Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokade i fredags min första longhaul First.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: Toronto
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 75000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5356 SEK (enligt Matrix så borde det vara snarare 4000, så ska ringa och prata med Tallinn igen imorgon)
När: 2-6 april
Bokad: 27 april

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det blev en liten spontant påskresa (finns fortfarande en liten chans att jag måste boka av, men troligtvis blir den av) ARN-CPH-FRA-YYZ-FRA-MUC-TXL-ARN. Första och sista legen är med SAS Plus, alla andra med LH (business inom Europa, First över Atlanten). Detta blir första gången jag testar LH F och första FCT-upplevelsen. Tyvärr hade platserna på direktflighten ARN-FRA tagit slut när jag skulle boka, så blev tvungen att flyga via CPH, vilket minskar möjliga tiden i FCT. På hemresan blev det en något mer komplicerad rutt eftersom jag vill ta en LH-flight ut från FRA för att kunna besöka FCT även då, samt ville besöka FCL i MUC. Tyvärr inga direktflyg från MUC-ARN lediga, så får åka via TXL.

Det finns platser med utresa 15:30 dagen innan. FCT är värt en natt på hotell om schemat i övrigt tillåter det...

Flygbolag: SAS + Air China
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong Kong dit, hem från Tokyo
Enkelresa eller Tur & Retur: Tur & retur med Open Jaw
Antal poäng: 70.000 poäng (50% rabatt med Amex 2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter: ca 800 SEK
När: Oct 2015
Bokad: 2015-03-30

Stockholm-Köpenhamn: SAS Plus
Köpenhamn-Beijing: SAS Business
Beijing-Hong Kong: Air China Business

// open jaw //​

Tokyo-Köpenhamn: SAS Business
Köpenhamn-Stockholm: SAS Plus​

Agenten i Tallinn räknade bränsletillägget på Air China flight fel först. Hon fick upp runt 230 - 240 SEK på denna flight.
Jag visste att bränsletillägget på Beijing-Hong Kong är numera endast 42 HKD (ca 47 SEK) så jag påtalade om detta.
Hon fick inte ihop bränsletillägget 47 SEK men när hon ändrade transfer points airport code av Beijing från PEK till BJS blev bränsletillägget rätt summa.

Jag är ganska nöjd med bokningen trots att jag inte fick Stockholm-Hong Kong direktflyg nu. Jag passade på 23 timmar 55 minuters layover i Beijing. :)

Flygbolag: SAS + Air China
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong Kong dit, hem från Tokyo
Enkelresa eller Tur & Retur: Tur & retur med Open Jaw
Antal poäng: 70.000 poäng (50% rabatt med Amex 2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter: ca 800 SEK
När: Oct 2015

Stockholm-Köpenhamn: SAS Plus
Köpenhamn-Beijing: SAS Business
Beijing-Hong Kong: Air China Business

// open jaw //​
Tokyo-Köpenhamn: SAS Business
Köpenhamn-Stockholm: SAS Plus​

Agenten i Tallinn räknade bränsletillägget på Air China flight fel först. Hon fick upp runt 230 - 240 SEK på denna flight.
Jag visste att bränsletillägget på Beijing-Hong Kong är numera endast 42 HKD (ca 47 SEK) så jag påtalade om detta.
Hon fick inte ihop bränsletillägget 47 SEK men när hon ändrade transfer points airport code av Beijing från PEK till BJS blev bränsletillägget rätt summa.

Jag är ganska nöjd med bokningen trots att jag inte fick Stockholm-Hong Kong direktflyg nu. Jag passade på 23 timmar 55 minuters layover i Beijing. :)
Løs booking ( med Cathay Pacific?) på Hong Kong - Tokyo?

Ändrade routingen! :) Loungehopp på gång med @Thornado!

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: ARN-FRA LH, FRA-YYZ LH, YYZ-FRA LH, FRA-MUC LH, MUC-TXL LH, TXL-ARN SK
Kabinklass: ARN-FRA C, FRA-YYZ F, YYZ-FRA F, FRA-MUC C, MUC-TXL C, TXL-ARN C
Avreseort: ARN
Destination: YYZ
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 75000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5215 SEK
När: April 2015

Flygbolag: SAS
Avreseort: Göteborg
Destination: New York
Enkelresa eller Tur & Retur: Tur & retur
Antal poäng: 100.000 poäng (50% rabatt med Amex 2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter: ca 1200 SEK
När: Juni 2015

Du måste haft tur. Jag har pratat med både Tallinn och sas vanliga bokning och det fanns inte en ända plats i någon kabinklass under oktober-november på direktlinjen. Med byte fanns massa alternativ
Ja det verkar så. Det var bokningsagenten själv som hittade resan. Jag hittade inte den avgången på ANA sidan heller och på SAS går det inte ens att söka.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen