Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

plover

Medlem
Någon som har lyckats uppvradera från Plus till Business på IAD-CPH ? undrar vilka budnivåer som gått igrnom men hittar ingenting nör jag söker i tråden
 

palmen

Moderator
Någon som har lyckats uppvradera från Plus till Business på IAD-CPH ? undrar vilka budnivåer som gått igrnom men hittar ingenting nör jag söker i tråden
Allt från lägsta till högsta har gått igenom. Ibland går inte högsta möjliga bud igenom.

Omöjligt att svara på en sådan fråga utan att veta om bokningsläge/beläggning på flighten. IAD är ingen skillnad mot andra destinationer då det alltid är bokningsläget som avgör vad som är rimligt att gå igenom.
 
Fått SAS-flyg inställt efter att uppgraderingen till Plus gick igenom, betald med poäng. Ombokad i ekonomi med annat bolag. Kommer EB-poängen för den uteblivna uppgraderingen tillbaka automatiskt eller måste jag claima dem?
 

Qraze

Medlem
Jag budade på uppgradering från SAS GO till SAS Business för någon vecka sedan. Fick bekräftat budet men när jag idag kontrollerar mitt bud så stor det att minimumbudet inte uppnåtts och nu står ett högre minimiumbud än när jag lade mitt bud. Betyder det att mitt bud nu är ogiltigt?

Mitt bud står fortfarande som "previously confirmed bid".

Ber om ursäkt om denna tråd hamnar fel, är inte riktigt kompis med taptalk ännu.
9ba52dc070d0703f08701bd8fafa1d0c.jpg


Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
 

mha321

Medlem
Det är fortfarande giltigt. Men igen annan kan lägga ett så lågt bud och om du skulle försöka ändra det så blir du låst till det nya. Men så länge du inte rör det så ligger det kvar.

Huruvida det betyder dålig chans till uppgradering låter jag vara osagt. Men har flera gånger fått uppgradering att gå igenom trots ett gammalt bud som låg under det som var minimum strax före flighten, så omöjligt är det definitivt inte.
 

Qraze

Medlem
Det är fortfarande giltigt. Men igen annan kan lägga ett så lågt bud och om du skulle försöka ändra det så blir du låst till det nya. Men så länge du inte rör det så ligger det kvar.

Huruvida det betyder dålig chans till uppgradering låter jag vara osagt. Men har flera gånger fått uppgradering att gå igenom trots ett gammalt bud som låg under det som var minimum strax före flighten, så omöjligt är det definitivt inte.
Tack för snabbt svar. Det var det jag hoppades på och självklart beredd på att det inte går igenom men det viktigaste är att det fortfarande är giltigt.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
 

Dawes

Medlem
Är det någon som uppgraderat en go smart bio? Det bör ju bli en plus pro bio tänker jag, bio i alla fall.... eller har jag extrem otur när jag tänker?
 
Toppen