Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

bachelor

Medlem
När jag kikar på expertflyer så är det generellt väldigt få förflyttningar på platser när Plusgrade körts vid T-48, d v s det är några enstaka personer som använder detta, mest Go-Plus. Och själv har jag väldigt bra hitrate på mina lägsta bud till Business i de fall då Business inte varit i princip full (0-3 platser till salu så brukar inget gå till Plusgrade)

Fick som sagt igenom min plusgrade trots 3 lediga plaster (inte kollat på expertflyer). Men nu när jag kollar sas är det fortfarande 3 platser tillgängliga. Känns som det tyder på att det egentligen fanns fler än 3 även tidigare idag? Märkliga är också att det sen en tid tillbaka och till nyligen endast funnits en plats.

Spännande när returen ska flygas, där står för närvarande en plats, återstår att se hur det utvecklar sig.
 

bachelor

Medlem
@bachelor rapportera gärna ditt bud i rapporteringstråden ( Plusgrade: Rapportera dina bud | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ), vi är nyfikna över hur mycket du budade.
Skämmigt ju... budade för mycket. Men kan ursäkta det med att jag ville bräda en kollega som flyger plus på samma flight samt att jag under några år framåt ändå inte har nåt att göra för poängen då det är svårt att komma iväg med småttingarna hemma.
 

squeezen

Medlem
snabb fråga. I experflyer ser det ut så här:
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O4 G9 N0

Vad gäller Plusgrade go-Plus hamnar man ju i A ifall bud godtages, dock så vad gäller indikation över läget så kollar man väl på vad de vill sälja i alla plus klasser, dvs även om A är slut ovan, så säljer de ju 9 (minst) i Y, S och B. vilket gör att tillgänglighet finns i kabinen.
Likaså med Biz där Z (som hamnar i är 0) men C och D finns kvar.

Funderar lite kring om man redan nu ska börja mentalt förbereda sig på baksätet i bussen.

edit, om det spelar någon roll så är det CPH-PVG det handlar om
 

palmen

Moderator
snabb fråga. I experflyer ser det ut så här:
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O4 G9 N0

Vad gäller Plusgrade go-Plus hamnar man ju i A ifall bud godtages, dock så vad gäller indikation över läget så kollar man väl på vad de vill sälja i alla plus klasser, dvs även om A är slut ovan, så säljer de ju 9 (minst) i Y, S och B. vilket gör att tillgänglighet finns i kabinen.
Likaså med Biz där Z (som hamnar i är 0) men C och D finns kvar.

Funderar lite kring om man redan nu ska börja mentalt förbereda sig på baksätet i bussen.

edit, om det spelar någon roll så är det CPH-PVG det handlar om
Bokningsklass spelar inte roll det är antalet lediga säten som är det viktiga och behöver inte finnas en enda plats i A eller Z, dessa är ju oftast nollade 48h innan avresa i vilket fall.
 

Slipsknut

Medlem
Hur gör man om man vill dela upp budgivningen mellan poäng och pengar?
Vi är 2 st och tänkte ta poäng på en och pengar på nr 2.
När man lägger bud står det ju då "per person". Blir det automatiskt att budet man lägger dubbleras eller är det 1 åt gången så man får 2 st olika referenser?

Tack !
 

Canadien

Medlem
Hur gör man om man vill dela upp budgivningen mellan poäng och pengar?
Vi är 2 st och tänkte ta poäng på en och pengar på nr 2.
När man lägger bud står det ju då "per person". Blir det automatiskt att budet man lägger dubbleras eller är det 1 åt gången så man får 2 st olika referenser?

Tack !

Ring SAS och be dem splittra bokningen till två. Alternativt ta de pengarna och köp Eurobonuspoäng för 20 öre styck av SAS, på longhaul är det ibland billigare att köpa poängen än att bjuda med cash
 
Toppen