Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just bokad en fin LifeMiles resa för en vän som faktiskt bor på den amerikanska militär basen/ön i stilla havet. Billigt blev det, och dessutom med 2 longhauls på Uniteds 787 KIX-SFO.

Har just bokad en fin LifeMiles resa för en vän som faktiskt bor på den amerikanska militär basen/ön i stilla havet. Billigt blev det, och dessutom med 2 longhauls på Uniteds 787 KIX-SFO.

Förstår inte hur ldu yckas med basen via KIX. Jag får alltid upp alternativ via NRT eller HNL bara. Har du magiska fingrar? :p

Edit: Hitta nu via KIX. Trevligt. Det är helt ok värde för 25k poäng. :)

Fast när börjar UA köra med 787 på SFO-KIX?

Last edited:
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: SAS, EVA Air, ANA, Asiana, THAI
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Dalian, Kina
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng: 80.000 miles
Skatter&avgifter: ca 1.500 SEK
När: nov 2013
Bokad: okt 2013

Stockholm-Paris: SAS Plus
Paris-Taipei: EVA Air Business
Taipei-Osaka: EVA Air Business
Osaka-Dalian: ANA Business

//destination//​

Dalian-Seoul: Asiana Business
Seoul-Bangkok: THAI Business

//stopover//​

Bangkok-London: EVA Air Business
London-Stockholm: SAS Plus​

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Först ville jag flyga via Singapore men tre agenter sa att det överskrider MPM så gav jag upp och bokade denna routing istället.

Jag har blivit förtjust i EVA Air efter min tidigare resa i somras. Jag har lyckats att klämma in två EVA Air flygningar med Boeing 777-300ER. Business class på denna flygplansmodell kallas Royal Laurel Class.

Vi får se om EVA Air verkligen serverar Dom Pérignon i Royal Laurel Class.
http://www.businessclass.se/forum/o...ombord-hos-olika-flygbolag-12.html#post150682

Först ville jag flyga via Singapore men tre agenter sa att det överskrider MPM så gav jag upp och bokade denna routing istället.

När jag har sagt alla flightnummer och datum, bad US Airways agenten mig att vänta för beräkning av miles och skatter.

Round 1: högt antal miles
Först fick jag höra att resan skulle kosta 175.000 miles :)eek: hur räknade de?) men efter jag påpekade att det var en resa mellan Europe zone och North Asia zone blev antalet miles till 80.000 miles.

Round 2: Call center award ticketing fee
När jag skulle betala sa hon att jag behövde att betala 50 USD Award processing fee + 40 USD Call center award ticketing fee. (suck) Jag påpekade att Award processing fee är sin ordning men jag slipper att betala 40 USD Call center award ticketing fee för jag kunde inte boka Star Alliance partner award online. Hon kollade med kollegan och det var riktigt att jag behövde inte att betala denna avgift.

Round 3: Quick ticketing fee
Tredje försöket var Quick ticketing fee 75 USD. Jag bokade en resa som sker 22 dagar senare så jag påpekade även detta. Hon började räkna dagar och muttrade något på andra sidan linjen. När hon räknade klart kom hon fram att det var som jag sa, 22 dagar före avresedatumet. Jag slapp att betala det också.

Bra jobbat Dr. Miles!

Det gäller att känna till reglerna och stå på sig. Mest förvånad är jag att de ville ha quick ticketing fee. Jag antog att det räknades ut automatiskt i deras datasystem, men det verkar som om allt sker manuellt hos USDM.

Kvaliteten på kundtjänsten varierar uppenbarligen men så länge det går att utnyttja det till sin fördel så...

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Asiana, EVA, Air China
Kabinklass: Business och Economy
Avreseort: Hongkong
Destination: Tokyo, Osaka, Seoul och Peking
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng: 30.000 miles resp. 25.000 miles
Skatter&avgifter: ca 900 SEK
När: mars 2014
Bokad: okt 2013

4 pers
Hongkong-Seoul-Tokyo: Asiana Business och Economy
3 pers
Hongkong-Taipei-Tokyo: EVA Business och Economy
//destination//
openjaw
7 pers
Osaka-Seoul: Asiana Business och Economy
//stopover//
Seoul-Peking: Air China Business och Economy
+ Peking-Hongkong som slänges

Dags för en runda i Asien. Den här gången lyckades jag boka hela sällskapet med poäng. Ungefär halva priset mot att köpa motsvarande biljett och nu får 4 av 7 pers åka business :)

För 4 pers så lyckades den illegala routingen med openjaw och stopover. En agent hajade till och sabbade 3 av bokningarna, så dom fastnar i Seoul.
Vad händer om jag försöker boka om dessa 3, jag chansar på att hitta en agent som tillåter stopover i Seoul? Om jag ber att boka om, börjar dom från början då med risk att vi går miste om dom tidigare flygen? För det är klart värt ombokningsavgiften på 150$ om det skulle lyckas.
Om man ber att få boka om, och det inte går som jag vill, kan man avbryta och behålla ursprungliga bokningen, utan att behöva betala 150$?

Bara så du vet, risken är att agenten gjort en notering i din bokning och då är det nog tyvärr kört oavsett hur du försöker. Men du bör kunna avbryta ombokningen utan att det kostar något, så jag skulle nog ha ringt och försökt iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen