Senaste nytt

Positiva saker kring SAS utträde ur Star Alliance

Vågar man hoppas på att Air France – KLM återinför någon form av service på SAS-flygningar? Gardin mellan Plus/Go eller till och med återinför riktig business class på Europaflyg? Champagne inom Europa? Fri mat och dryck i SAS Go? Man kan åtminstone drömma och hoppas.
Det är nog mest beroende på hur många skandinaver är villiga att betala mer för det, eller om de "alltid" väljer det billigaste alternativet. Jag minns folk från SAS som själva saknade riktig bussiness class på Europaflyg, "men alldeles för få vill betala för det".

Vågar man hoppas på att Air France – KLM återinför någon form av service på SAS-flygningar? Gardin mellan Plus/Go eller till och med återinför riktig business class på Europaflyg? Champagne inom Europa? Fri mat och dryck i SAS Go? Man kan åtminstone drömma och hoppas.

Så länge SAS är SAS kommer det inte hända. Den dagen de säger fuck it och målar om planen till Air France så kanske.

Jag tycker det ska bli roligt att få prova lite nya bolag och destinationer som jag med SAS och EuroBonus som del av Star Alliance har valt bort!
Som flera nämnt, eventuellt uppbromsning av försämringar av EuroBonus är inte helt otroligt, som ett sätt att minska förlusten av medlemmar som byter till andra program.

På det stora hela, kul med förändring!

Toppen