JaÄr det så fortfarande att man även kan buda på uppgradering baserat på en biljett som är köpt enbart för poäng?![]()
JaÄr det så fortfarande att man även kan buda på uppgradering baserat på en biljett som är köpt enbart för poäng?![]()
Det är alltid som svårast mitt i sommaren när flest har semester. Kanske bättre att sikta på juni? Just nu finns T/R i business för runt 26 000 kr/pers.Hej, vi funderar på att ta en resa till Japan och BC biljetterna dit finns ju till bra priser (oftast 13 tkr) men resan hem är svårare. Så min tanke som jag ville ta här är om man väljer Premium på vägen hem, vad tror ni om chansen att kunna uppgradera för poäng då och vad skulle kunna vara ett "säkert" bud? Vi är 3 personer och siktar på Juli.
Det är ju väldigt svårt att hitta awards-resor till Japan, vilket annars hade varit det bästa då jag har 2 vouchers som måste bokas i år
Hej, tack för tipset men vi har en kryssning i mitten av Juni så tyvärr funkar inte. Dock en väldigt rolig anledning till att inte kunna åka i Juni.Det är alltid som svårast mitt i sommaren när flest har semester. Kanske bättre att sikta på juni? Just nu finns T/R i business för runt 26 000 kr/pers.
Hittade 2–9 juni tidigare. Jag tror dock att det kan bli både svårt och dyrt att uppgradera med poäng. Det går säkert, men förmodligen till ett pris som inte riktigt är värt det.Hej, tack för tipset men vi har en kryssning i mitten av Juni så tyvärr funkar inte. Dock en väldigt rolig anledning till att inte kunna åka i Juni.
Men bara för att det är intressant att se, hittade du en resa tillbaka för 13 tkr i Juni? Jag hittar ingen sådan, alla jag ser är 16,5 tkr som billigast.
Vad tror ni om möjligheterna att uppgradera?
Jag uppgraderade från New York sist och det kostade typ 30.000 poäng men jag tänker att om ni tror att 40k poäng räcker så kan det vara värt det för mig.Hittade 2–9 juni tidigare. Jag tror dock att det kan bli både svårt och dyrt att uppgradera med poäng. Det går säkert, men förmodligen till ett pris som inte riktigt är värt det.
Det är omöjligt att svara på! Beror ju på så många olika saker, som hur många platser i C som är sålda ochhur bokningarna i ECO och Premium ser ut om dom behöver flytta runt där också. Vad har du för status i EB? Det blir ju lite boost med status på ditt bud. Men en regel är som alltid att boka den klass du vill flyga för att vara säker. men lycka tillJag uppgraderade från New York sist och det kostade typ 30.000 poäng men jag tänker att om ni tror att 40k poäng räcker så kan det vara värt det för mig.
Jo jag är med på att det är omöjligt att ge ett svar typ bjud så här mycket. Men tänkte ändå att kanske kanske finns det några här som uppgraderat ifrån Tokyo och kan dela med sig av sin erfarenhet. Nu är det ju ett tag kvar men det verkar ju inte vara någon brist på platser i BC på dessa flyg.Det är omöjligt att svara på! Beror ju på så många olika saker, som hur många platser i C som är sålda ochhur bokningarna i ECO och Premium ser ut om dom behöver flytta runt där också. Vad har du för status i EB? Det blir ju lite boost med status på ditt bud. Men en regel är som alltid att boka den klass du vill flyga för att vara säker. men lycka till![]()
Jo jag är med på att det är omöjligt att ge ett svar typ bjud så här mycket. Men tänkte ändå att kanske kanske finns det några här som uppgraderat ifrån Tokyo och kan dela med sig av sin erfarenhet. Nu är det ju ett tag kvar men det verkar ju inte vara någon brist på platser i BC på dessa flyg.
Jag ligger ju lite illa till med statusen så jag gissar att när denna eventuella resa börjat är jag bara silver.
Tänker också att man kanske överlever resan i premium värsta fall(har faktiskt aldrig flugit i Premium med SAS). Hade det varit Virgin och man suttit i premium så går (sist jag flög med Virgin) dessa personer in i BC stol och bords område ändå...