Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jag har tittat igenom en bit av tråden nu och får känslan av att det väldigt stor andel av buden som går igenom generellt, även när det är lägsta möjliga? Är det för att nästan alla som rapporterar här är EBG/EBD eller är det så vanligt att de går igenom även för EBB?

edit: tog bort fråga som det fanns svar på i andra tråden
Jag är bara EBB och mina bud mellan LHR -CPH och CPH-LHR har gått igenom.

Nästa fråga: hur vanligt upplever ni att det är att man inte får säten tillsammans om man blir uppgraderad till Plus från Go? Vi åker två vuxna med ett barn på 2 1/2 och fick vi inte säten ihop vore det ju snarare ett nerköp. Jag ska kolla expertflyer för att se hur fullbokat det verkar vara men man vet ju aldrig.

Nästa fråga: hur vanligt upplever ni att det är att man inte får säten tillsammans om man blir uppgraderad till Plus från Go? Vi åker två vuxna med ett barn på 2 1/2 och fick vi inte säten ihop vore det ju snarare ett nerköp. Jag ska kolla expertflyer för att se hur fullbokat det verkar vara men man vet ju aldrig.

Du ser ju på expertflyer om det finns gott om tvåor eller om det är bara ströplatser. De flyttar ju inte ihop folk som betalat för Plus bara för att uppgraderare ska få sitta tillsammans.

Du ser ju på expertflyer om det finns gott om tvåor eller om det är bara ströplatser. De flyttar ju inte ihop folk som betalat för Plus bara för att uppgraderare ska få sitta tillsammans.

Nej, men hur gör de om en av uppgraderarna är barn (inte infant) och inte får sitta själv? Är det något som minskar sannolikheten för plusgrade?

Sträcka: CPH-SFO
Datum: 2018-07-23
Från kabinklass: Go (Flex)
Till kabinklass: Business
Bud: 5200 SEK
Bid strength: Något över lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 23 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 43.5h innan

Jag har fått igenom nästan alla mina Plusgrade-bud och jag har alltid lagt lägsta möjliga bud och alltid poäng.

Vanligtvis reser jag ensam men vid två tillfällen har det gått igenom för hela familjen (5 personer) på ARN-HKG tur och retur.

När bud har gått igenom så har jag aldrig blivit tilldelad plats utan har själv loggat in på SAS och valt sittplatser direkt när bekräftelsemailet kommit. När hela familjen blivit uppgraderad så har det aldrig varit svårt att hitta platser så att vi kunnat sitta samlat.

Jag är dock EBD vilket ger mig möjlighet att välja sittplats tidigt, även i vanliga fall. Det kanske spelar viss roll.

Jag är dock EBD vilket ger mig möjlighet att välja sittplats tidigt, även i vanliga fall. Det kanske spelar viss roll.

Men har statusen nån betydelse när en uppgradering gått igenom? Får EBD välja tidigare även då eller kan alla välja direkt när man fått mailet?
Jag lär dock hålla lite koll på expertflyer, finns det bara ströplatser i Plus när det närmar sig så avbryter jag budet. Just nu ser det bra ut på ditresan (CPH-BOS), lite sämre på hemresan. Det är väl det vanliga att folk vill ha bekvämare säte på en nattflight.

Men har statusen nån betydelse när en uppgradering gått igenom? Får EBD välja tidigare även då eller kan alla välja direkt när man fått mailet?
Jag lär dock hålla lite koll på expertflyer, finns det bara ströplatser i Plus när det närmar sig så avbryter jag budet. Just nu ser det bra ut på ditresan (CPH-BOS), lite sämre på hemresan. Det är väl det vanliga att folk vill ha bekvämare säte på en nattflight.
Alla i plus och business får välja plats vid bokning så det är ingen skillnad om man har status.

Tänkte bjuda lite på min US trip.

Men undrar var ”Loyalty Level” är?
Är EBD - kan detta höra ihop?
6f87ab035ceebfffb1dfd67ee6365305.png

Toppen