Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Change of plans....:)

Klarade inte av tanken att flyga min första (kanske sista) First så jag ville verkligen försöka få in FCT i FRA. Kikade runt i morse och hittade inga platser, ringde ändå och det hade precis dykt upp två platser i F och jag tog den ena direkt. Detta ger mig inte lika många leg på vägen dit (tyvärr) då jag som sagt älskar att testa nya flygplanstyper, klasser och flygplatser men får istället en dag extra (typ) i Tokyo, kortare restid till kund från HND samt FCT.

Jag nämnde att jag kunde vara intresserad av att boka om hemresan också till en senare avgång tex NRT-SIN-LHR-ARN och därmed få både NH First (dock bara 7h) och SQ First men hon sa att det inte fanns några F på någon av flighterna. Kan ni som är experter se samma sak?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, SAS
Kabinklass: Business, First, Plus
Avreseort: ARN
Destination: HND
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95K med en Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person):2965 SEK
När: Juni 2016
Bokad: Juni 2016


UTRESA:
20 Juni:
10.00 - 12.10 ARN-FRA LH801 (Business, plats 3A)
18.05 - 12.15+1 FRA-HND LH716 (First, plats 1A)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

HEMRESA:
23 juni:
11.50 - 16.20 HND-LHR NH211 (First, plats 1K)
19.05 - 22.30 LHR-ARN SK1524 (SAS Plus, plats 1F)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Du kan inte boka SQ First med eurobonus poäng på flighter till Europa så du behöver inte ens försöka leta efter detta.
 

kedja

Medlem
Tack BC för god läsning och många tips!
Litet projekt i jobbet som gav ett gäng SK flighter, lycklig timing med bra SK-kampanj t&r kombinerat med AMEX-användade har gjort denna premiär award möjlig! Nu får vi se om denna står sig tills avresan...:)


Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Hong Kong
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50000 (Amex 2-4-1) x 2 pax
Skatter&avgifter (per person): 546 SEK x 2 pax
När: Juni 2016
Bokad: Maj 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram:SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, SAS
Kabinklass: Business, First, Economy, First, SAS Plus
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Hong Kong / Denpasar (Open Jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 190 000 p (95 000 p.p) AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 6164 SEK (3082 p.p)
När: juni 2016
Bokad: juni 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tack igen, @blobloblo och @palmen m fl för inspo! SAS award ändrad till 2 x First, LH + TG.
Landar 13:20 på FRA, så har ca 9 timmar på FCT... :)
"Stora" frågan - ska man försöka jaga LH F på hemvägen eller "sitta nöjd" och prova på Thai F...? ;) Tuffa beslut.........
 

palmen

Moderator
Bonusprogram:SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, SAS
Kabinklass: Business, First, Economy, First, SAS Plus
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Hong Kong / Denpasar (Open Jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 190 000 p (95 000 p.p) AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 6164 SEK (3082 p.p)
När: juni 2016
Bokad: juni 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tack igen, @blobloblo och @palmen m fl för inspo! SAS award ändrad till 2 x First, LH + TG.
Landar 13:20 på FRA, så har ca 9 timmar på FCT... :)
"Stora" frågan - ska man försöka jaga LH F på hemvägen eller "sitta nöjd" och prova på Thai F...? ;) Tuffa beslut.........
Jag skulle nog hålla kvar vid Thai på hemvägen, har ni lite tid i Bangkok så hinner ni med massage där. Lufthansa First är som bäst från Frankfurt med tanke på FCT, när man flyger från Asien så missar man all denna service på marken, det kan då vara en fördel att flyga med asiatiskt bolag från deras hemmahub. Thai och Lufthansa är ungefär likvärdiga i luften enligt mig, inga större skillnader i alla fall. Kul att testa 2 olika bolag i F och ha egna erfarenheter att jämföra med framöver.
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram:SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, SAS
Kabinklass: Business, First, Economy, First, SAS Plus
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Hong Kong / Denpasar (Open Jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 190 000 p (95 000 p.p) AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 6164 SEK (3082 p.p)
När: juni 2016
Bokad: juni 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tack igen, @blobloblo och @palmen m fl för inspo! SAS award ändrad till 2 x First, LH + TG.
Landar 13:20 på FRA, så har ca 9 timmar på FCT... :)
"Stora" frågan - ska man försöka jaga LH F på hemvägen eller "sitta nöjd" och prova på Thai F...? ;) Tuffa beslut.........
Du skriver Open Jaw men du samtidigt visar att du flyger mellan Hong Kong-Denpasar direkt.
Om det är bonusresor (vilket denna tråd handlar om), vilket bonusprograms poäng du har använt för denna sträcka?
 

