Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Tack för info. Inte så jag dör, handlar om 2500 poäng i slutändan, men ändå. Bra att veta.

Så vad händer om man uppgraderar "vanlig" go eller plus?

Om det är så att bokningsklass Z gäller för business-upgrades så är ju det egentligen svar på min gamla fråga om poäng till andra bonuskort. C,D,Z = 200% på Aegean enligt gällande "Earn"-lista så det borde ju vara så. Vilken klass får man vid uppgradering till Plus (långdistans)?

Om det är så att bokningsklass Z gäller för business-upgrades så är ju det egentligen svar på min gamla fråga om poäng till andra bonuskort. C,D,Z = 200% på Aegean enligt gällande "Earn"-lista så det borde ju vara så. Vilken klass får man vid uppgradering till Plus (långdistans)?
Om du uppgraderar via Plusgrade får du endast poäng till Eurobonus.

Precis som @Abbs säger går det inte att uppgradera med plusgrade och kreditera till annat än eurobonus. Huruvida det stämmer eller inte har ingen här på bc kunnat rapportera om ännu. Jag försökte i helgen men min uppgradering gick inte igenom.

Uppgraderade från Go till Business (ARL-LAX) och verkar ha fått Z (4500p tidigare, 9000 poäng nu).

Toppen