Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska resa till Mexico besöka Monterrey & Cancun med stopover i NYC på vägen hem. Tyvärr fick jag inte ha både open jaw & stopover, varför jag bokat T&R till Mexico City (och sedan köper inrikesbiljetter separat).

Bokade biljetten på US supporten, det var stängt för dagen på svenska numret. Hamnade hos en bra agent. Gick smidigt att boka & hon började med att fråga om jag själv sett ut vilka sträckor jag ville åka. :)

Tack till Dr. Miles för uppmaning att skaffa USDM-konto & hjälp med att handla poäng och palmen för en massa bra tips i letandet av rätt resväg. :cool:

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: SAS, Air Canada, United
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Mexico med stopover i NYC
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 100 000
Skatter&avgifter: 1440kr
När: Jan 2014
Bokad:Sept 2013

ARN-LHR: SAS
LHR-YYZ-MEX: Air Canada
MEX-CLT-LGA: United
EWR-CPH-ARN: SAS

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Agehall, En sökning på "agehall + F + värde + usdm" ger säkert 100 hits på forumet... I think we got the message. Även om du hade rätt (inte), så är väl inte United F Transatlantic, den enda produkten som går att boka med USDM, något att skriva hem om.

Faktum är att USDM i C i det fallet är bra värde. Ha det bra i luften, telelina!

Tja, du har säkert rätt Charles. Jag försöker bara få folk att förstå att man alltid ska sträva efter F. Annars ser vi snart TATL-bokningar i Y här... ;)

Edit: Och sökningen verkar bara ge 49 träffar. Men en hel del verkar vara inlägg där jag bara gillat något.

Tja, du har säkert rätt Charles. Jag försöker bara få folk att förstå att man alltid ska sträva efter F. Annars ser vi snart TATL-bokningar i Y här... ;)

Edit: Och sökningen verkar bara ge 49 träffar. Men en hel del verkar vara inlägg där jag bara gillat något.

Jaja.. Sträva kan man väl göra, men faktum är att transatlantic finns det inget intressant på F fronten med USDM. Om hon skulle åka österut så finns det flera argument för din "F-only redemption policy" ;)

Jag skulle själv sträva på mitt sätt, dvs att HUACA tills jag får Europa - North Asia (destination)- USA - Europa i F för 100k :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen