Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Födelsedagsresa åt föräldrarna i oktober, en natt i Lissabon på nervägen. Mycket dyr bränsetillägg av TAP, kan det verkligen stämma?? ITA Matrix visar 3795 kr per person för samma resa, Tallinn såg också först 3795kr men ändrade sig därefter till 5083kr per person, sa att det var bränsletillägget. Jag ringde två gånger och fick samma svar, så jag valde att boka ändå i brist på annat just dessa datum.

Jag tog kontakt med Tallinn igen och de sa idag att YQ kostnaderna för denna biljett är 4390kr per person. Jag påpekade att jag får fram 2764kr via Ita Matrix för samma resa. De rekommenderade mig att ta kontakt med SAS customer care, vad är mina chanser där måntro?
YQStammerEj.png

Jag tog kontakt med Tallinn igen och de sa idag att YQ kostnaderna för denna biljett är 4390kr per person. Jag påpekade att jag får fram 2764kr via Ita Matrix för samma resa. De rekommenderade mig att ta kontakt med SAS customer care, vad är mina chanser där måntro?
Visa bifogad bild 32402
Du kan gärna fortsätta diskussion i en relevant tråd. :) Här är Posta din lyckad bokning av bonusresor.
Kostnad att boka Star Alliance flight med EuroBonus och Amex 2-4-1 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Det som skulle bli den första F-resan fick bli i C istället.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Thai, SAS
Kabinklass: C och SAS Plus
Avreseort: Arlanda
Destination: Singapore // Bangkok
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R Open Jaw
Antal poäng: 140 000 (2 personer och Amex "2-4-1")
Skatter&avgifter: 11 092 SEK (5 546 SEK per person)
När: Mars/April 2015
Bokad: 2015-02-27

Tillkommande avgifter är väldigt höga, men värdet är ok då motsvarande biljetter kostar ca 64 000 SEK för två personer. (På Thais hemsida hamnar man på dubbla priset, men det kan väl inte vara rätt?)

ARN-BKK TG (777)
BKK-SIN TG (777)
BKK-FRA TG (A380)
FRA-ARN SK

Försökte självklart få till något i F, men det fanns ingen tillgänglighet.

Anm:

Jag hade en annan bokning, men den var på SQ och i C på utresan, men det gick inte att hitta något annat alternativ till hemresan än economy, (men poängkostnad för C). Ändrade på datumen och då fanns det C, men med Thai.

Nu söker jag ett lämpligt sätt att resa vidare SIN-DPS-BKK.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Hei.
Mulig feil tråd, men er det ok å booke en 2-4-1 award med denne reiseruten (i forhold til antall legs osv. Osl-Fra-Icn-Hkg. Hkg-Bkk-Cdg -Osl):
image.jpg

Det er HKG som er destinasjonen. Tanken er å booke i F...

Last edited:
Hei.
Mulig feil tråd, men er det ok å booke en 2-4-1 award med denne reiseruten (i forhold til antall legs osv. Osl-Fra-Icn-Hkg. Hkg-Bkk-Cdg -Osl):Visa bifogad bild 32443
Det er HKG som er destinasjonen. Tanken er å booke i F...
Som du skrev är det nog fel tråd.
Eftersom HKG är destinationen är det OK.
Det hade inte varit OK (tror jag) ifall BKK hade varit destinationen för då hade du fått mer än ett stopp i en mellanzon.

LH kör väl inte F till BKK längre???
Ja, jag tror också att Lufthansa slutat att flyga flygplanet med First class kabin på Frankfurt-Bangkok.

Kod:
FRA to BKK on 15/04/02 12:00 AM
Flying LH
Flight: LH 772 ( FRA -BKK )
Departing: 15/04/02 17:35
Arriving: 15/04/03 9:45
Stops: 0
Aircraft: 343
Frequency: Daily
Reliability: 76% / 15m
Available Classes: J9 C9 D4 Z0 P0 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9
V9 W0 S0 T0 L0 K0