Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Slipsknut

Medlem
Sträcka: ARN-EWR
Datum: 2019-03-28
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10.500x3personer
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBB
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca tre veckor innan avgång
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innnan avgång: 9+.
Gick uppgradering igenom:Ja. Fick besked 46 timmar innan avgång.

Snyggt!
Hur lång tid innan la du bud för att få så lågt som 10.500 poäng?

Jag ska åka på tisdag och i dagsläget är det nere på 14.000 poäng och det fanns över 15 platser kvar i Plus tidigare idag.
 
Hur många biljetter i den önskade kabinklassen ville SAS sälja 50 timmar innan avgång: Kunde inte se men det stod inget om bara x antal platser kvar på SAS hemsida.
Det är bara att söka på t ex Flygresor.se, Momondo, Kayak, etc i rätt kabinklass (SAS Plus = Premium ekonomi hos dessa sökmotorer) för 5 personer. Om det finns 5 biljetter till salu så provar man med 7 personer, finns inte det så testar man med 3 personer o s v tills man hittar var gränsen går. Det maximala antalet personer man kan söka på är 9 personer så om det finns biljetter till salu för ett resesällskap på 9 personer så betyder det att det finns minst 9 biljetter till försäljning.
 

fred80

Medlem
Jag och en vän ska flyga till USA i Go. Vi har dock två separata bokningar. Vet någon om SAS kan slå ihop dom? Skulle vilka försöka buda upp oss till bättre komfort, men inte riskera att en blir uppgraderad och den andra inte.
 

Johans00

Medlem
Jag och en vän ska flyga till USA i Go. Vi har dock två separata bokningar. Vet någon om SAS kan slå ihop dom? Skulle vilka försöka buda upp oss till bättre komfort, men inte riskera att en blir uppgraderad och den andra inte.
Testa ring SAS kundservice och fråga, är också nyfiken på detta. Vet att det går att dela upp bokningar men inte om det går att slå ihop.
 

palmen

Moderator
Jag och en vän ska flyga till USA i Go. Vi har dock två separata bokningar. Vet någon om SAS kan slå ihop dom? Skulle vilka försöka buda upp oss till bättre komfort, men inte riskera att en blir uppgraderad och den andra inte.
Mig veterligen går det inte att slå ihop två olika bokningar, det går dock bra att dela på en bokning till flera bokningar.
 
Toppen