Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: USDM

Köpenhamn - Frankfurt SAS Business A320
Frankfurt - Tokyo ANA First 777-300ER
Tokyo - Taipei ANA Business 788 Dreamliner
Taipei - Manilla EVA Air Business 747-400
Manilla - Bangkok THAI Business A330-300
Bangkok - Rom THAI First 747-400
Rom - Köpenhamn SAS Business A319

Ser att du knipit 2 platser i ANA First!
Hade de dessa ute samtidigt eller bokade du en biljett och sedan en till när de släppte ytterligare en stol?
Om du bokade vid olika tillfällen - hur länge emellan fick du vänta?

Är lite sugen på att försöka få till något för mig och tjejen under 2014... Har kollat runt lite, men finns det award, så är det en stol.

Ser att du knipit 2 platser i ANA First!
Hade de dessa ute samtidigt eller bokade du en biljett och sedan en till när de släppte ytterligare en stol?
Om du bokade vid olika tillfällen - hur länge emellan fick du vänta?

Är lite sugen på att försöka få till något för mig och tjejen under 2014... Har kollat runt lite, men finns det award, så är det en stol.

Det fanns två platser ute som gick att boka direkt. Missade tyvärr två platser mellan BKK - CDG med TG First med A388 med ett par dagar så det fick bli via Rom.

Det fanns två platser ute som gick att boka direkt. Missade tyvärr två platser mellan BKK - CDG med TG First med A388 med ett par dagar så det fick bli via Rom.

Ok!
Min lilla plan är att antingen ta SAS/Amex 2-4-1 till NRT och därefter ANA över till ORD/IAD och vidare till YUL, eller SAS till lämplig USA-destination-YUL-IAD/ORD-NRT. Eller nåt liknande...
Men detta ska ske i augusti, så det finns inte så mycket med SAS att boka just nu. Däremot hittar jag lite stolar med ANA, men då bara en per flight.
SFO med SAS hade också varit kul, men just augusti verkar inte vara den bästa månaden att åka dit pga dimma, svalt och fuktig luft.
Får fundera...

SFO med SAS hade också varit kul, men just augusti verkar inte vara den bästa månaden att åka dit pga dimma, svalt och fuktig luft.
Får fundera...

Var i SFO förra veckan! Superväder! Var i Santa Monica veckan innan - Dimma och 20! Du vet aldrig när det är bra väder men att åka till SFO är aldrig fel. Gillar man dessutom vin så ligger både Sonoma och Napa ett stenkast bort och dit återvänder jag gärna när som helst...

Var i SFO förra veckan! Superväder! Var i Santa Monica veckan innan - Dimma och 20! Du vet aldrig när det är bra väder men att åka till SFO är aldrig fel. Gillar man dessutom vin så ligger både Sonoma och Napa ett stenkast bort och dit återvänder jag gärna när som helst...

Ja, det låter ju faktiskt betryggande.
Tack för infon! Då är det bara att hoppas på platser...

Here we go again.:)
Jag har just bokat detta-:cool:

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: SAS, ANA, THAI , Singapore Airlines
Kabinklass: First och Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Denpasar med stopover i Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 110000
Skatter&avgifter: 1038 SEK + 35 USD (tror jag)
När: Januari-Februari 2014
Bokad: September 2013
Stockholm - Frankfurt SAS Plus B737-600
Frankfurt - Tokyo Narita ANA First 777-300ER
Tokyo Haneda - Bangkok Thai First B747-400
Bangkok - Singapore SQ Business A330-300
Singapore - Denpasar SQ Business B777-200
Denpasar - Bangkok THAI Business B777
Bangkok - Paris THAI First A380
Paris - Stockholm SAS Plus

Bonusresa Feb-14-b.JPG

På tips från expertisen ska jag nu se om jag kan bemästra att göra så här istället.:)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Attachments

• Bonusresa Feb-14.JPG
    Bonusresa Feb-14.JPG
    52,2 KB · Visningar: 393
Last edited:
Schysst bokning Glenn E!

Hur är det egentligen med antal tillåtna segment på en USDM award biljett. Jag trodde det var max 4 segment per rikting, men du har väl 5 segment till DPS och 3 segment hem. Är kanske totalen max 8 segment på en T/R det som är viktigare och räknas?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen