Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Ni blir ju antingen uppgraderade till business eller Plus om ni lagt in bud till båda kabinklasserna. Om du lägger fyra bud så kan du få igenom allt ifrån 0 till 2. Omöjligt att veta.

En självklarhet och det står säkert på någon av dessa 91 sidor men när man budar på både ut och hemresan, är det möjligt att bara ett av buden går igenom?
Jag skulle vilja överraska grabben med en business till HKG då han aldrig flygit det tidigare.Behöver egentligen bara åka business på en av vägarna. Skulle båda bussinessuppgraderingarna gå igenom för oss blir det närmare 200 000 poäng som dras från mitt konto och det är ju en del (i alla fall för mig).
Det hade varit fint om man även kunnat buda både på GO > Plus och GO > Business och åtminstone ett av buden gått in :)
Det är separata bud på varje etapp så det är absolut möjligt att bara ett av dem går igenom.
Vill du buda på både business och plus är det viktigt att du lägger budet på business först, då får du frågan om du även vill buda på plus. Tvärtom går inte!

Ny här och lyckades inte söka upp något om detta på forumet.
När man lägger bud så står ju EBnr innan man ska klicka igenom budet, men det står EBB####### trots att jag är EBS (sedan några dagar). Kommer budet läggas som EBS eller kommer den gå på det som står där dvs EBB och ingen ökad chans för att det går igenom? Kan det vara så att den bara inte fattat att jag blivit EBS än?

Det handlar för övrigt om SK901 och 902 i mars/april. Hade tänkt 20k poäng per flight för go till plus, är det rimligt? såg att snittet på gurun låg på 15-16k.

Ny här och lyckades inte söka upp något om detta på forumet.
När man lägger bud så står ju EBnr innan man ska klicka igenom budet, men det står EBB####### trots att jag är EBS (sedan några dagar). Kommer budet läggas som EBS eller kommer den gå på det som står där dvs EBB och ingen ökad chans för att det går igenom? Kan det vara så att den bara inte fattat att jag blivit EBS än?

Det handlar för övrigt om SK901 och 902 i mars/april. Hade tänkt 20k poäng per flight för go till plus, är det rimligt? såg att snittet på gurun låg på 15-16k.
Har du ändrat till EBS i bokningen?

Om ja, vänta några dagar, du har ju tid på dig!

Nej det har jag ju inte gjort, trodde det skulle ske automatiskt:) Får se till att göra det innan då, tack för tipset!

Toppen