Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Åker till EWR om ett par dagar och tänkte givetvis lägga ett bud. Det som dock är oklart för mig är hur mycket poäng jag kommer tjäna in, om jag blir uppgraderad det vill säga.

Har en Go Flex (M) bokad vilket ger 4000 poäng. Enligt tabellen hos SAS så ger Plus Saver lika många poäng på den distansen. Så till min fråga. Är det 4000 eller 6000 poäng vid en sådan uppgradering? Likaså business, 6000 eller 9000 poäng?

Det blir 4000 resp. 6000 poäng.

SAS säger ju att man inte ska lägga bud tidigare än 29 dagar innan avgång. Kommer priserna inte justeras efter det? Jag har ett minne av att jag sett sänkningar av lägsta möjliga budet typ 10 dagar innan.

@Tore Saether jag brukar inte flyga till just Chicago men jag tycker nog att 25 000 poäng för en uppgradering till SAS Business är lite av ett fynd om den går igenom. Det kostar ju 35 000 att uppgradera på flygplatsen och det ger bara poäng enligt den ursprungliga biljetten. En uppgradering för 25 000 poäng hade jag själv tagit vilken dag som helst!

Dock tillkommer ju skatten på 1000-1500 SEK (om man nu jämför SEK vs Poäng;-).

Uppgraderade både dit Köpenhamn-Washington och hem Chicago-Arlanda (blev ombokad). Totalt kostade det under 70k poäng plus skatter. Fick tillbaka runt 10k poäng mot vad jag skulle fått i SAS Plus. Så all and all ca 60k poäng i kostnad. Blev Diamond i samband med detta och jag hade behövt lägga runt 70k poäng för att bli Diamond så det var självklar move.

Måste säga (med väldigt begränsad erfarenhet av BC) så var SAS BC oerhört tillfredsställande. Dit sög jag in allt och njöt av goda viner, bra service, comfort, noice cancelling head phones (complimentary) och god mat. Hem sov jag runt 6 av 8 timmar, vilket är amazing också. Gillar speciellt känslan av servicen. Den medelålders/äldre flygvärdinnan väckte mig till frukost med en klapp på kinden och en ursäkt att hon "var tvungen" att väcka mig nu (eftersom jag bett om det). Självklart är detta person och inte SAS nödvändigtvis, men jag hade goda människor på väg dit också.

Kommer aldrig flyga transatlantiskt eller till asien utan att buda fr o m nu:).

Tror det står om du går in sidan för uppgradering (Uppgradera din flygbiljett till SAS Plus eller SAS Business | SAS och tar fram en bokning som du vill uppgradera. Jag har bara en bokning just nu och har redan budat så jag kan inte få fram sidan med den infon.
Stämmer!
sasfsa.png

Toppen