Senaste nytt

Positiva saker kring SAS utträde ur Star Alliance

Tobbe.O

Medlem
Blir positivt med tillgången till Delta Airlines stora linjenät i USA och deras hubar. SAS trafikerar redan två av deras hubar med JFK och LAX :) Å vem vet om det då blir en ny SAS linje till deras största hub - Atlanta som för övrigt är en av världens största flygplatser :)

Jeb brooks har testat att nå alla Deltas hubar på 24h, en trevlig och underhållande video!

 

Dawes

Medlem
Jag läser många inlägg om hur andra bolag (främst då *A) kommer att locka över kunder som fortsatt vill flyga med *A eller står och vacklar.
Här ska vi nog inte glömma att SAS förmodligen också kommer lägga manken till att försöka behålla så många som möjligt i den förflyttning som genomförs.
Jag tror vi kommer att se ganska fina EB-erbjudanden och kampanjer i samband med att 2024 smyger på, eller jag hoppas på det i alla fall.
 

imartin

Medlem
Jag läser många inlägg om hur andra bolag (främst då *A) kommer att locka över kunder som fortsatt vill flyga med *A eller står och vacklar.
Här ska vi nog inte glömma att SAS förmodligen också kommer lägga manken till att försöka behålla så många som möjligt i den förflyttning som genomförs.
Jag tror vi kommer att se ganska fina EB-erbjudanden och kampanjer i samband med att 2024 smyger på, eller jag hoppas på det i alla fall.
Precis, det talar också emot snabba, massiva försämringar i EB programmet.
 

Palazzi

Medlem
Luleå - Paris finns redan, som säsongslinje under vintern.


Det visste jag inte. Talar än mer för mitt resonemang, då Transavia väl är helägt av KLM/Air France.

Dock finns det väl dock, därmed, oron att SAS just blir ett skandinaviskt Transavia snarare än KLM/Air France.
Å andra sidan har man väl inte mycket service att förlora på intra-europeiska flyg.
 

Jonas C

Medlem
Vågar man hoppas på att Air France – KLM återinför någon form av service på SAS-flygningar? Gardin mellan Plus/Go eller till och med återinför riktig business class på Europaflyg? Champagne inom Europa? Fri mat och dryck i SAS Go? Man kan åtminstone drömma och hoppas.
 

Taggen

Medlem
Vågar man hoppas på att Air France – KLM återinför någon form av service på SAS-flygningar? Gardin mellan Plus/Go eller till och med återinför riktig business class på Europaflyg? Champagne inom Europa? Fri mat och dryck i SAS Go? Man kan åtminstone drömma och hoppas.
Ökar efterfrågan så absolut. Rika Danskar kan säkert tänka sig och betala. Värre med svenskar just nu. Dina förslag kostar mycket pengar och även om SAS är räddat för tillfället så är det ett svart jävla hål just nu där pengar bara försvinner.
 
Toppen