Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Flyger på Söndag och där är det fortfarande 3800:- som minimum.
Expertflyer visar dock 21 icke-tagna platser i Business på din flight mot endast 12 på min, så det verkar kunna ha en koppling till bokningsläget.
Antalet upptagna stolar säger tyvärr väldigt lite om bokningsläget. I praktiken är det bara SAS som vet hur det ser ut.

Antalet upptagna stolar säger tyvärr väldigt lite om bokningsläget. I praktiken är det bara SAS som vet hur det ser ut.
Jo, men det verkar enligt min erfarenhet ha en statistisk inverkan. Är det få valbara platser i Business på Expertflyer så brukar samma fåtal vara valbara vid testbokning på SAS, och kabinen är typ så pass full när jag sedan reser. Omvänt också, när 20+ platser har varit valbara 2-3 dygn innan flight så har också kabinen visat sig halvtom vid resa. Undantag finns förstås när något hockeylag bokat sent. Men jag hävdar iallafall att platsvisningen på Expertflyer ger en indikation. När det dessutom skiljer i pris för Plusgrade på dessa flighter stärks detta indicium.

Bokade just SAS GO ARN-EWR. Låt säga att jag lägger bud på att uppgradera till SAS PLUS, kan jag dra tillbaks det efter jag skickat in, om jag skulle ångra mig?

Bokade just SAS GO ARN-EWR. Låt säga att jag lägger bud på att uppgradera till SAS PLUS, kan jag dra tillbaks det efter jag skickat in, om jag skulle ångra mig?
Ja, fram till 48h innan om jag kommer ihåg rätt. Osäker på tiden men har för mig det är 48h i alla fall.

Ändrade precis mitt bud (30.000p/pers x 2) och ordnade en "Uppgradera nu" på ARN-ORD från Plus till Business. 35.000p/pers och fick besked på en gång. Måste ha missat att det gick att göra men såg nu att det faktiskt stod information om det på sas.se.
Kanske lite i överkant men skönt att veta att man har bekräftad C-kabin över Atlanten :)

upload_2017-1-3_9-6-24.png

Ändrade precis mitt bud (30.000p/pers x 2) och ordnade en "Uppgradera nu" på ARN-ORD från Plus till Business. 35.000p/pers och fick besked på en gång. Måste ha missat att det gick att göra men såg nu att det faktiskt stod information om det på sas.se.
Kanske lite i överkant men skönt att veta att man har bekräftad C-kabin över Atlanten :)

Visa bifogad bild 59593
Tack för tipset. Gjorde precis samma för min flight på fredag arn-ewr.

Visa bifogad bild 59593

Notera att 'Buy Now' inte erbjuds via mobila siten, enbart om man använder dator eller surfplatta...

Kan man uppgradera någon annans bokning med poäng? Har bokat en resa till familjemedlem med annat bokningsnummer men alternativet POINTS finns inte på PlusGrade.

Kan man uppgradera någon annans bokning med poäng? Har bokat en resa till familjemedlem med annat bokningsnummer men alternativet POINTS finns inte på PlusGrade.
Som jag förstått det så måste den som vill uppgradera med poäng vara med på bokningen och vara den enda, eller första med EB nummer där poängen finns.

Du kan inte använda dina poäng på någon annans bokning via budgivningen

Toppen