Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: BA
Kabinklass: CE, F, CW, Y
Antal poäng: 97 500 Avios, BA-kampanj 25% poängrabatt (1 vuxen)
Skatter&Avgifter: 3 882 kr
När: 26/3-2/4 2013
Bokad: 2012-11-19

Rutt: ARN(CE)-LHR(F)-JFK/EWR(CW)-LHR(Y)-ARN
Blir en natt i London, och sedan några timmar i CCR. Hoppas nu på några saker då detta är bokat till flickvän;
BA rea i december
Flera F platser öppnas på samma flight för min UPGR
Att mormor kan ta hennes dotter över påsken
Att dottern inte blir för sur att hon inte är med denna gången
Att flickvännen tycker det är ok att dottern inte är med
Att flickvän njuter av BA F
Med andra ord, högrisk spel här då jag inte har sagt något än, och kommer inte göra detta på ett tag :cool:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blir en natt i London, och sedan några timmar i CCR. Hoppas nu på några saker då detta är bokat till flickvän;
BA rea i december
Med andra ord, högrisk spel här då jag inte har sagt något än, och kommer inte göra detta på ett tag :cool:

Hmm, "risky busniess":D När jag bokade in hela familjen i F till NYC under kristi himmelsfärd var fruns positiva reaktion främst grundad i att vi var hela familjen som åkte. Det där med F uppskattade barnen betydligt mer:p

Ursäkta n00b-nivån på dessa frågor, men jag undrar hur ändringsmöjligheterna ser ut för en sådan bokning. Det råkade nu komma en liten graviditet "ivägen" för denna resa, och barnmorskan var inte alls nöjd över att vi hade så roliga resplaner framför oss. Vi ligger fortfarande inom gränsen för vad LH tillåter, men marginalen är liten. Är det möjligt att ändra en awardbokning av det här slaget eller blir det krångel? Jag tänker mig att jag ska ändra till februari eller så istället, beroende på vad jag hittar. Efter att ha läst halvtråkiga recensioner av C-kabinen hos LH A380 så funderar jag även på att ändra bolag/routing när jag ändå håller på. Blir det lättare med hjälp av ett läkarintyg pga graviditeten?

Vidare undrar jag om det finns någon chans att ändra till F vid ett senare skede (eftersom det inte tycks gå att boka F med AMEX 2-4-1). Att uppgradera en bonusresa med ytterligare poäng går väl inte med något bolag misstänker jag?

EDIT: Med de nya 2-4-1-reglerna, som innebar att bokningen måste vara med SK och inte valfritt *A, ser det väl mörkt ut att få till en ändring misstänker jag.

Som du själv noterar så är det nog svårt att ändra med de nya 2-4-1 reglerna. Generellt sett ska det dock inte vara några problem att ändra/avboka en bonusresa. Enda problemet är väl att hitta nya platser om man vill flytta resan. Att boka om den till F lär inte gå då EB beslutat att vouchern inte gällde för F.

Sedan ska du nog ta det du läst om LH C på A380 med en nypa salt. Det är inte F, men som C är det inga som helst fel på det. Den som säger något annat är bortskämd och har fel förväntningar.

Bonusprogram: SK Eurobonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: C
Antal poäng: 100 000 (2 pers. 2-4-1 AMEX voucher)
Skatter&Avgifter: 1054:-
När: 17/4-30/4
Bokad: 2012-11-20

GOT-IAD

Hade förhoppningen att åka till NYC/SFO främst men när tillgängligheten är som den är så fick detta bli alternativet. Prövade agentrouletten för *A-bokning och mixade klasser men de vart nobben direkt på alla. Känns som de blivit drillade nu på denna punkt.

EDIT: AVBOKAD, ändrad till GOT-NYC

Last edited:

BA rea i december

Ser trevligt ut, men vad säger frugan? ;)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS och Thai
Kabinklass: C
Antal poäng: 70.000 per person med Amex 2-4-1
Skatter&avgifter: 2807kr
När: Februari 2013
Bokad: 2012-11-21

ARN-CPH-BKK-LHR-ARN

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen