Bonusprogram: SAS Eurobonus 2-4-1
Flygbolag: SAS, Turkish Airlines, Air Canada.
Kabinklass: C
Avreseort: Luleå-LLA
Destination: Los Angeles-LAX
Enkelresa eller Tur&retur: R/T
Antal poäng (per person): 55'000
Skatter&avgifter (per person): 4010SEK
När: Juni/Juli 2015
Bokad: Feb 2015
Svårt att få C-kabin från skandinavien till SFO med SAS tillsammans med frun. Detta blev lösningen, som jag är väldigt nöjd med.
Layover 9h15m i IST. Tyvärr passar våra tider inte in i någon av TKs STPC sightseeingturer, utan det blir dagbädd på samma programs hotell någonstans. Ut på stan efter en uppfräschning.
Dagtidstripp över norra atlanten, IST-YYZ, 777-300ER. Det roliga är att frun är lite av en grön eco, och när jag visade rutterna på vår jordglob, så hisnade hon medans hon uttalade: Vi flyger från Arlanda till Asien, och sen ser vi Malmö på vägen till USA?
I Toronto så blir det en layover igen på 14h10m. Denna gång över deras natt. Mest troligt kommer det att bli ett besök i CN Towers restaurang. Funderade ett tag på att visa Niagara Falls med en hyrbil direkt från landning, men det stupar på att jag flyger C-klass.
Los Angeles International ankomsthall några dygn efter primär embarkering. Rental pick-up and then right on to San Diego!
21 dygn senare, så kommer samma route att upprepas baklänges. Denna gång utan långa stop. Alltså blir det en loungetillvaro några timmar i YYZ (3h25m) och sedan JohnBlund över till IST där frukost nummer två väntar på en fantastisk lounge på Atatürk.
Atatürk i 5h35m. All denna tid planerad på loungen. Sedan sen flight tillbaka till fäderneslandet. Groggdrickning väntar.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper