Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS,LH
Kabinklass: C,F
Antal poäng: 190.000
Skatter&avgifter: 3839kr
När: 17-18/11 2012
Bokad: 15/11-12

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Rutt:
CPH - FRA (SK C)
FRA - NRT (LH F A380)
NRT - MUC (LH F A346) hoppas på retrofittad F
MUC - CPH (LH C)
CPH - SWE Pågatåg :D

190 000 poäng, då tillhör du, enligt Ekot's 16.45 sändning idag, samhällets toppskikt:D. För dom som hade 100 000 och t o m 1 miljon Eurobonuspoäng och SAS-krisen var en snackis inom denna grupp. Suck, inte heller Eko-redaktionen verkar ha helt koll:( Och även jag som till i onsdags hade en halv miljon Avios lär väl även kvala in i denna grupp, om man nu ska använda Ekot's definition:rolleyes:

Last edited:
Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: Brittish Airways
Kabinklass: F, C, Y
Antal poäng: 311 000 Avios. BA-Visa 2-4-1 Voucher, BA-kampanj 25% poängrabatt (4 Personer: 2 vuxna, 2 barn)
Skatter&Avgifter: 15 752 kr
När: 7-12/5 2013
Bokad: 2012-11-14

Rutt: GOT(C)-LHR(F)-JFK/EWR(F)-LHR(Y)-GOT

Perfekt timing av BA's kampanj. Ut har vi stop-over på LHR. Ank 21.00, vidare till JFK 14.50 dagen därpå. Tog Y sista sträckan LHR-GOT för att få ihop resan, men transferna hem på LHR blir enbart 1.20 h.

Fick också panikboka en liten påskresa..

Bonusprogram: Eurobonus:
Flygbolag: Austrian, Brussels Airlines
Kabinklass: C
Antal poäng: 220.000 (2 Personer)
Skatter&Avgifter: 7200
När: 25-29/3 2013
Bokad: 2012-11-16

Rutt: CPH-VIE-JFK-BRU-CPH

Vänta nu, om du panikbränner poäng så är det ju meningslöst. Ifall det värsta händer så är ju resan void ändå.. Men det kanske inte var därför du panikbokade?

I panik över en ev SAS-konkurs bokade jag en Lufthansa M&M-redemption för mig och min vän till Miami (hemresan har jag kvar med gamla Bmi-bokningen i C (här var jag i alla fall förutseende och bokade två enkelresor i stället för tur/reurt.

Bonusprogram: Miles&More:
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Ekonomi
Antal poäng: 60.000 (2 Personer)
Skatter&Avgifter: 3.732
När: 7/12
Bokad: 2012-11-18

Rutt: ARN-DUS-MIA

Planen är att hålla på bokningen som backup om SAS konkar, men ser det bra ut så avbokar jag med någon dag kvar. Billigaste försäkringen jag kunde hitta med andra ord, €50 (*2?) i eventuell avbokningsavgift. Synd på bara ekonomiklass, men vad kan man begära så här nära flygningen. Har nu tid att kolla Virgin och BA dagligen om de släpper upp några C-biljetter, där har jag poäng så det räcker.

Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH
Kabinklass: Business
Antal poäng: 135.000 med Amex 2-4-1
Skatter & avgifter: 3795 kr/person = 7590 SEK totalt
När: 28 mar 2013 - 5 apr 2013
Bokad: 23 aug 2012

Ursäkta n00b-nivån på dessa frågor, men jag undrar hur ändringsmöjligheterna ser ut för en sådan bokning. Det råkade nu komma en liten graviditet "ivägen" för denna resa, och barnmorskan var inte alls nöjd över att vi hade så roliga resplaner framför oss. Vi ligger fortfarande inom gränsen för vad LH tillåter, men marginalen är liten. Är det möjligt att ändra en awardbokning av det här slaget eller blir det krångel? Jag tänker mig att jag ska ändra till februari eller så istället, beroende på vad jag hittar. Efter att ha läst halvtråkiga recensioner av C-kabinen hos LH A380 så funderar jag även på att ändra bolag/routing när jag ändå håller på. Blir det lättare med hjälp av ett läkarintyg pga graviditeten?

Vidare undrar jag om det finns någon chans att ändra till F vid ett senare skede (eftersom det inte tycks gå att boka F med AMEX 2-4-1). Att uppgradera en bonusresa med ytterligare poäng går väl inte med något bolag misstänker jag?

EDIT: Med de nya 2-4-1-reglerna, som innebar att bokningen måste vara med SK och inte valfritt *A, ser det väl mörkt ut att få till en ändring misstänker jag.

Last edited:
Det finns inga små graviditeter, det är JÄTTESTORT och tänk på hälsan och låt det gå före allt resande.......

Grattis och lycka till(med graviditeten)

tänk på hälsan och låt det gå före allt resande.......

Ja men det här gäller ju en resa i business class med A380...

Nejdå, skämt åsido, det är naturligtvis jättestort med ännu ett barn och klart man ska vara försiktig. Vi reste jorden runt med första barnet i magen och det gick bra i dubbel bemärkelse (bra resa + välskapt barn), och den nu 13 månader gamla grabben har redan avverkat 13 flighter. Jag ser verkligen fram emot ännu ett barn och kommer att prioritera det, men eftersom det här är bc.se och inte familjeliv.se så fokuserade jag på resan och inte barnet i detta foruminlägg. Tack för lyckönskningar med nr 2!

Jag kommer inte att ta några risker och jag håller med om att hälsan går före resande, men det vore ju ändå intressant att höra era erfarenheter och tankar om hur det ligger till med ändringar av bonusresor.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen