Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Tack för svaren, ledsen att jag frågar mycket men är nyfiken...

Vad kan vara orsaken till det glappet, alltså vad kan vara exempel på anledningar till varför de inte vill fylla kabinen?

Och själv har jag väldigt bra hitrate på mina lägsta bud till Business i de fall då Business inte varit i princip full (0-3 platser till salu så brukar inget gå till Plusgrade)
Om SAS bara vill sälja 0-3 biljetter i den önskade kabinen så har man väl större chans med inchecknings/lounge/gate-upgrade än Plusgrade, eller hur? Därför bör man väl hänga på låset när incheckningen öppnar och vara först i kön om att ansöka om uppgradering.

Om SAS bara vill sälja 0-3 biljetter i den önskade kabinen så har man väl större chans med inchecknings/lounge/gate-upgrade än Plusgrade, eller hur? Därför bör man väl hänga på låset när incheckningen öppnar och vara först i kön om att ansöka om uppgradering.
Exakt så! Har flera gånger knipit sista C-platsen när checkin öppnar på outstations, eller när servicedisken öppnar på ARN/CPH

Sorry för semi-offtopic. Men har ett bud från plus till business som snart slår 48h, och har följt platstillgången det senaste. Det har stått 1 plats tillgänglig på SAS hemsida hela tiden men helt plötsligt är det nu uppe i tre. Budet jag lagt är relativt högt och vill vara rätt säker på att vinna men funderar nu på om man ska sänka. Frågan är egentligen, vet någon om SAS policy är att till varje pris bli av med sina businessplatser oavsett bud, eller kan de neka för att "hålla uppe priserna"
Helt fel tråd för denna diskussion. Posta hädanefter i Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 218 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor om det inte är frågan om att redovisa resultat av ett PLUSgrade bud. Har bett moderatorerna flytta inläggen.

För att plusgrade ska gå igenom brukar det behövas 6 platser till försäljning ungefär.

Och själv har jag väldigt bra hitrate på mina lägsta bud till Business i de fall då Business inte varit i princip full (0-3 platser till salu så brukar inget gå till Plusgrade)
Intressant att det alltså krävs att minst 4-6 platser skall vara till salu i den önskade klassen för att Plusgraden ska gå igenom. Jag tycker det vore jättebra om folk började rapportera hur många biljetter som var till salu 50 timmar innan avresa i Plusgrade-rapporteringstråden ( Plusgrade: Rapportera dina bud | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ).

Om nu inte plusgrade går igenom, vilket den inte verkar göra. Vart fixar man då enklast uppgradering på flygplatsen? Lounge? Incheckningen? Vid gate på benet man ska uppgradera?

Intressant att det alltså krävs att minst 4-6 platser skall vara till salu i den önskade klassen för att Plusgraden ska gå igenom. Jag tycker det vore jättebra om folk började rapportera hur många biljetter som var till salu 50 timmar innan avresa i Plusgrade-rapporteringstråden ( Plusgrade: Rapportera dina bud | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ).
SAS räknar med att sälja några platser (som de tjänar mer på) och det finns många som betalar mer på flygplatsen utan kickbacken i form av mer baspoäng som de också tjänar mer på.
Tror sas behöver kunna erbjuda upgrade på flygplatsen då många inte vet om att plusgrade existerar och litar på att kunna göra det på flygplatsen.

SAS räknar med att sälja några platser (som de tjänar mer på) och det finns många som betalar mer på flygplatsen utan kickbacken i form av mer baspoäng som de också tjänar mer på.
Tror sas behöver kunna erbjuda upgrade på flygplatsen då många inte vet om att plusgrade existerar och litar på att kunna göra det på flygplatsen.
Läste nånstans att de tar 35k för plus-> business. Jag budade mer än så på plusgrade, men är det så menar du att man inte får baspoäng motsvarande kabinklassen om man uppgraderar på flygplatsen men att man får det på plusgrade?

man inte får baspoäng motsvarande kabinklassen om man uppgraderar på flygplatsen men att man får det på plusgrade?
Så är det, men man får bara lägsta poängen i den uppgraderade klassen med Plusgrade så om man uppgraderar dem dyraste Plus till Business så blir det samma poäng. Men från billigare biljetter så ger Plusgrade fler poäng. På flygplatsen är det endast en komfortuppgradering man köper, så man har kvar sin ursprungliga biljett och bokningsklass.

Toppen