Avgeek

Medlem
Jag skulle nog hålla kvar vid Thai på hemvägen, har ni lite tid i Bangkok så hinner ni med massage där. Lufthansa First är som bäst från Frankfurt med tanke på FCT, när man flyger från Asien så missar man all denna service på marken, det kan då vara en fördel att flyga med asiatiskt bolag från deras hemmahub. Thai och Lufthansa är ungefär likvärdiga i luften enligt mig, inga större skillnader i alla fall. Kul att testa 2 olika bolag i F och ha egna erfarenheter att jämföra med framöver.
Jag håller inte med på denna punkt. Thai är ett riktigt bra bolag - men deras service on board är absolut inte lika polerad som Lufthansas. Riktigt bra, ja, men inte i samma klass som LH imho. Däremot som @palmen skriver kan det vara kul för dig att prova båda produkterna :). Om jag var du skulle jag nog boka så att jag kan flyga Bangkok till Tokyo med Thai First Class så du får prova på det, sedan skulle jag fortsätta på den långa sträckan med Lufthansa :)
 

jumbooze

Medlem
Jag håller inte med på denna punkt. Thai är ett riktigt bra bolag - men deras service on board är absolut inte lika polerad som Lufthansas. Riktigt bra, ja, men inte i samma klass som LH imho. Däremot som @palmen skriver kan det vara kul för dig att prova båda produkterna :). Om jag var du skulle jag nog boka så att jag kan flyga Bangkok till Tokyo med Thai First Class så du får prova på det, sedan skulle jag fortsätta på den långa sträckan med Lufthansa :)
Lite OT diskussion men ja, bäst är att ta Thai F på medium haul ex-bkk så man får testa markservicen och sen ta LH vidare.
 

Johanna

Medlem
Nu två veckor kvar och jag har ändrat bokningen så jag flyger LH First från FRA till Haneda. Så nu ser den ut så här.

Bonusprogram:SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA
Kabinklass: Business, First, Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95 000 (AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 3000
När: juni 2016
Bokad: juni 2016

Flyger
ARN-FRA LH C
FRA-HND LH F (dagen efter, så jag har hela dagen i FCL men med ett antal Skypemöten) Fick tydligen den sista biljetten i F men vet inte om det är sista bonusbiljetten eller sista totalt.
HND-FRA ANA F
FRA-ARN LH C
 

TheEagle

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, ANA, Asiana
Kabinklass: First och business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 190000 för två (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3239 SEK
När: Juni 2016
Bokad: Juni 2016

CPH-HAM SK SASPlus ATR
HAM-FRA LH Business 320
FRA-SIN LH First 380
SIN-NRT NH First 77W
NRT-ICN OZ Business 74E
ICN-MUC LH First 346
MUC-CPH LHBusiness E95


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Nikolas

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS Plus, Business
Avreseort: Göteborg
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): Totalt 100 000 p (50 000 p.p) AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 990SEK ( 495 p.p)
När: juli 2016
Bokad: maj 2016

GOT-CPH A321 / SAS Plus
CPH-EWR A330-300 Business
EWR-ARN A330-300 Business
ARN-GOT B737-700 SAS Plus


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen