Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Ok, lite trolleri och inte min bästa användning av poäng, men efter lite trixande med Miles & More fick ihop detta...

Positivt
Utnyttjade SEN förmån om att begära plats på Lufthansa flygning som vi fick
Barn rabatt på Lufthansa egna flyg
Att hitta 2 platser i högsäsong överhuvudtaget är jag nöjd med
Flexibel och duktig agent i Turkiet som fixade det jag behövde
Billiga milespriser till Nordafrika
50 000 miles krediten behövdes denna gång

Negativt
Krånglig regel med Miles & More, att detta skulle bli en "3-region award" då ADD ligger i Nordafrika med SEZ ligger i annan zon, därmed väldigt dyrt, nu har jag bokat 2 enkla och 1 t/r biljetter
Enorma avgifter

Så här blev det till slut:
Bonusprogram: Miles & More
Flygbolag: Lufthansa (LH) & Ethiopian (ET)
Kabinklass: Y
Antal poäng:
En väg ARN-MUC-FRA(LH)-ADD(ET) 20 000 miles per person x 2 = 40 000 miles
T/R ADD-SEZ med ET 40 000 miles per person x 2 = 80 000 miles
En väg ADD-FRA-ARN (LH) 20 000 miles vuxen och 15 000 miles barn = 35 000 miles
155 000 miles totalt
Skatter&avgifter:
En väg ARN-MUC-FRA(LH)-ADD(ET) €498.10
T/R ADD-SEZ med ET €293.15 totalt
En väg ADD-FRA-ARN (LH) €343.16
När: 2012-12-25 - 2013-01-06
Bokad: 2012-12-02

Kommer kombineras med:
http://www.businessclass.se/flygbil...n-airlines-ca-air-china-china-17-500-sek.html

Inte så nöjd, men det var 15 000kr per person om vi skulle köpa till dom nu i Y, eller 20 000kr från CPH med extra resa från ARN. Likviditeten tål inte detta just nu..


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Men, om detta inte är en bra deal, så här hotellet underbart värde
Seychelles Resorts| Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa | Mahe, Seychelles

11 nätter x 37 500 HH poäng = 412 500 poäng

Under högsäsong vill dom ha €575 per natt, €300 per natt i lågsäsong så detta är jag väldigt nöjd med...
 
Last edited:

Igorius

Medlem
Kul, Senator! Flyger själv till SEZ med sambon just den 25:e december (bär hemåt den 2:a januari), men det blir ET all the way för vår del. Från ARN kvällen den 25:e, och vidare till SEZ med ET879 från ADD på förmiddagen den 26:e. Vi kanske kan få till en liten BC-träff i loungen på ADD där på morgonkvisten?
 

Senator

Moderator
Kul, Senator! Flyger själv till SEZ med sambon just den 25:e december (bär hemåt den 2:a januari), men det blir ET all the way för vår del. Från ARN kvällen den 25:e, och vidare till SEZ med ET879 från ADD på förmiddagen den 26:e. Vi kanske kan få till en liten BC-träff i loungen på ADD där på morgonkvisten?

Absolut! Det kan vi göra. Tyvärr var ARN-ADD via CAI fullt nu för bonusplatser, annars hade jag skickat tjejerna den vägen. Dock är CPH nästan 10 000kr billigare i affärsklass så jag börjar med resa där. Vi kan höras av närmare avgång.
 

Igorius

Medlem
Absolut! Det kan vi göra. Tyvärr var ARN-ADD via CAI fullt nu för bonusplatser, annars hade jag skickat tjejerna den vägen. Dock är CPH nästan 10 000kr billigare i affärsklass så jag börjar med resa där. Vi kan höras av närmare avgång.

Gott. Jag nappade på buy one get one free-erbjudandet tidigare i höstas. Blir tyvärr coach på vägen söderut (men C hemåt, kommer behöva jobba dagen efter). Trots erbjudandet hade C i båda riktningarna blivit rätt dyrt, åtminstone tyckte jag det vid bokningstillfället. Är nu förberedd på en fruktansvärd natt inklämd på 737:an från ARN... (om det nu inte går att få till någon cash upgrade el. dyl.). Vi hörs lite längre fram!
 

Roger J

Medlem
Bonusprogram: SK Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa (LH), TACA/Lacsa (LR), Copa (CM)
Kabinklass: First och Business
Antal poäng: 145K + 75K på en biljett
Skatter&avgifter: SEK 4800
När: Nov 2012
Bokad: Nov 2012

Arlanda-Frankfurt LH Business
Frankfurt-Mexico City LH First
Mexico City-San José LR Business
San José-Havanna LR Business
Havanna-Panama CM Business
Panama-Mexico City CM Business
Mexico City-Frankfurt LH First
Frankfurt-Arlanda LH Business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

m10

Medlem
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: NH/TG/OZ
Kabinklass: Business
Antal poäng: 30 000
Skatter&avgifter: $49 + $50
När: 2013-03-05 → 2013-03-11
Bokad: 2012-11-30

NH1171 C HND ✈ HKG

/Bonusresans destination, men efter stopover i 8 timmar, för att hinna in till stan och tjacka lite grejer + äta bättre lunch, så följer EK F till BKK för fem nätter och sedan åter till HKG/

TG608 C HKG ✈ TPE
OZ712 C TPE ✈ ICN
OZ178 C ICN ✈ HND
 

Swisser

Medlem
Hej Roger,

Mycket intressant resa du har bokat. Hoppas du hade riktigt trevligt. Om du har tid och lust skulle jag uppskatta om du kunde berätta lite om Panama och om det är en destination värd att besöka, eftersom jag har den på min radarskärm. Hoteltipps skulle också uppskattas.
 

JacobGBG

Medlem
B]Bonusprogram:[/B] SK Eurobonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: C
Antal poäng: 100 000 (2 pers. 2-4-1 AMEX voucher)
Skatter&Avgifter: 1048:- + 150:- (ändringsavgift från tidigare bokning till IAD)
När: 17/4-25/4
Bokad: 2012-12-05

GOT-EWR

2012-11-20: Hade förhoppningen att åka till NYC/SFO främst men när tillgängligheten är som den är så fick GOT -IAD detta bli alternativet. Prövade agentrouletten för *A-bokning och mixade klasser men de vart nobben direkt på alla. Känns som de blivit drillade nu på denna punkt.

2012-12-06: Upptäckte via EF att ett antal platser till NYC öppnats upp i April/Maj så slog till på det. Nu blev semestern bara 1 vecka lång men slipper nu strulet med connectiong flights från IAD på separat biljett (något jag alltid försöker undvika).


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen