Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: Qatar Airways
Kabinklass: ARN-DOH C, DOH-DXB Y
Avreseort: ARN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: T&R för 3 personer
Antal poäng (per person): 59000
Skatter&avgifter (per person): 2618 SEK
När: Påsk 2015
Bokad: 2015-03-27

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Trevligt att kunna boka bonusresa över påsk för tre personer med så kort varsel.

Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: EWR
Enkelresa eller Tur&retur: T&R för 2 personer
Antal poäng (per person): 50000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 996 SEK
När: September 2015
Bokad: 2015-03-26

Route : ARN-EWR-CPH-ARN

Nya kabinen mellan ARN-EWR ser det ut som (1-2-1 seating) och hem med gamla.

Flygbolag: SAS / Thai
Kabinklass: C / F
Avreseort: Stockholm
Destination: Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng: 190 000 för två personer (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: cirka 13 800 SEK (6 900 SEK per person)
När: December 2015
Bokad: Mars 2015

ARN ✈ GOT - SK0161 (737-700) C
GOT ✈ LHR - SK 0515 (737-700) C
LHR ✈ BKK - TG0911 (A380) F
BKK ✈ KUL - TG0415 (777) C
//Destination//
KUL ✈ BKK - TG0418 (A330) C
BKK ✈ LHR - TG0910 (A380) F
LHR ✈ ARN - SK0526 (737-700) C

Kom gärna med tips gällande bästa lounge, etc.

Bokade i fredags min första longhaul First.

Flygbolag: SAS, Lufthansa
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: Toronto
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 75000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5356 SEK (enligt Matrix så borde det vara snarare 4000, så ska ringa och prata med Tallinn igen imorgon)
När: 2-6 april
Bokad: 27 april

Det blev en liten spontant påskresa (finns fortfarande en liten chans att jag måste boka av, men troligtvis blir den av) ARN-CPH-FRA-YYZ-FRA-MUC-TXL-ARN. Första och sista legen är med SAS Plus, alla andra med LH (business inom Europa, First över Atlanten). Detta blir första gången jag testar LH F och första FCT-upplevelsen. Tyvärr hade platserna på direktflighten ARN-FRA tagit slut när jag skulle boka, så blev tvungen att flyga via CPH, vilket minskar möjliga tiden i FCT. På hemresan blev det en något mer komplicerad rutt eftersom jag vill ta en LH-flight ut från FRA för att kunna besöka FCT även då, samt ville besöka FCL i MUC. Tyvärr inga direktflyg från MUC-ARN lediga, så får åka via TXL.

Höstlovsresa för två
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong Kong
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 70 000 (Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 293 kr
När: Oktober 2015
Bokad: 26 mars
Ringde Tallinn för att boka med Thai till BKK och vidare till Vietnam men skatter och avgifter skulle kosta 5 100 kr per person. För dyrt tyckte jag och frågade om ett billigare alternativ. Nu får jag komplettera med en t&r Hong Kong - Vietnam, men det verkar finnas gott om billiga biljetter och även möjligt att boka med en liten dos Avios och några hundralappar.
map
Du måste haft tur. Jag har pratat med både Tallinn och sas vanliga bokning och det fanns inte en ända plats i någon kabinklass under oktober-november på direktlinjen. Med byte fanns massa alternativ

Du måste haft tur. Jag har pratat med både Tallinn och sas vanliga bokning och det fanns inte en ända plats i någon kabinklass under oktober-november på direktlinjen. Med byte fanns massa alternativ
SAS IT (?) fixade detta under helgen och nu är alla awardplatser på Stockholm-Hong Kong linjer borta.

Här är bildbevis av platstillgång på Stockholm-Hong Kong linjen som togs i fredags.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | Sida 168 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

SAS IT (?) fixade detta under helgen och nu är alla awardplatser på Stockholm-Hong Kong linjer borta.

Här är bildbevis av platstillgång på Stockholm-Hong Kong linjen som togs i fredags.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | Sida 168 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Han på SAS svenska support var överraskad över att det inte gick att boka/söka via hemsidan. Bara att hänga på låset när de släpps igen gissar jag.

You snooze, you loose.

Nu står det på SAS award chart sidor följande:

"Beijing, Hongkong (from Sep 10, 2015. Not available on Best Price until further notice)" :(:(:(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen