Senaste nytt

PoM mot Aussie- & Kiwiland -22/23

Peter65

Medlem
Vi landade strax före 05 och kände oss skapligt piggade och efter lång promenad i nästan folktomt terminal så tidigt på morgonen. Första anhalten var att skaffa nya boardingkort för eftermiddagens flight hem, vilket inte var några problem. Vi valde att få ut för att få lite luft och ta oss till American Airlines arrival lounge, Visade att det öppnade kl 06:30, med så lite folk i terminalen var det inga större problem att där en halvtimma.

När klockan slog 06:30 tog upp till loungen, men där blev det problem. Vi kom inte in….. tidigare har det funkat.
Loungen-värdinnan titta de på boardingenkorten och sa att ”nej det går inte då det är Air NZ ni har flugit med”. Visade att vi åker faktiskt med Cathay hit till London. Då blev svaret att AA inte har ett avtal med Cathay. Orkade inte tjafsa om att de faktiskt är i samma allians och har inte kollat hur det ligger till. Gick in i T3an igen och skulle påbörja typ 9 timmars lounge-hoppning.
Började i Cathay-loungen och hittade några väldigt sköna fåtöljer längst in med bra utsikt :cool:
DSC09774.JPG


DSC09775.JPG


Efter dusch och lite mer mat gick vi vidare till Qantas loungen. Där blev vi inte kvar länge, hur mycket folk som helst. Tidigare har jag tyckt om Qantas loungen men det kändes som om de har gått ner i kvalité och inte jättesköna fåtöljer med ladd-barhet.

Vidare till BA-loungen, där kom jet-leggen som ett brev på posten. Efter halvsovit, i en ganska oskön fåtölj, och laddat mobil och dator hittade vi en skönare fåtölj;)
DSC09778.JPG



Undrar om det inte har varit strul med BA´s datorer under eftermiddagen, vi frågade om vilken gate det är, svaret att datorn är helt svart just nu, så jag vet inte.

När vi kom till gaten så hade de problem där också för att få igång datorerna och släppa in folk i gateloungen. Till slut kom det igång.

London Heathrow - Göteborg
BA792 A320-200 (G-EUUP)
15:10 – 18.15
02A + 02C

DSC09780.JPG


DSC09779.JPG


Väl på planet var jag så trött att jag hoppade över maten, men vet såg att det var 2 alternativ med mackor, en med kött och en vegetarisk. Rättare sagt jag kommer inte ihåg att vi startade. Men det blev lite skumpa och en GT.
DSC09781.JPG


Helt fullt plan och det var 6 rader business, fördragen gardin och igen gick igenom den, blev stopp väldigt snabbt.

Blev väldigt fascinerad att våra väskor kom ut bland de 10 första, trots att det inte var en separat tag för ”prioritet” :p

Blev en lång resa hem, dörr till dörr 50 timmar. Blev inte mycket gjort hemma igår, tittade lite på Idrottsgalan, men soffan tog över.

Slutsats på detta ben
^ Lååång hemsresa
^ Tråkigt med ett par lounger
^ CabinCrew´n till Göteborg gjorde ett utmärkt arbete

Ska göra en sammanställning över hela resans för- och nackdelar, men det blir nog till helgen. Börjar jobba imorgon, men det blir hemifrån.
 

Tomas E

Medlem
Vi landade strax före 05 och kände oss skapligt piggade och efter lång promenad i nästan folktomt terminal så tidigt på morgonen. Första anhalten var att skaffa nya boardingkort för eftermiddagens flight hem, vilket inte var några problem. Vi valde att få ut för att få lite luft och ta oss till American Airlines arrival lounge, Visade att det öppnade kl 06:30, med så lite folk i terminalen var det inga större problem att där en halvtimma.

När klockan slog 06:30 tog upp till loungen, men där blev det problem. Vi kom inte in….. tidigare har det funkat.
Loungen-värdinnan titta de på boardingenkorten och sa att ”nej det går inte då det är Air NZ ni har flugit med”. Visade att vi åker faktiskt med Cathay hit till London. Då blev svaret att AA inte har ett avtal med Cathay. Orkade inte tjafsa om att de faktiskt är i samma allians och har inte kollat hur det ligger till.
Som en tumregel kan man säga att ankomstlounger faktiskt inte brukar vara en alliansförmån. Du har inte tillgång till den på LHR T3, eftersom du inte flög AA eller BA:
 
Toppen