Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: OZ / CA / NH / TG / TG / LX / LX
Kabinklass: C / C / C / F / F / C / C
Avreseort: PVG
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng:
114 000
Skatter&avgifter: Skatter/avgifter SEK 1096, bränsle YQ SEK 3984 = totalt SEK 5080 :eek:
När: Feb 2014
Bokad: Sep 2013

NH Dreamliner , TG 747-400 (hoppas på nya kabinen..) och A380. En optimerad TG F transfer på BKK, landar in 05:20 och lämnar 00:10. Det blir en heldag i FCL. :)

SAS uträkning av skatter/avgifter/tillägg blev nästan SEK 1000 högre än min egen (enligt ITA MAtrix-metoden). Svårt att nagelfara hur SAS har räknat. Det känns dock OK att ha betalat SEK 60 till "Rep. of Korea Intl. PSC, Dep. Tax and Contribution to Intl. Poverty Eradication"...

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Schysst resa Friskytten, men FCL så länge blir tråkigt. Satt där 10 timmar i somras och det var på gränsen, sista tiden gick åt till finalen i Wimbledon. Skulle rekommendera ett riktig hotell för dagen, Novotel på flygplatsen har schysst pool sen är det lagom att anlända till middagstid för massage etc.

Schysst resa Friskytten, men FCL så länge blir tråkigt. Satt där 10 timmar i somras och det var på gränsen, sista tiden gick åt till finalen i Wimbledon. Skulle rekommendera ett riktig hotell för dagen, Novotel på flygplatsen har schysst pool sen är det lagom att anlända till middagstid för massage etc.
Frukost+Massage först i FCL sedan hotell+pool sedan tillbaka kl 18 till FCL och en ny massage om man får hade jag gjort.
Bra bokning!

Skulle rekommendera ett riktig hotell för dagen, Novotel på flygplatsen har schysst pool sen är det lagom att anlända till middagstid för massage etc.

Frukost+Massage först i FCL sedan hotell+pool sedan tillbaka kl 18 till FCL och en ny massage om man får hade jag gjort.

Hade tänkt att vila lite i "Slumber room" men pool + riktig säng känns helt rätt! Ska kolla upp Novotel - tack för tipsen!

Last edited:
Bonusprogram: US Airways Dividend
Flygbolag:: LH / US / SK
Kabinklass: C (+ domestic F i USA)
Avreseort: CPH
Destination: IAH med open-jaw till DFW
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng:
100 000
Skatter&avgifter: 818 (skatt) + 319 (ticketing fee) = 1137 SEK
När: Mar-Apr 2014

Hade korn på FRA-IAH på A380 men den fanns inte till bokning när jag ringde. Nu får jag i vart fall prova upper deck på 748, har bara flygit F hos Lufthansa tidigare. Två samtal på totalt 50 minuter med emellanliggande sökning på Expertflyer. Satt bokningen på hold och fick PNR som gick att fortsätta jobba med vid nästa samtal.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: OZ / CA / NH / TG / TG / LX / LX
Kabinklass: C / C / C / F / F / C / C
Avreseort: PVG
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng:
114 000
Skatter&avgifter: Skatter/avgifter SEK 1096, bränsle YQ SEK 3984 = totalt SEK 5080 :eek:
När: Feb 2014

NH Dreamliner , TG 747-400 (hoppas på nya kabinen..) och A380. En optimerad TG F transfer på BKK, landar in 05:20 och lämnar 00:10. Det blir en heldag i FCL. :)

Hur klarade du at få F för 114000 poeng? Är det inte 190000 för first på *chart?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen