Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Canadien

Medlem
Tycker själv inte det är värt att lägga mer än lägsta bud, men jag reser en del och får således återkommande chanser många gånger per år ifall någon skulle misslyckas.
 

aruba1

Medlem
Vi har bokningsklass P såg jag. Finns det någon särskild poängnivå man bör lägga bud på ? jag lägger gärna in samtliga poäng bara jag får det uppgraderat (om det finns plats såklart) men det kanske inte finns någon mening att lägga ett så pass högt bud ?

har budat för men aldrig fått uppgraderingar även fast det senare har visat sig att det fanns plats när vi kom till flygplatsen därför jag inte riktigt förstår hur dom tänker när dom accepterar bud eller inte
Om jag vore i dina kläder hade jag kört ett bud via Plusgrade och precis som Candien säger behöver inte budet ligga högt, utan snarare det lägsta. Går budet via plusgrade inte igenom åk tidigt till flygplatsen och se till att vara där när check-in öppnar, tror att det är 4 timmar före avgång. Köp uppgradering då. Det förutsätter förstås att platser finns kvar vid det tillfället.
 

Crille81

Medlem
Kan bekräfta det Canadien säger, att det bara är om originalbiljetten är "köpt" med poäng som man inte tjänar poäng efter en uppgradering. Jag håller med om att det är otydligt på uppgraderingssidan, men även supporten bekräftar; så här skrev de:

"Hej, man tjänar aldrig poäng för en bonusresa. Så därför tjänar ni inte heller något med om ni uppgraderar en bonusresa. Om ni dock har en vanlig biljett (köpt med pengar) så kan ni buda med pengar eller poäng. Om budet går igenom så får ni poäng för den nya serviceklassen (i regel i den lägsta bokningsklassen)."

Någon som vet om hur det blir om man bokat en resa för poäng och uppgraderar resan med pengar till Plus eller Business?

Får man baspoäng i den högre klassen då är min frågeställning?
 

Johans00

Medlem
Någon som sett detta förut? Kan man alltså buda på att få seatblock?
Screenshot_20190716-095941_Samsung Internet.jpg
 

Hachans

Medlem
What? Det var ju den enda anledning att behålla EBD?

Ja, men jag har märkt att seatblock inte finns på någon av mina bokningar sen ett tag. Anade att något sånt här skulle komma eller att något liknande var i gärningen. Och eftersom seatblock aldrig varit en officiell förmån så går det ju inte att lämna sas på info.
 
Toppen