Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

Ena är codeshare bokad på SAS (Brisbane-CPH) och den andra är bokad via MrJet. Codeshare har ju diskuterats här men kan inte hitta något om Tokyo-Brisbane trots att jag loggat in på SQs hemsida för att se om bokningsklassen syns. Får bli en glad överraskning, eller besvikelse :)

Nu valde jag ju just den biljetten utifrån SAS sajt och bokningsdialog med utgångspunkt från att jag skulle få poäng. Att någon annan i sedan bokade den åt mig spelar väl ingen roll, och jag har alltid fått förväntade poäng på detta sätt tidigare.

Klass K var SK 8000, inte SQ. SQ K hade givit poäng enligt SAS: EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS

Men, EBG support hävdar att SK K motsvarar SQ N. Dvs noll poäng enligt SAS. Omöjligt att veta!

Märk väl att jag bokade den här biljetten innan jag förstått problemen med codeshare tack vare det här forumet. Nu har jag ju lärt mig min läxa - eftersom det är omöjligt att veta om man får poäng eller inte är jag inte längre lojal mot Star Alliance (nu blir det bekväm Dreamliner med Norwegian till Bangkok för 1700SEK istället!).

At finde en rejse med bookingklasse på SAS.se og siden booke en lignende rejse via et rejsebureau er ingen garanti for at det er samme bookingklasser.

Halloj allihopa.
Jag har ett SQ codeshare-problem jag med. Jag flög i fredags arn-cph-sin-bwn på en biljett bokad på singaporeairlines.com i bokningsklass Y. CPH-SIN och SIN-BWN har båda registrerats korrekt (6200+800) men inte ARN-CPH. ARN-CPH flögs förstås av SK, och jag har försökt läsa mig till men visst ska jag ha 500p för den flighten?

Vanligtvis hade jag inte orkat bråka för 500p, men nu är det så att jag har 450p kvar till Guld och min period löper ut sista oktober (innan hemresan blir av).

Stort tack om någon som har bättre koll på om jag kommer få 500p för den flighten eller om jag ska köpa 1000 baspoäng i shoppen.

Varma hälsningar från Brunei!

Den skal helt sikkert give 500 point. Jeg tror ikke du har noget at være nervøs over, hvis ikke pointene kommer inden er det bare at kontakte supporten når de er kommet ind.

Vad kostade den flighten?! Lär ju ha varit billigare att köpa business..

Hsh, satt du på ett SAS-plan så ska du ha poäng.

Vad kostade den flighten?! Lär ju ha varit billigare att köpa business..

Hsh, satt du på ett SAS-plan så ska du ha poäng.
13k för hela flighten vilket jag tycker var ok för att boka dagen innan. Business kostade då 31k, men även om det skulle vara billigare tillåter inte företaget businessbiljetter...

Tänkte bara ge en uppdatering, poängen trillade in som dom skulle, dock två dagar efter för ARN-CPH benet.

Nu visar det dock sig att jag bara har 49900p (och inte 50050 som jag trodde) eftersom jag kollat på intjänade poäng senaste 12 månaderna och inte på baspoängstapeln, hade inte sett att dom skiljde sig. Eftersom jag bara haft eurobonus sedan 1nov 2013 antog jag att det var mina baspoäng, är det inte så? Kanske ska ta detta i en annan tråd?

Attachments

• ebb.png
    ebb.png
    11,6 KB · Visningar: 287
Jag bokade UME-STO-CPH-SIN, SAS Go Flex, klass W, 2/1 för resa i mitten av september. Vid bokningen framgick det klart att resan skulle ge drygt 14000 poäng, men icke. Jag får bara 2500 poäng, med guldkort, för UME-STO-CPH. När jag försökte efterregistrera CPH-SIN fick jag mail att det var Q-klass hos SQ. När jag svarade att bokningssidan klart visat att jag skulle få poäng fick jag svaret: "If such information was displayed on the SAS website at the time of the reservation then it must have been an error with the system not recognizing a code-share flight. Unfortunately it is not possible for us to establish whether such an error occurred at this point of time", så de tror nog inte riktigt på vad jag skrev. Jag har inte ringt till Eurobonus än, men det är väl lönlöst. 12000 poäng är värt drygt 1000SEK vid bokning av flyg och kostar €300 att köpa så lite bråk är det värt.

Toppen