Som sagt det kan ändras när som helst, precis som med vilka flygpriser som helst. Har dock inte sett att man ändrat poängpriset, bara cash.Huruvida det är lågsäsong eller inte borde SAS rimligtvis ha känt till även när jag bokade? Kan man tänka sig att de har ett standardpris för uppgradering på varje sträcka (som rimligtvis baseras på historik över beläggningen i de olika klasserna, säkert även säsongsanpassat) och att standardpriset sedan justeras beroende på hur beläggningen ser ut inom de olika klasserna (mycket ekonomi lite business = lägre pris på uppgraderingar och vice versa?) Om det är så har man allt att vinna på att lägga budet närmare inpå.
Blir väldigt spekulativt och hade varit väldigt intressant att höra från någon anställd hur prissättningen för buden fungerar.
Lägstanivån (för cash) kan ju dock onekligen ändra sig ibland även om det inte är direkt vanligt utifrån vad som rapporterats hittills.Vad menar du? SAS har satt en lägstanivå och därutöver är det ju upp till dig som bjuder.
Hur många platser som finns till dessa uppgraderingar är nog ganska dynamiskt, så det lär inte gå att förutsäga.
Kan vara så att SAS också kör en lite drive på uppgraderingar just nu, se bild nedan.
Jag såg den i mitt Facebook-flöde.Var hittade du denna?
Jaha, fanns ingen länk? (för mig som inte är med på facebook...)Jag såg den i mitt Facebook-flöde.
Den länkar bara till deras vanliga sida om uppgraderingar. Uppgradera din flygresa - SASJaha, fanns ingen länk? (för mig som inte är med på facebook...)