Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Tänkte mest på det utökade benutrymmet för mig som är relativt lång... mem har stått ut med Heathrow - Hong kong - Auckland i economy class så ska nog klara EWR ARN också=) stort tack för tipsen, ska dra ner lite på budet då, bra att få lite perspektiv på det hela=)

Fantastiskt stort tack för hjälpen! Är ju visserligen så att risken finns även i Sas go att man inte får sitta tillsammans så kanske inte något stort problem =)

Vad är ett mer rimligt bud anser ni "experter" =) har kollat lite i tråden om vad folk fått uppgradering för men de flesta jag hittade på motsvarande strecka var betalade med poäng... tog för givet att under pretty good nivån(som 4500 motsvarade) hade man ingen chans...

Klart du skall göra ett försök till Upgrade. I nuläget vill SAS sälja stolar enligt nedan:

C9 D9 Z0 R0 J0
Y9 S9 B0 P0 A0
E9 M9H9 Q0 V3 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Kan ju vara intressant att veta vad det lägsta budet du kan lägga är? Ska själv iväg några vändor och bland annat en tripp där minibudet GO till Business är på 6.000 SEK, så allt beror ju bokningsläget. Sedan kan det också vara bra att veta att minimipriset kan svänga ganska häftigt, har själv förbryllats över att det kan variera mycket under kort tid utan att bokningsläget ändrats särskilt mycket.

Och kom ihåg att du kan lägga upgrade till både Business och Plus också, det kanske räcker med Plus för dig?

Seat Map ser just ut som nedan, lycka till i budgivningen!

SK903_171026.png

Fantastiskt stort tack för hjälpen! Är ju visserligen så att risken finns även i Sas go att man inte får sitta tillsammans så kanske inte något stort problem =)

Vad är ett mer rimligt bud anser ni "experter" =) har kollat lite i tråden om vad folk fått uppgradering för men de flesta jag hittade på motsvarande strecka var betalade med poäng... tog för givet att under pretty good nivån(som 4500 motsvarade) hade man ingen chans...

Har aldrig lagt mer än minimibud. Fått igenom Upgrade vid alla tillfällen(15 longhaul hittills) utom en gång då vi hade plus-biljetter och ville uppgradera till biz, som var utsåld!

Måste börja med att säga att jag uppskattar engagemanget enormt! Stort tack:)

Business vore såklart "allra bäst" men i.af business verkar slutsålt om man kollar SAS.se och försöker boka flighten. (står som ej tillgängligt) lyckas ej heller få till att jag ska kunna uppgradera till business, det står bara "Inte tillgänglig". Frågan är, går det att lägga ett bud på både business och SAS plus? eller kan man bara buda på en? Vill ju gärna ha SAS Plus ifall det inte skulle accepteras med business... min maxgräns är 4500 per biljett(därav jag la det budet). Minsta möjliga budet för SAS PLUS är 1700 sek, för business är minsta budet 4300 sek, vad skulle ni råda om att göra (Kan tilläggas att samtliga platser med extra benutrymme i economy class redan är bokade).

Lägg 4300 på Business, i nästa dialog lägg 1700 för Plus är mitt tips. Men i ditt fall verkar Business vara slut? Du måste nog ta bort ditt Plus-biljett först och börja om.

Aha så det är alltså möjligt att lägga ett bud på business och ett på plus samtidigt?,

EDIT: stort tack för hjälpen. Har lagt 4500:- på business och 1700 på Plus, bara hålla tummarna då
Bara att hoppas på det bästa.
Skulle gissa på att SAS i dagsläget är villiga att sälja ca 10 platser i Business så just idag ser det ut att finnas en relativt god chans att få en uppgradering med plusgrade (om inte andra bjuder mer). Till plus verkar det vara åtminstone 20 lediga platser så en gissning är att du borde få igenom uppgradering dit. Om du får en uppgradering (vilket brukar ske 47-48h innan avgång så är det bara att snabbt gå in på din bokning och välja nya säten så är jag övertygad om att ni kommer att kunna sitta tillsammans också.

Rapportera gärna om hur det gick sen. Finns en tråd där vi rapporterar alla bud för att kunna få statistik på detta som ligger till underlag för att hjälpa andra.
Plusgrade: Rapportera dina bud | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen