Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Ledsen om det redan diskuterats - men hur är det med EB-poäng? Lyckades med Plusgrade få GO=>Plus CPH-EWR (för 15005 poäng per person) och fick då 5000 poäng (som EBG-medlem). På vägen hem betalade min kollega med sina poäng för GO=>Plus (15000 poäng per person, han är EBS) och då fick jag helt plötsligt bara 3750 poäng. What gives?

/Edit: Sorry, min fråga är alltså om någon vet om det är mer värt att uppgradera med Plusgrade än att uppgradera vid gaten? Jag hade spontant trott att det skulle vara tvärtom.

Vad är det för boxningsklass på long haul (t.ex CPH-PVG eller HKG-ARN) om man blir uppgraderad till Plus?

Ledsen om det redan diskuterats - men hur är det med EB-poäng? Lyckades med Plusgrade få GO=>Plus CPH-EWR (för 15005 poäng per person) och fick då 5000 poäng (som EBG-medlem). På vägen hem betalade min kollega med sina poäng för GO=>Plus (15000 poäng per person, han är EBS) och då fick jag helt plötsligt bara 3750 poäng. What gives?

/Edit: Sorry, min fråga är alltså om någon vet om det är mer värt att uppgradera med Plusgrade än att uppgradera vid gaten? Jag hade spontant trott att det skulle vara tvärtom.
Uppgraderar du på flygplats med poäng eller cash får du bara poäng för ursprungliga klassen. Bokar du med plusgrade i förväg får du poäng för den nya klassen, precis som det fungerade med Optiontown tidigare. Uppgradering på flygplatsen har aldrig givit mer poäng tidigare om inte någon gjort fel

Uppgraderar du på flygplats med poäng eller cash får du bara poäng för ursprungliga klassen. Bokar du med plusgrade i förväg får du poäng för den nya klassen, precis som det fungerade med Optiontown tidigare. Uppgradering på flygplatsen har aldrig givit mer poäng tidigare om inte någon gjort fel

Tack. Då var det lite halvkorkat av mig att inte buda på uppgraderingen. Skulle snåla och spara mina poäng och låta kollegan betala (tillbaka). Frågan är om det går att betala med poäng som tillhör den andre personen i bokningen. 5 euro per 1000 poäng är ju lite saftigt om man ska föra över.

Uppgradering vid gate ger aldrig mer baspoäng,bara en ny kabinklass. Plusgrade ger mer baspoäng i de flesta fall men tänk på vilken bokningsklass du har på SAS Go-biljetten, tex Go Flex bokn.klass B ger samma poäng som Plusgrade SAS Plus saver bokn.klass A.

Fler än jag som råkat ut för att inte ha fått något mail inom 48-36h före takeoff?
Eller, jag som är jetlaggad och räknat fel? :)

sas.jpg

Toppen