Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Wayne

Medlem
Flyger sthlm-nyc i början av december i Plus. Vill uppgradera till business endast på vägen dit. Hur många poäng är tipset att man lägger i bud för att vara säker på att man får den?
 

palmen

Moderator
Flyger sthlm-nyc i början av december i Plus. Vill uppgradera till business endast på vägen dit. Hur många poäng är tipset att man lägger i bud för att vara säker på att man får den?
Om du vill vara "säker" är det mätaren i topp som gäller.
Vad som troligtvis behöver läggas är omöjliga att svara på om man inte vet beläggningen, det är något du borde kunna se någon dag innan via expertflyer.
Om jag ska gissa tror jag du har goda chanser med bud på 55k, om det är långt från fullsatt räcker det troligtvis med minimumbud.
 

Wayne

Medlem
Om du vill vara "säker" är det mätaren i topp som gäller.
Vad som troligtvis behöver läggas är omöjliga att svara på om man inte vet beläggningen, det är något du borde kunna se någon dag innan via expertflyer.
Om jag ska gissa tror jag du har goda chanser med bud på 55k, om det är långt från fullsatt räcker det troligtvis med minimumbud.

Ok...55k kommer jag aldrig att slösa på en enkelresa från plus till business...har "bara" 160 k poäng som jag vill kunna använda till trevligare resor sen.
Vad är minimumbud, 10 k? För plus USA kostar ju 40 k och business kostar ju 50 k enkel...eller tänker jag rätt?
Kanske 20 k blir en bra lagom nivå, men som du skriver kan man ju titta till beläggningen innan man budar om det går.
 
Toppen