Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha kollat runt på hotell osv i Nordamerika i September har vi bestämt för att strunta i staterna. Blir för jäkla dyrt helt enkelt med dollarn i en miljard mot kronan. Blir Asien istället och runtom i Thailand.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai
Kabinklass: Fx2, Cx2, Yx1
Avreseort: GOT
Destination: BKK
Return från: HKT
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R, open jaw
Antal poäng: 190k för två pers (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: 4150 SEK per person
När: December 2015
Bokad: Mars 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

GOT-FRA, LH, C, A320
FRA-BKK, TG, F, A380 (1K+2K)
HKT-BKK, TG, C, B77W
BKK-MUC, TG, F, B744 (1A+K)
MUC-GOT, LH, Y, E195

Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Y, C
Avreseort: ARN
Destination: LHR
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 22500 för två pers (BA VISA 2-4-1)
Skatter&avgifter: ca. 550 SEK per person
När: Maj 2015

Passade på att boka en London "train spotting" weekend åt mig och äldsta sonen (som är galen i tåg) innan devalveringen av BAEC-programmet samt 2-4-1 vouchern brinner inne.

Fanns två stolar kvar i C på BA0780, så vi får hoppas att de inte byter ut sin Boeing 767!

Bjuder även på ett trick till er som inte redan visste (jag gjorde iaf inte det). Är Blue hos BA men Gold hos Air Berlin och ville byta ut FF-numret i BA-profilen. Detta går dock inte på bonusbokningar. Försökte även ändra i "Manage my booking" på Finnair och Royal Jordanian utan framgång. Men lyckades utan några som helst konstigheter på Qatar Airways site!

Last edited:
Bonusprogram: Krisflyer
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Suites (O)
Avreseort: SIN
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur & Retur: Enkel
Antal poäng: 31,875
Skatter&avgifter: ca. 41 SGD
När: Maj 2015

Detta ar egentligen en positioneringsflight mellan SIN och HKG, varifran jag har en USDM-award till SFO och tillbaka. Hade lite Krisflyer miles liggande och behovde endast toppa up kontot med ca 14,000 Amex MR for att komma upp i det som kravdes for en Suite award till HKG.

Suite 1A ar reserverad. Nagon som har tips pa basta Book the Cook-ratterna fran SIN?

Bonusprogram: BA Avios
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: First
Avreseort: GOT
Destination: DEN
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 80,000
Skatter&avgifter (per person): 4,952
När: April 22
Bokad: Jan 31

Bokad med BA Visa 2 for 1 voucher

Last edited:
Suite 1A ar reserverad. Nagon som har tips pa basta Book the Cook-ratterna fran SIN?
Skønt!

Det er IMO ikke "nødvendigt" med Book the Cook i Suites, men uanset hvad du vælger kan du forvente at det er toppen! Smukt rosa lam, rødt okskød osv.. Mmmhh! :)

Men tag lige et screenshot af mulighederne, så er det nemmere at komme med anbefalinger :)

Bonusprogram: SAS Eurobonus 2-4-1
Flygbolag: SAS, Turkish Airlines, Air Canada.
Kabinklass: C
Avreseort: Luleå-LLA
Destination: Los Angeles-LAX
Enkelresa eller Tur&retur: R/T
Antal poäng (per person): 55'000
Skatter&avgifter (per person): 4010SEK
När: Juni/Juli 2015
Bokad: Feb 2015

Svårt att få C-kabin från skandinavien till SFO med SAS tillsammans med frun. Detta blev lösningen, som jag är väldigt nöjd med.

Layover 9h15m i IST. Tyvärr passar våra tider inte in i någon av TKs STPC sightseeingturer, utan det blir dagbädd på samma programs hotell någonstans. Ut på stan efter en uppfräschning.

Dagtidstripp över norra atlanten, IST-YYZ, 777-300ER. Det roliga är att frun är lite av en grön eco, och när jag visade rutterna på vår jordglob, så hisnade hon medans hon uttalade: Vi flyger från Arlanda till Asien, och sen ser vi Malmö på vägen till USA?

I Toronto så blir det en layover igen på 14h10m. Denna gång över deras natt. Mest troligt kommer det att bli ett besök i CN Towers restaurang. Funderade ett tag på att visa Niagara Falls med en hyrbil direkt från landning, men det stupar på att jag flyger C-klass.

Los Angeles International ankomsthall några dygn efter primär embarkering. Rental pick-up and then right on to San Diego!

21 dygn senare, så kommer samma route att upprepas baklänges. Denna gång utan långa stop. Alltså blir det en loungetillvaro några timmar i YYZ (3h25m) och sedan JohnBlund över till IST där frukost nummer två väntar på en fantastisk lounge på Atatürk.

Atatürk i 5h35m. All denna tid planerad på loungen. Sedan sen flight tillbaka till fäderneslandet. Groggdrickning väntar.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen