Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Sedan SAS införde det nuvarande Upgradesystemet har jag inte åkt Go eller Plus på långdistans. Nu ska jag göra det till DC 3-8/10 och har lagt bud på 3500-4000 på dit- och hemvägen.
När jag gick in och kollade nu är lägsta möjliga bud 7000. Låter det som att det är helt kört för mina låga bud då?
 

palmen

Moderator
Det innebär typ en anteckning i PNR:en om att man reser med någon annan. Den praktiska betydelsen av detta är nog i de flesta fall nära 0 tyvärr.
Inte så säker på detta. Kopplade ihop min bokning med min polares till Boston i helgen. Efter det kunde jag se hans bokning bland mina bokningar på sas sida. Det är definitivt mer än bara en anteckning som går att göra med 2 olika PNR för att "koppla ihop" dom.
Jag kunde inte göra något i hans bokning men den var fullt synlig för mig.
 

aruba1

Medlem
Kan det inte kopplade PNR användas för att hålla ihop sällskap vid händelse av tex omflyttningar eller IDB?
Ja, det är helt riktigt. När mina barn reser på 2-4-1 biljett och jag på en separat revenue biljett har vi följaktligen två PNR. Vid samtal med Tallin rekommenderade de att de vill ha uppgift om min PNR för att barnen ska slippa assistans. Det förefaller också att uppgiften används vid ombokning, men jag är förstås inte helt säker. Båda våra PNR blev för några veckor sedan ombokade till samma flight. Min vän hade exakt samma route och blev ombokad till en annan flight. Det kan förstås vara en tillfällighet och man bör nog inte dra en definitiv slutsats hur det förhåller sig vid ombokning. Vad gäller min väns bokning så ringde han flygbolaget och fick sin PNR ombokad till samma flight som vår med hänvisning till att vi tillhörde samma sällskap.
 

agehall

Medlem
Inte så säker på detta. Kopplade ihop min bokning med min polares till Boston i helgen. Efter det kunde jag se hans bokning bland mina bokningar på sas sida. Det är definitivt mer än bara en anteckning som går att göra med 2 olika PNR för att "koppla ihop" dom.
Jag kunde inte göra något i hans bokning men den var fullt synlig för mig.
Fullt möjligt att SAS gör något mer av det, men det har iallafall inte tidigare funnits stöd i GDSerna för att koppla ihop två PNRer och jag skulle bli förvånad om det är något de tagit fram.
 

palmen

Moderator
Undra vad det är för fel som rapporteras när man bjuder på en upgrade
upload_2017-9-30_18-58-7.png
 

joemume

Medlem
Undra vad det är för fel som rapporteras när man bjuder på en upgrade
Visa bifogad bild 67932
Jag spekulerade ett tag att systemet inte kan utläsa vilken EB-nivå man tillhör och att man därför inte får påslaget i procent. För går man in i efterhand och kollar får man ett annat felmeddelande som tyder på det. De gånger mina upgrades misslyckats har detta fel uppträtt, men det kan ju vara slumpen också.
 

Filip

Medlem
Jag spekulerade ett tag att systemet inte kan utläsa vilken EB-nivå man tillhör och att man därför inte får påslaget i procent. För går man in i efterhand och kollar får man ett annat felmeddelande som tyder på det. De gånger mina upgrades misslyckats har detta fel uppträtt, men det kan ju vara slumpen också.

Vad är det för felmeddelande du får när du loggar in efter budet är lagt?
 
Toppen