Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

bachelor

Medlem
Flög Landvetter-Köpenhamn-Hong Kong för drygt två veckor sen, bokad i plus men budade poäng för upgrade, på utresan gick budet igenom men på hemresan inte. Nån sa till mig att man ska få baspoäng för klassen man åker i när budet går igenom men ser att jag fått samma poäng på utresan (business genom bud) som på hemresan (plus). Är detta helt enligt boken eller något fel? Är diamant och fick 11250 för köpenhamn-hong kong o vice versa samt 937 för landvetter köpenhamn.
 

samet

Medlem
Flög Landvetter-Köpenhamn-Hong Kong för drygt två veckor sen, bokad i plus men budade poäng för upgrade, på utresan gick budet igenom men på hemresan inte. Nån sa till mig att man ska få baspoäng för klassen man åker i när budet går igenom men ser att jag fått samma poäng på utresan (business genom bud) som på hemresan (plus). Är detta helt enligt boken eller något fel? Är diamant och fick 11250 för köpenhamn-hong kong o vice versa samt 937 för landvetter köpenhamn.

Stämmer ju fint.
Business i bokningsklass J och Z ger 9000 poäng CPH-HKG. Med Guld/Diamantbonus blir det 11.250 poäng. Så du har fått rätt poäng.

Plus i klass Y och S ger även de 9000 poäng. Därav samma trots olika kabin.
 

danielhog

Medlem
Flög Landvetter-Köpenhamn-Hong Kong för drygt två veckor sen, bokad i plus men budade poäng för upgrade, på utresan gick budet igenom men på hemresan inte. Nån sa till mig att man ska få baspoäng för klassen man åker i när budet går igenom men ser att jag fått samma poäng på utresan (business genom bud) som på hemresan (plus). Är detta helt enligt boken eller något fel? Är diamant och fick 11250 för köpenhamn-hong kong o vice versa samt 937 för landvetter köpenhamn.
Vilken typ av plus-biljett hade du? Det kan vara rätt om du hade Y eller S. Uppgraderingen blir till business Z.

93DF8876-4BB4-4CB2-9EF7-428EFD4DB79F.jpeg
 

Johans00

Medlem
Om jag som guld budar åt min kompis som är basic med mina poäng, räknas det budet då 25% högre som det gör när jag budar åt mig själv?
 

jacoph

Medlem
Vad händer om jag betalat för en plats, typ rad 30, och sen får igenom en plusgrade? Får jag tillbaka pengarna för sätesvalet?
 

Wendestam

Medlem
SAS har sedan 25e april infört möjligheten att buda på uppgraderingar.
Övrig information som kan vara bra att veta
  • Om man har en infant i bokningen går det inte att lägga bud (om man inte kan få kundtjänst till att bryta ut till ett eget PNR)
Åker två vuxna och en åtta månaders i SAS Plus till USA inom kort. Någon som har provat detta och lyckats? Alternativt, vet om det går att uppgradera vid gate med poäng med infant i bokningen?
 
Toppen