Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

krasnyj

Medlem
Har ett offer på 45K points (som EBS) på SK901 CPH-EWR den 14 Aug och detta var lite över minimum man kunde buda i Juni.

När jag loggar in nu så ser jag att man kan dra ner till ca 36K points.. Vågar man göra detta?

Jag kollade på Expertflyer via create a seat alert hur det ser ut i "kabinen just nu".. Se bifogad bild.

Någon som skulle kunna kolla hur många C platser det finns kvar att boka please?

*edit* Sänkte nyss till 36 250. Går det så går det. ;)
 

Attachments

  • C_12Aug.JPG
    C_12Aug.JPG
    87,4 KB · Visningar: 252
Last edited:

Canadien

Medlem
När jag loggar in nu så ser jag att man kan dra ner till ca 36K points.. Vågar man göra detta?

Ja, bjud alltid lägsta möjliga. Annars riskerar man bara att betala för mycket eftersom det är sluten budgivning. Enda gången det kan vara aktuellt att bjuda mer är om man vet att det är sista gången man tänker resa SAS longhaul och alltså aldrig kommer kunna buda på en flight igen.
 

palmen

Moderator
Har ett offer på 45K points (som EBS) på SK901 CPH-EWR den 14 Aug och detta var lite över minimum man kunde buda i Juni.

När jag loggar in nu så ser jag att man kan dra ner till ca 36K points.. Vågar man göra detta?

Jag kollade på Expertflyer via create a seat alert hur det ser ut i "kabinen just nu".. Se bifogad bild.

Någon som skulle kunna kolla hur många C platser det finns kvar att boka please?

*edit* Sänkte nyss till 36 250. Går det så går det. ;)
C9 D0 Z0 J0 R0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
Jag skulle gissa på att seatmap ger ett relativt bra hum om bokningsläget och det finns torligen omkring 20 osålda platser i business.
Om detta antagande stämmer så skulle jag gissa på att SAS kommer låta 10-15 plusgrade gå igenom så i det läget borde inte bud över minimum behövas. Men som alltid kan man inte vara säker, men SAS vill ju sälja 9 platser så borde bli åtminstone 3 uppgraderingar med plusgrade.

Du kan se samma sak om du går in på SAS hemsida och gör en provbokning i business på aktuellt datum, brukar stå hur många paltser det är kvar, står inget är det 9 eller fler oftast.
 
Toppen