Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

anjak

Medlem
Hej ni får ursäkta men jag hittar verkligen inte svar på denna fråga som tycks vara så enkel. Inte här, inte på google, inte på Flyertalk. Ingenstans.

Om man uppgraderar med poäng (förutsatt att den går igenom), tjänar man alltså poäng får sin nya biljett då????

Det är ju i sådana fall helt sjukt, och med sjukt menar jag bra.
Det står ju rätt tydligt på SAS hemsida att du tjänar poäng för din nya biljett.
Bid to upgrade your SAS flight | SAS
 

agehall

Medlem
Hej ni får ursäkta men jag hittar verkligen inte svar på denna fråga som tycks vara så enkel. Inte här, inte på google, inte på Flyertalk. Ingenstans.

Om man uppgraderar med poäng (förutsatt att den går igenom), tjänar man alltså poäng får sin nya biljett då????

Det är ju i sådana fall helt sjukt, och med sjukt menar jag bra.
Du behöver nog bättra på din google-karma lite. Det har diskuterats ganska mycket här.
 

seat56f

Medlem
Om man uppgraderar med poäng (förutsatt att den går igenom), tjänar man alltså poäng får sin nya biljett då????

Uppgradering med poäng (eller pengar) via Plusgrade ska ge poäng enligt ny klass.

(Uppgradering med poäng (eller pengar) på flygplatsen ger poäng enligt ursprunglig klass.)
 

M@GNÜS

Medlem
Märkte nu efter min första plusgrade enkelresa inom EU att det trillade in 1875 EB istället för 2500 EB som man fick tidigare med Optiontown.
Optiontown var ju oftast billigare än lägstabudet på Plusgrade inom EU också...
 

SNIFF

Medlem
Märkte nu efter min första plusgrade enkelresa inom EU att det trillade in 1875 EB istället för 2500 EB som man fick tidigare med Optiontown.
Optiontown var ju oftast billigare än lägstabudet på Plusgrade inom EU också...
Ja, du får inte C/D-klass på biljetten med Plusgrade. :(
 

Wendestam

Medlem
Jag fick klass Z på både SFO-CPH och CPH-ARN när jag uppgraderade båda sträckorna med Optiontown innan de stängde igen. Gav alltså 1250p (EBD) i stället för 940p. Någon som upplevt det samma i nya Plusgrade? Eller ger det bara 940p då det blir "Plus" på sista sträckan...

upload_2016-5-25_15-7-16.png
 
Uppgraderade en resa ARN-ORD från Plus Saver till Business för poäng via nya systemet. Fick 7500 poäng för den sträckan (jag var EBS vid tillfället, är EBG nu). Mailade och frågade varför jag inte fått poäng förutom de poäng som jag skulle fått på Plus Saver-biljetten.

Fick detta i ett mail nu;
"I apologize but your new ticket was issued to Z-class (SAS Plus) on SAS flight SK945 Stockholm - Chicago (May 2, 2016) and this class applies for points accrual.
I apologize for your inconveniences."

Kan detta verkligen stämma? Dels har jag för mig att Z-class är business, inte sas plus som hen skriver, och dels har jag väl rätt till fler poäng om jag nu uppgraderat till business.

Eller har jag missförstått texten i mailet, och det dom säger är "sorry, vi gjorde fel"?
 
Toppen