Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Detta var väldigt intressant, någon som märkt detta tidigare?
Har några flygningar till Stockholm från Malmö bokade via resebyrå. Priset för att uppgradera på dessa är 600kr eller 5000p. Har även några flygningar på samma rutt bokade via SAS.se. Priset här är 400kr eller 4000p. De enda som är skillnaden är vart de är bokat, låter väldigt skumt. Någon som uppmärksammat detta innan?
Visa bifogad bild 135075 Visa bifogad bild 135076
Har de samma fare basis också?
 
Båda två var ungdomsbiljetter. Men sådant brukar väl inte ha någon betydelse, eller?
Jag vet inte med säkerhet hur det var förr och jag vet inte om det har ändrats nyligen till något annat system. Men jag tycker att det är rimligt att en uppgradering är billigare om man har en högre bokningsklass. På Saudias Manage My Booking kan du kolla upp Fare Basis om du knappar in biljettnumret (inte bokningsreferensen/PNR).
 
Jag vet inte med säkerhet hur det var förr och jag vet inte om det har ändrats nyligen till något annat system. Men jag tycker att det är rimligt att en uppgradering är billigare om man har en högre bokningsklass. På Saudias Manage My Booking kan du kolla upp Fare Basis om du knappar in biljettnumret (inte bokningsreferensen/PNR).

Jag får inte SAUDI att fungera längre, funkar den för er? Säger bara att den inte hittar bokningarna. (117 stock)
 

palmen

Moderator
Hur är det nu med uppgraderingar på SAS om man betalar med kreditkort. Får man poäng för nya klassen (Plus Smart om man uppgraderar från Go Smart)?
Gäller en resa inom Europa. Funderar på om det kan bli bättre ekonomiskt nu med dubbla poäng på befinltiga bokningar, jämfört med att göra några MR.
 

Johans00

Medlem
Hur är det nu med uppgraderingar på SAS om man betalar med kreditkort. Får man poäng för nya klassen (Plus Smart om man uppgraderar från Go Smart)?
Gäller en resa inom Europa. Funderar på om det kan bli bättre ekonomiskt nu med dubbla poäng på befinltiga bokningar, jämfört med att göra några MR.
Fasta summor nu:
1668450228695.png


 

Abbs

Medlem
Hur är det nu med uppgraderingar på SAS om man betalar med kreditkort. Får man poäng för nya klassen (Plus Smart om man uppgraderar från Go Smart)?
Gäller en resa inom Europa. Funderar på om det kan bli bättre ekonomiskt nu med dubbla poäng på befinltiga bokningar, jämfört med att göra några MR.
Får man dubbla poäng på den fasta poängsumman som fås från Plusgrade? Misstänker att så inte är fallet.
 
Om det är mindre än 6 platser kvar så brukar SAS "aldrig" släppa uppgraderingar till Plusgrade i Business (om de har någon annan algoritm för A321 låter jag vara osagt). 65k poäng är då ett lågt bud, även om budindikatorn på sas hemsida inte har några sådana parameter utan bara visar samma oavsett bokningsläge.

Hur såg du hur många platser som var lediga? Det är skillnad på upptagna platser och blockade platser.
Seat Alerts visade hur många platser som var lediga. Vad är det för skillnad på blockerade och upptagna platser i Seat Alerts?
 
Toppen