anledning).
För returen verkar det finnas bra tillgänglighet på rutten ORD-YVR-MUC-CPH där YVR-MUC ger 10 timmar och 15 minuter med Lufthansa First. Dock finns även Dallas (DFW), dock så vore det trevligt att prova på Air Canada istället för United till Dallas och även få nästan en hel dag i Vancouver.
Summan av kardemumman:
1x LH F och 1x LH C
2x TK C
Heldag i FCT (ankommer 07:50, lyfter 17:05)
Några timmar i FCL
Tre timmar med Porsche 911
Synpunkter eller förslag på alternativ retur?
Tack @fcx @Hylve @palmen för alla tips och hjälp den här tråden.
Flygbolag: SAS, Lufthansa, Asiana, ANA
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: ARN
Destination: NRT
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95K med en Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3056 SEK
När: June 2016
Bokad: May 2016
UTRESA:
20 Juni:
11.25 - 12.25 ARN-GOT SK157 (SAS Plus)